BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Houdt er wel rekening mee dat wanneer de auto verlaagd is de wielen negatief camber krijgen en daardoor ook aan de binnenkant afslijten...
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Bedankt voor de tip Marco.
Mijn 5 is echter niet verlaagd, dus daar zal het niet aan liggen.
Werd er wel op gewezen dat het raadzaam is bij deze auto met brede banden de spanning erg hoog te houden, om schuin afslijten tegen te gaan.
Mijn 5 is echter niet verlaagd, dus daar zal het niet aan liggen.
Werd er wel op gewezen dat het raadzaam is bij deze auto met brede banden de spanning erg hoog te houden, om schuin afslijten tegen te gaan.
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
@marco, IK wil niet de vervelend zijn maar bmw heeft achter altijd negatief camber,
Na het verlagen wordt normaal gesproken je auto opnieuw uitgelijnd op de fabrieks waardes dus net als origineel, verlaagd of niet.... tenzij je graag zelf anders wilt bij de uitlijner ivm aanlopen oid
Na het verlagen wordt normaal gesproken je auto opnieuw uitgelijnd op de fabrieks waardes dus net als origineel, verlaagd of niet.... tenzij je graag zelf anders wilt bij de uitlijner ivm aanlopen oid
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Ik had ook vrij extreem aflopen van mij achterbanden.
Ongewoon is dit niet voor BMW.
Uitlijning was OK, desalniettemin heb ik het camber om minimum maar binnen de waardes die BMW voorschrijft laten zetten.
Tot nu toe heb ik geen aflopen van de achterbanden meer gezien.
Ongewoon is dit niet voor BMW.
Uitlijning was OK, desalniettemin heb ik het camber om minimum maar binnen de waardes die BMW voorschrijft laten zetten.
Tot nu toe heb ik geen aflopen van de achterbanden meer gezien.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Klopt, maar met uitlijnen wordt de sporing gewijzigd en niet het camberlekkerwijf1 schreef:@marco, IK wil niet de vervelend zijn maar bmw heeft achter altijd negatief camber,
Na het verlagen wordt normaal gesproken je auto opnieuw uitgelijnd op de fabrieks waardes dus net als origineel, verlaagd of niet.... tenzij je graag zelf anders wilt bij de uitlijner ivm aanlopen oid

Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Niet te hoog aanhouden, dan slijten je banden alleen in het midden af (en heb je niet heel veel contactoppervlak). Ik zou met persoonlijk gewoon aan de richtlijnen houden (sticker in de auto/instructieboekje). Wanneer je met flink getrokken banden rijdt dan zou ik wel hoger gaan zitten...RyanAtwood schreef:Bedankt voor de tip Marco.
Mijn 5 is echter niet verlaagd, dus daar zal het niet aan liggen.
Werd er wel op gewezen dat het raadzaam is bij deze auto met brede banden de spanning erg hoog te houden, om schuin afslijten tegen te gaan.

Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Camber afstellen hoort standaard bij uitlijnen.M.arco schreef:Klopt, maar met uitlijnen wordt de sporing gewijzigd en niet het camberlekkerwijf1 schreef:@marco, IK wil niet de vervelend zijn maar bmw heeft achter altijd negatief camber,
Na het verlagen wordt normaal gesproken je auto opnieuw uitgelijnd op de fabrieks waardes dus net als origineel, verlaagd of niet.... tenzij je graag zelf anders wilt bij de uitlijner ivm aanlopen oid. Of je moet dan je camber bij laten stellen, dat zou wel kunnen..
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Idd camber afregelen hoort altijd bij uitlijnen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Oke, jullie winnen 

Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Vanochtend nieuwe band eronder, al met al toch weer een hoop geld 
Zijn netjes op 2.5 bar gezet, dat lijkt me redelijk.
@Marco; op mijn deursticker staan alleen 17" maten geloof ik, geen goede druk voor mijn maat banden iig..
Maar ga nu weer met een goed gevoel de weg op, zo'n half weggesleten band onder de auto werkt ook niet echt lekker op je gemoedsrust.

Zijn netjes op 2.5 bar gezet, dat lijkt me redelijk.
@Marco; op mijn deursticker staan alleen 17" maten geloof ik, geen goede druk voor mijn maat banden iig..
Maar ga nu weer met een goed gevoel de weg op, zo'n half weggesleten band onder de auto werkt ook niet echt lekker op je gemoedsrust.
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Jup, nieuwe set zit er nog geen vier maanden onder, om de ene te vervangen was al zonde, om de rechter ook te doen is helemaal geld weggooien.
Merk je op de achteras toch niks van.
Merk je op de achteras toch niks van.
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Achteras is juist het meest gevoelig voor trillingen.
Tijdens een roadforce meting om bij mij trillingen weg te halen, hebben ze een slechte band van de achteras juist naar de vooras verplaatst om het effect van de slechte band te verminderen.
Het hielp echt een stuk. De slechte band had een zijslag btw.
Overigens denk ik dat je met banden van 4 maanden oud best eentje kunt vervangen zonder problemen. Of je moet een paar keer op de nürburgring geweest zijn om te gummen?
Tijdens een roadforce meting om bij mij trillingen weg te halen, hebben ze een slechte band van de achteras juist naar de vooras verplaatst om het effect van de slechte band te verminderen.
Het hielp echt een stuk. De slechte band had een zijslag btw.
Overigens denk ik dat je met banden van 4 maanden oud best eentje kunt vervangen zonder problemen. Of je moet een paar keer op de nürburgring geweest zijn om te gummen?

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Duidelijk Ronald.
Bij mij werd gezegd dat je het achter gemakkelijker kunt doen dan voor, omdat je het aan de voorkant gaat merken in je stuurgedrag als je verschillend gesleten banden erop hebt zitten.
Maar merk nu sowieso nergens wat van, banden zijn nog top. En gummen doe ik niet aan, mijn diesel is om te cruisen
Bij mij werd gezegd dat je het achter gemakkelijker kunt doen dan voor, omdat je het aan de voorkant gaat merken in je stuurgedrag als je verschillend gesleten banden erop hebt zitten.
Maar merk nu sowieso nergens wat van, banden zijn nog top. En gummen doe ik niet aan, mijn diesel is om te cruisen

Mijn showroom: BMW E61 535D 2005