Nummerplaat verlichting help

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
sedat-007

Nummerplaat verlichting help

Bericht door sedat-007 » 07 okt 2015, 19:37

Hallo iedereen

Ik wou de nrplaatverlichting van mijn BMW E60 even "updaten" door nieuwe witte lichten te plaatsen.
Nu werkten ze in eerste instantie, maar omdat ik ze niet correct terug kon plaatsen heb ik even de kabels er uit moeten trekken en opnieuw ingestoken.

Nu krijg ik de foutmelding "parking lights". Enkel mijn dagrijlichten en interieuverlichting werkt.
Zowel nummerplaatverlichting als dimlichten werken niet.

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt!

thijsvanzwam

Re: Nummerplaat verlichting help

Bericht door thijsvanzwam » 10 okt 2015, 08:36

Het lijkt er op dat er kortsluiting wordt gemeten door de LMA. Dit kan komen door een echte kortsluiting door bijvoorbeeld een beschadigde kabel maar ook door een te zware lamp (te hoog wattage) Voor wat voor type lampen heb je de kentekenplaatlampjes vervangen?
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

Vaporized

Re: Nummerplaat verlichting help

Bericht door Vaporized » 12 okt 2015, 08:11

sluiting naar massa signalen komen niet door te zware lampen of lampen met een te hoog wattage.. Mogelijk heb je door het " terug " trekken van de kabel de mantel wel iets beschadigd en maak je werkelijk sluiting naar massa.

Alles gewoon weer loshalen, en kabels controleren. Indien niets zichtbaar de oude lampen er weer in en kijken of de melding weg is. Het kan namelijk ook zijn dat je LED verlichting heb gemonteerd met een verkeerde weerstand. Dan meet je LMA een foutieve weerstand en gaat deze er van uit dat de lamp kapot is terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Je hebt dan wel de verkeerde lamp gekocht maar dat is eenvoudig op te lossen zodat de melding wegblijft
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”