BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Hallo BMW-fans,
Hier mijn 530D E61 LCI High Executive uit 2007. Inmiddels 260.000km op de teller dus heerlijk ingereden. Auto wordt op dit moment gebruikt als auto om naar mijn werk te komen in Duitsland.
To Do List:
CCC ombouw naar NBT (CIC sla ik over) + camera + DAB
Panoramadak rubbers vervangen
Kofferbakdeksel rubbers + bekabeling + veren vervangen
Complete check auto (a.s. zaterdag op de planning)
LED binnenlicht pakket OEM BMW
M-Sport pedalen erin
Swirl Flaps verwijderen/vervangen
EGR uit/wegschrijven
Automaat behandelen bij ZF
Uitlijnen
Velgen laten reviseren
Auto volledig opnieuw laten spuiten waar nodig (voorkant) + daarna laten detailen met glass coating
Koplampen laten fixen (klein beetje dof ogen ze) of nieuwe erin + nieuwe Xenon lampen (preventief)
Nieuwe velgen bestellen (type nog niet naar gekeken) voor winterbanden die ik zometeen nodig ga hebben in Duitsland
Wat heb ik inmiddels gedaan?
- Nieuwe ruitenwissers (06-10) voor/achter (Bosch Aerotwins)
Hier mijn 530D E61 LCI High Executive uit 2007. Inmiddels 260.000km op de teller dus heerlijk ingereden. Auto wordt op dit moment gebruikt als auto om naar mijn werk te komen in Duitsland.
To Do List:
CCC ombouw naar NBT (CIC sla ik over) + camera + DAB
Panoramadak rubbers vervangen
Kofferbakdeksel rubbers + bekabeling + veren vervangen
Complete check auto (a.s. zaterdag op de planning)
LED binnenlicht pakket OEM BMW
M-Sport pedalen erin
Swirl Flaps verwijderen/vervangen
EGR uit/wegschrijven
Automaat behandelen bij ZF
Uitlijnen
Velgen laten reviseren
Auto volledig opnieuw laten spuiten waar nodig (voorkant) + daarna laten detailen met glass coating
Koplampen laten fixen (klein beetje dof ogen ze) of nieuwe erin + nieuwe Xenon lampen (preventief)
Nieuwe velgen bestellen (type nog niet naar gekeken) voor winterbanden die ik zometeen nodig ga hebben in Duitsland
Wat heb ik inmiddels gedaan?
- Nieuwe ruitenwissers (06-10) voor/achter (Bosch Aerotwins)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Mooie bak man!
Hoeveel % zijn jouw ramen getint?
Succes alvast met je to do list:-) ik ben ook net begonnen...
Hoeveel % zijn jouw ramen getint?
Succes alvast met je to do list:-) ik ben ook net begonnen...
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Ik heb geen flauw idee om eerlijk te zijn. Aan de achterkant zie ik wat kleine plekjes dus wellicht een keer opnieuw laten doen. Mag van mij wel lekker donker op deze kleur. Kan ik dat zelf zien hoeveel deze getint is?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 07 okt 2015, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Net ook even je voorsteltopic gelezen, mooi verhaal.
Erg dikke 5er! Lekker to do lijstje nog wel, succes ermee.
Ik wou dat ik elke dag naar Duitsland mocht met de wagen..
Erg dikke 5er! Lekker to do lijstje nog wel, succes ermee.
Ik wou dat ik elke dag naar Duitsland mocht met de wagen..
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Haha ja in de ochtend wel chill (vertrek om 05:00) in de middag is het vaak wat minder. Kruissnelheid van 200 km/h op de heenweg (gemiddelde van 180 km/h vanaf Eindhoven) is wel erg lekker om te zien. Zo kom je echt snel op je werk aan. Ik had ook bijna een 535D te pakken maar wilde uiteindelijk per se een touring hebben.
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
De touring is er ook in 35D uitvoering hoor;-)
Ik denk dat je rond de 35% tint zit als ik het zo zie... Er zijn apparaatjes om dat te meten(doet de politie ook geloof ik) of er moet een certificaat ergens tussen de papieren of autoboekjes zitten.
Ik denk dat je rond de 35% tint zit als ik het zo zie... Er zijn apparaatjes om dat te meten(doet de politie ook geloof ik) of er moet een certificaat ergens tussen de papieren of autoboekjes zitten.
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Niks gevonden helaas . Ja dat ie er in touring is dat wist ik maar de opties die ik wilde tot 20K die was niet beschikbaar op de NL markt. Paar auto's in Duitsland bekeken maar dat waren 'bepaalde' wijken met dito verkopers waar ik geen zaken mee ga doen. Toen besloten deze te pakken die na een testrit goed beviel. Alles wat er niet goed aan is maak ik wel in orde. Zolang de motor maar in orde is en de roestduivel zich niet laat zien. 400.000km op de teller is voor mij geen probleem over een paar jaar. Ik heb een tijdje in een crisisdiesel gereden (Renault Clio) maar dat is niks. Nooit meer zo'n autootje voor mij in elk geval en ook nooit meer iets anders dan BMW. Nog liever te voet dan in een andere auto is mijn motto. Voor wie dat shockerend is: dat is mijn mening.
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Heel mooie E61
En je to do lijstje ziet er goed uit !
En je to do lijstje ziet er goed uit !
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Over de swirl flaps van het LCI model hoor ik twee verschillende verhalen. Roetaanslag wordt een stuk groter in de motor bij het weghalen van de swirl flaps volgens twee specialisten.
Van eentje is het advies niks doen als je de nieuwe variant hebt, van de ander hoor ik je kunt een revisie set erop zetten waar dat probleem minder speelt.
Op internet lees ik mixed verhalen maar dat is vrijwel altijd een 'wij van wc-eend' verhaal.
Iemand die mij beargumenteerd kan zeggen waar de waarheid nu precies zit?
Van eentje is het advies niks doen als je de nieuwe variant hebt, van de ander hoor ik je kunt een revisie set erop zetten waar dat probleem minder speelt.
Op internet lees ik mixed verhalen maar dat is vrijwel altijd een 'wij van wc-eend' verhaal.
Iemand die mij beargumenteerd kan zeggen waar de waarheid nu precies zit?
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Waarheid is dat ze nog steeds kunnen afbreken, anders had ik de mijne ook het nieuw type niet eruit gesmeten.
Extra Roetaanslag ? Wel dan heeft de 525d lci een probleem want deze heeft ze nooit, maw ik geloof er niets van.
Geloof je niet dat ze nog kunnen afbreken, google dan even.
Extra Roetaanslag ? Wel dan heeft de 525d lci een probleem want deze heeft ze nooit, maw ik geloof er niets van.
Geloof je niet dat ze nog kunnen afbreken, google dan even.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Heb ik gedaan. Auto heeft bij de TU/E gestaan en is daar onderzocht met de dichte caps erop. Roet was duidelijk merkbaar en hoger. Kan je EGR en de rest wegschrijven maar of het zoveel beter is voor de rest van de motor waag ik te betwijfelen. Alleen ik kan de auto geen hele maand missen om fatsoenlijke data te genereren. Dat ze kunnen afbreken weet ik. Maar alles kan kapot en afbreken. Die oplossing wordt echter aangedragen en men 'merkt' niks maar de data laat wel wat anders zien. Vandaar mijn vraag wat nu echt wijsheid is. Wie heeft er al 200.000km gereden zonder swirlflaps?
Ik twijfel niet aan het feit dat ze kunnen afbreken maar meer aan de rest. Iedereen blaft en roept maar de meeste auto's zijn na 2 jaar of een dure beurt later alweer verkocht. Hence my question
Ik twijfel niet aan het feit dat ze kunnen afbreken maar meer aan de rest. Iedereen blaft en roept maar de meeste auto's zijn na 2 jaar of een dure beurt later alweer verkocht. Hence my question
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Kijk laat ze dan zitten, even goei vrienden. Ik neem het risico niet. Ieder zijn keuze.
Toch bizar dat een lci 525d er geen heeft en deze heeft bijna identieke 3l motor als de 530d lci.
Toch bizar dat een lci 525d er geen heeft en deze heeft bijna identieke 3l motor als de 530d lci.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Volgens mij begrijp je niet precies wat ik bedoel. Ik wil ze graag weghalen.
Echter de twee plaatsen waar ik het vroeg zeiden allemaal dat het bij stationair draaien niet goed was voor de motor op lange termijn. Dat heb ik even laten nakijken door vrienden op de Technische Universiteit in Eindhoven. Die zijn daar met een project bezig en hebben zeer veel apparatuur tot hun beschikking. Afgelopen weekend heeft hij daar even gestaan en toen zagen we een flinke toename van het roetgehalte. Dat is niet direct een probleem (denk in jaren) maar hoe het zich op lange termijn verhouden gaat weet ik niet.
Mijn motto is: eruit met die dingen. Of een motor ze niet/wel heeft weet ik niet wel weet ik dat het 525D blok anders in elkaar zit dan het 530D blok dus wellicht is daar al rekening mee gehouden. Alleen omdat 20 mensen roepen dat ze eruit moeten omdat er op internet horror verhalen staan dat boeit me niets. Op internet staan (behalve op liefhebbersfora) sowieso alleen maar problemen vermeld. Ik wil de swirl-flaps graag eruit hebben dus ik sta aan jouw kant. Zou alleen ook wel informatie van de andere zienswijze willen hebben.
Echter de twee plaatsen waar ik het vroeg zeiden allemaal dat het bij stationair draaien niet goed was voor de motor op lange termijn. Dat heb ik even laten nakijken door vrienden op de Technische Universiteit in Eindhoven. Die zijn daar met een project bezig en hebben zeer veel apparatuur tot hun beschikking. Afgelopen weekend heeft hij daar even gestaan en toen zagen we een flinke toename van het roetgehalte. Dat is niet direct een probleem (denk in jaren) maar hoe het zich op lange termijn verhouden gaat weet ik niet.
Mijn motto is: eruit met die dingen. Of een motor ze niet/wel heeft weet ik niet wel weet ik dat het 525D blok anders in elkaar zit dan het 530D blok dus wellicht is daar al rekening mee gehouden. Alleen omdat 20 mensen roepen dat ze eruit moeten omdat er op internet horror verhalen staan dat boeit me niets. Op internet staan (behalve op liefhebbersfora) sowieso alleen maar problemen vermeld. Ik wil de swirl-flaps graag eruit hebben dus ik sta aan jouw kant. Zou alleen ook wel informatie van de andere zienswijze willen hebben.
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Mijn kennis van die swirlvalves is de volgende :
Ze zijn in de eerste plaatst voor emmisies te verlagen, en zouden ook zorgen voor een beter vulling bij de lagere toerentallen. Nadelen zullen er best zijn, maar voor mij weegt het niet op tegen de geruststelling dat deze blokken bijna niet stuk gaan behalve wanneer ze die kleppen inslikken.
Mij trok het feit dat de 525d LCI ze niet heeft over de streep, deze motor is identiek opgebouwd als de de 530d op het inlaattraject na.
Daarnaast zijn ze eenvoudig terug te plaatsen als je de blindplates gebruikt.
Wil je je roetgehalte verlagen, kloppel dan de EGR af.
Maar ook hier heeft deze niet alleen nadelen maar ook voordelen.
Kwestie van keuze te maken.
Internet gaat je vrees ik niet verder helpen hiermee.
Ze zijn in de eerste plaatst voor emmisies te verlagen, en zouden ook zorgen voor een beter vulling bij de lagere toerentallen. Nadelen zullen er best zijn, maar voor mij weegt het niet op tegen de geruststelling dat deze blokken bijna niet stuk gaan behalve wanneer ze die kleppen inslikken.
Mij trok het feit dat de 525d LCI ze niet heeft over de streep, deze motor is identiek opgebouwd als de de 530d op het inlaattraject na.
Daarnaast zijn ze eenvoudig terug te plaatsen als je de blindplates gebruikt.
Wil je je roetgehalte verlagen, kloppel dan de EGR af.
Maar ook hier heeft deze niet alleen nadelen maar ook voordelen.
Kwestie van keuze te maken.
Internet gaat je vrees ik niet verder helpen hiermee.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
+1
Heb al verscheidene gevallen gezien waarbij ze in het blok terecht zijn gekomen, daar wordt je verre van vrolijk van !
Heb al verscheidene gevallen gezien waarbij ze in het blok terecht zijn gekomen, daar wordt je verre van vrolijk van !