Van E46 naar E90
Re: Van E46 naar E90
cic is zo,n gedoe 
Alle onderdelen bij elkaar vinden. incl. de cic knop+dat aluminium afdekplaat...of hoe dat ook heet
Dan inbouwen...geen idee of ik dat zelf kan. Ik lees op i-net dat als je het eerder gedaan hebt je het in 2 uur vervangen kan hebben.
Dan ff bij Ryan op bezoek om te coderen.
Dan de keus om de ccc te verkopen. de navi pro ccc zou 450 moeten opleveren?? MAAR kan ook de CCC houden en bij verkoop auto weer terug plaatsen en dan de cic apart verkopen, omdat deze 2 x meer oplevert.
Mjahh cic is wel een stuk beter dan ccc...niet alleen de looks, maar ook het gebruik.
En bij BR performance tunen is gewoon meer rijgenot.
Ben er nog niet uit, maar dat geeft niet ik heb het toch ff te druk.

Alle onderdelen bij elkaar vinden. incl. de cic knop+dat aluminium afdekplaat...of hoe dat ook heet

Dan inbouwen...geen idee of ik dat zelf kan. Ik lees op i-net dat als je het eerder gedaan hebt je het in 2 uur vervangen kan hebben.
Dan ff bij Ryan op bezoek om te coderen.
Dan de keus om de ccc te verkopen. de navi pro ccc zou 450 moeten opleveren?? MAAR kan ook de CCC houden en bij verkoop auto weer terug plaatsen en dan de cic apart verkopen, omdat deze 2 x meer oplevert.
Mjahh cic is wel een stuk beter dan ccc...niet alleen de looks, maar ook het gebruik.
En bij BR performance tunen is gewoon meer rijgenot.
Ben er nog niet uit, maar dat geeft niet ik heb het toch ff te druk.
CIC echt een verademing!!. Ik had klein navi scherm met oude dvd speler deze vervangen met cic professional groot scherm de beste aankoop ooit en geluid is sterk verbeterd. Het is wel een investering waarbij je echt plezier ervan zal hebben. In totaal was ik ongeveer 600 euro kwijt inbouwen had ik zelf gedaan en coderen kon ik gratis doen bij de koper.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
- Superretard
Mooie bak! Geweldig die zwarte nieren, ik heb ze deze week ook gemonteerd. Ook zwarte emblemen (ik heb een zwarte auto),
Misschien volgende keer naar Game Mania gaan, hun hebben een apparaat die kleine krasjes kunnen herstellen, kost 5euro per CD/DVD.Jiro_2012 schreef:Zo weer een probleempje opgelost.
De Navigatie DVD 2013 werdt niet meer herkend door de Navi. Zeurde om plaatst een navi DVD. Ik had nog de eerste navi DVD uit 2007. Die werd wel gewoon gelezen. De ander had een aantal kleine krasjes.
Vanochtend navi 2015 gedownload en gebrand. En de DVD wordt gewoon ingelezen![]()
Ik weer heppie
Verschil in geluid is nihil met de CCC navi pro en cic pro.vegito schreef:CIC echt een verademing!!. Ik had klein navi scherm met oude dvd speler deze vervangen met cic professional groot scherm de beste aankoop ooit en geluid is sterk verbeterd. Het is wel een investering waarbij je echt plezier ervan zal hebben. In totaal was ik ongeveer 600 euro kwijt inbouwen had ik zelf gedaan en coderen kon ik gratis doen bij de koper.
De HDD als opslag, snelheid en ziet er veel mooier uit. Dat scheelt flink idd.
600 kwijt valt mee. well done

Thanks.Superretard schreef:Mooie bak! Geweldig die zwarte nieren, ik heb ze deze week ook gemonteerd. Ook zwarte emblemen (ik heb een zwarte auto),
Misschien volgende keer naar Game Mania gaan, hun hebben een apparaat die kleine krasjes kunnen herstellen, kost 5euro per CD/DVD.Jiro_2012 schreef:Zo weer een probleempje opgelost.
De Navigatie DVD 2013 werdt niet meer herkend door de Navi. Zeurde om plaatst een navi DVD. Ik had nog de eerste navi DVD uit 2007. Die werd wel gewoon gelezen. De ander had een aantal kleine krasjes.
Vanochtend navi 2015 gedownload en gebrand. En de DVD wordt gewoon ingelezen![]()
Ik weer heppie
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik deze zwarte nieren mooier vind staan...
Ahh ach er zit nu 2015 navi in. En had nog een doosje lege DVDs liggen op zolder.
Deze BMW zal misschien verkocht worden...vanwege een lease auto. Ik moet later even gaan kijken en rekenen in excel wat voordeliger is.
Lease vs prive.
We rijden prive ongeveer 15 a 20k KMs pj. Dat zijn beste pin acties bij de tank. En als een 14% lease auto een bijtelling heeft van 300 euro netto dan scheelt het mij nog eens 300 netto pm tov de bmw. En dat is 3600 pj. Dat zijn bijna de kosten van een zomer vakantie met me gezin.
Enige nadeel...een bmw leasen zit er zeker niet in. Andere kant ik kan deze diesel wegdoen...met pijn en dan een 330i terug kopen ofzo. Als we daar 10K pj mee rijden is goed te doen als 2e auto.
Bij ons kun je ook zowel leasen als privé rijden, het is zo'n 50/50 bij ons.
Krijg je bij jullie ook het leasebudget uitgekeerd als je privé een auto rijdt + declaratie km's? Dat is bij ons wel het geval en daarom is mijn 530D zo'n 100 euro goedkoper dan een Skoda Octavia 14% leasewagen, moeilijke keuze
.
Er zijn trouwens bijna geen leuke 14% auto's meer te leasen, alleen 308 nog? Mij niet gezien
Krijg je bij jullie ook het leasebudget uitgekeerd als je privé een auto rijdt + declaratie km's? Dat is bij ons wel het geval en daarom is mijn 530D zo'n 100 euro goedkoper dan een Skoda Octavia 14% leasewagen, moeilijke keuze

Er zijn trouwens bijna geen leuke 14% auto's meer te leasen, alleen 308 nog? Mij niet gezien

Ja je kan kiezen. Of je KM declareren 19 cent per km + 255e bruto bij je loon.
Van die 255e gaat 52% vanaf vanwege de belastingschaal
Ik ben net begonnen met geavanceerde trainingen te geven en implementaties. Heb nu incl. woon werk km vergoeding ~300e netto pm.
Onze vorige bmw de 46 320D
ff snel de kosten pm
Verzekering - 80e all risk
Wegen belasting - 120e
Afschrijving - 170 pm ( Berekend op verschil van aankoop bedrag en bedrag wat ik ervoor heb ontvangen bij verkoop).
Brandstof - 80e per 2 weken. Dus ~200e pm
Onderhoudt - 83e pm . ~1000e pj berekend over al die jaren in bezit.
Deze kosten zijn berekend op 30K KM pj.
Totaal pm - € 653
Daar gaat af die € 300 brandstof vergoeding van de werkgever.
Over - € 353 pm eigen kosten.
Klopt de berekening zo?
Me collega heeft die 308 sw net geleased. Die zit op de 200e netto pm. Dat zijn vaste kosten voor de gehele periode van 4 jaar. met 40K KM pj.
Hij rijdt zelf ~50K per jaar.
Als ik 50k pj ga rijden dan zijn de afschrijving en de onderhouds kosten hoger.
En daarbij komt het volgende.
Mijn vrouw rijdt 2 x meer woon werk verkeer. Dat 4 dgn pw. Als zij de lease auto 2 x pw mee neemt scheelt dat ook brandstof kosten voor de prive auto.
De 2e prive auto heeft dan minder onderhoud nodig en lagere afschrijving vanwege de KM stand.
Een 308 oid heeft zeker niet mijn voorkeur idd. Maar als me dat 300 netto pm aan kosten scheelt dan moet ik goed gaan nadenken. Dat is 3600 pj en dat zijn bijna de kosten voor een zomer vakantie met me gezin.
Van die 255e gaat 52% vanaf vanwege de belastingschaal

Ik ben net begonnen met geavanceerde trainingen te geven en implementaties. Heb nu incl. woon werk km vergoeding ~300e netto pm.
Onze vorige bmw de 46 320D
ff snel de kosten pm
Verzekering - 80e all risk
Wegen belasting - 120e
Afschrijving - 170 pm ( Berekend op verschil van aankoop bedrag en bedrag wat ik ervoor heb ontvangen bij verkoop).
Brandstof - 80e per 2 weken. Dus ~200e pm
Onderhoudt - 83e pm . ~1000e pj berekend over al die jaren in bezit.
Deze kosten zijn berekend op 30K KM pj.
Totaal pm - € 653
Daar gaat af die € 300 brandstof vergoeding van de werkgever.
Over - € 353 pm eigen kosten.
Klopt de berekening zo?
Me collega heeft die 308 sw net geleased. Die zit op de 200e netto pm. Dat zijn vaste kosten voor de gehele periode van 4 jaar. met 40K KM pj.
Hij rijdt zelf ~50K per jaar.
Als ik 50k pj ga rijden dan zijn de afschrijving en de onderhouds kosten hoger.
En daarbij komt het volgende.
Mijn vrouw rijdt 2 x meer woon werk verkeer. Dat 4 dgn pw. Als zij de lease auto 2 x pw mee neemt scheelt dat ook brandstof kosten voor de prive auto.
De 2e prive auto heeft dan minder onderhoud nodig en lagere afschrijving vanwege de KM stand.
Een 308 oid heeft zeker niet mijn voorkeur idd. Maar als me dat 300 netto pm aan kosten scheelt dan moet ik goed gaan nadenken. Dat is 3600 pj en dat zijn bijna de kosten voor een zomer vakantie met me gezin.
Berekening lijkt me wel te kloppen ja!
Maar je krijgt 255 euro bruto bij je loon als je niet least? Ik heb een leasebudget van 800 (bruto) wat erbij komt + 19ct per km idd.
Vriend van me die niks om auto's geeft en bij hetzelfde bedrijf werkt least een Octavia (14%), die zou ik anders ook leasen maar heb dan toch liever de 530D
. Ik loop uiteraard wel een risico tegen hoge kosten aan te lopen maargoed je leeft maar 1x
(heb ook 6jr lang variabele rente op de hypotheek gehad wat erg goed heeft uitgepakt
).
In jouw geval zou ik ook sneller gaan leasen, 300 euro per maand scheelt behoorlijk. Volgens mij is het niet zomaar toegestaan dat je vrouw in de lease auto rijd als jij met de prive auto naar werk gaat...tenminste bij het vorige bedrijf waar ik zat is iemand weleens op staande voet ontslagen daardoor maar wellicht is dat bij elk bedrijf anders?
Succes met beslissen
Maar je krijgt 255 euro bruto bij je loon als je niet least? Ik heb een leasebudget van 800 (bruto) wat erbij komt + 19ct per km idd.
Vriend van me die niks om auto's geeft en bij hetzelfde bedrijf werkt least een Octavia (14%), die zou ik anders ook leasen maar heb dan toch liever de 530D

In jouw geval zou ik ook sneller gaan leasen, 300 euro per maand scheelt behoorlijk. Volgens mij is het niet zomaar toegestaan dat je vrouw in de lease auto rijd als jij met de prive auto naar werk gaat...tenminste bij het vorige bedrijf waar ik zat is iemand weleens op staande voet ontslagen daardoor maar wellicht is dat bij elk bedrijf anders?
Succes met beslissen

Ik had idd begrepen dat het 255e zou zijn. Vandaar dat ik eerder zou leasen. Bij een vorige werkgever was kreeg ik 750 bruto bij me loon. En dan is het onder de streep idd een ander verhaal.
Partner (gehuwd) mag rijden in de lease auto. Maar dat is sowieso de voorwaarden goed nalezen.
Ik ga eerst een plan opzetten en dan kan ik beter zien hoeveel er gereden moet worden. Als het 100e scheelt dan rij ik liever prive in een 2e handse bmw.
Thanks, komt goed.
Partner (gehuwd) mag rijden in de lease auto. Maar dat is sowieso de voorwaarden goed nalezen.
Ik ga eerst een plan opzetten en dan kan ik beter zien hoeveel er gereden moet worden. Als het 100e scheelt dan rij ik liever prive in een 2e handse bmw.
Thanks, komt goed.
Beslissing is gemaakt.
Er komt een lease auto en de E90 gaat de verkoop in.
Ik zal de auto enorm gaan missen, want de auto rijdt heerlijk met 80K KMs en er zitten veel opties op. En de garantie loopt nog tot eind April 2016.
Mjahh het scheelt netto 255 euro excl. reparatie kosten.
Er komt een lease auto en de E90 gaat de verkoop in.
Ik zal de auto enorm gaan missen, want de auto rijdt heerlijk met 80K KMs en er zitten veel opties op. En de garantie loopt nog tot eind April 2016.
Mjahh het scheelt netto 255 euro excl. reparatie kosten.