Vanaf vandaag in wintertrim
Spacers moesten er tussen uit ivm met ET35 van de 8J velgen (18 inch). De spacers vooraan kon ik er zo af pakken, achteraan had ik wel wat meer werk. Paar klappen met de hamer en een schroevendraaier ertussen en daar kwamen ze gelukkig!
Heb ze niet gewisseld omdat het hier in NL nu al een gigantisch pak sneeuw ligt, maar mijn plan is om de zomervelgen in de kerstvakantie eens goed aan te pakken en in de wheelwax te zetten!
Vooraan loopt dit als ik iets te stevig over een drempel ga wel iets aan, maar minimaal. Het is niet anders hoor, het is ook niet zo dat ik als een slak over een drempel moet nu dus ik kan er wel mee leven.
Qua stance achteraan wel iets ingeleverd, maar ik vind ze zelf persoonlijk best goed staan, die Borbet LV5's.
Qua weggedrag kan ik alleen maar zeggen dat ik positief verrast ben. Setup is rondon 225/40/R18. Was met de zomerbanden 205 voor en 225 achter. Het voelt momenteel veel neutraler aan, heerlijk!
Waarschijnlijk volgend jaar ook met de zomerset vooraan een 225 laten plaatsen (als ze op zijn) en ga ik denk ik rondom Michelin PSS rijden, maar ben hier nog niet zeker van want de velg vooraan is 7,5J breed en de achtervelg 8,5J. De achterbanden staan best wel een beetje getrokken nu met 225... Dus misschien toch maar een 245 doen
In het begin voelde de voorkant wel erg scherp aan, maar dat werd na mate de kilometers minder, de achterbanden waren ook hagelnieuw dus de toplaag zal er wel af zijn nu, 9mm profiel hebben ze trouwens nieuw, de Goodyear Performance Gen1.