oekiwoeki, mag ik je oude pomp hebben. Graag pm. Alvast bedankt, gr. Dirkoekiwoeki schreef:Ik had ook dat mijn compressor steeds langer pompte. Ik heb de compressor zelf vervangen (en ook de krukaspoelie en polyriem). Was goed te doen. In totaal 4 uur bezig geweest. Als je het vaker doet, dan kan de vervanging van de compressor makkelijk binnen een uur. Compressor (amk) gekocht bij airsuspension shop. En ook een nieuwe aanzuigslang. Bij het loshalen werd mij overduidelijk dat de aanzuigslang het probleem heeft veroorzaakt want die was volledig broos en afgebroken.
Mijn auto kwam nog wel op niveau maar de compressor pompte erg lang, ook nadat de motor werd uitgezet. Ik heb niks in computers of zo hoeven doen. Ook niet naar de dealer geweest of zo.
Je moet even opletten bij het loshalen van het zwarte dunne lucht slangetje. Het oude koppelingetje met knelring verwijderen ging wat lastig. De nieuwe compressor is een stuk stiller en pompt ook maar heel kort. Samen met de krukaspoelie (of trillingdemper zoals bmw het noemt) heb ik in één ochtend meer dan 1000 euro bespaard t.o.v. de dealer. Poelie was op eBay 170 euro inclusief verzenden ipv bijna 400 bij de dealer.
Ik vraag me af hoelang dealers deze manier van werken nog vol kunnen houden... De verschillen zijn wel erg groot.
Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Is er iemand die van zijn oude pomp af wil. Alvast bedankt
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Zet even een oproep in het marktgedeelte, gezocht
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
hallo, ik heb ook met enige regelmaat de foutmelding "niveauregeling uitgevallen" met foutcode 5f9a. Wanneer ik de foutmelding krijg is het gevolg dat de auto linksachter heel hoog staat. Iemand die dit ook heeft (gehad)?
zou dit de sensor kunnen zijn of het ventiel? Waar zitten deze en hoe controleer ik ze?
Dank.
zou dit de sensor kunnen zijn of het ventiel? Waar zitten deze en hoe controleer ik ze?
Dank.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Ik moet er ook aan geloven, niveauregeling uitgevallen...
Ik heb de auto zelf aan een compressor gezet en dan komt hij mooi omhoog, dus ik verdenk de compressor van de auto zelf. Echter, je hoort hem wel draaien als je de auto start maar er komt geen lucht uit.
Is dit dan de compressor die de geest heeft gegeven, of heeft deze zelf nog een soort van aansturing?
Ik heb de auto zelf aan een compressor gezet en dan komt hij mooi omhoog, dus ik verdenk de compressor van de auto zelf. Echter, je hoort hem wel draaien als je de auto start maar er komt geen lucht uit.
Is dit dan de compressor die de geest heeft gegeven, of heeft deze zelf nog een soort van aansturing?
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Dit zegt op zich niets. De pomp kan nog steeds defect zijn.
De mijne draaide de weken voordat die echt kapot ging standaard wel een minuut voordat de auto op hoogte was. Daarna draaide die ook een minuut maar ging niet meer omhoog.. Vrees dus dat de pomp inderdaad defect is.
Advies: koop een nieuwe en koop deze niet bij de dealer. Bijv bij airsus.nl. Dezelfde pomp als origineel en scheelt gewoon geld
De mijne draaide de weken voordat die echt kapot ging standaard wel een minuut voordat de auto op hoogte was. Daarna draaide die ook een minuut maar ging niet meer omhoog.. Vrees dus dat de pomp inderdaad defect is.
Advies: koop een nieuwe en koop deze niet bij de dealer. Bijv bij airsus.nl. Dezelfde pomp als origineel en scheelt gewoon geld
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Ik kan het niet genoeg zeggen check die aan zuigslang.
Als dit niet doet en het is de oude dan gaat die compressor er vroeg of laat aan.
Zo een slang kost niks een compressor daarentegen ...
Een gewaarschuwd man is er 2 waard.
Als dit niet doet en het is de oude dan gaat die compressor er vroeg of laat aan.
Zo een slang kost niks een compressor daarentegen ...
Een gewaarschuwd man is er 2 waard.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Oké check...
Ik heb de wagen nog niet heel lang, dus ben nog niet perfect opende hoogte van de ins en outs van de e61...
Ik vrees dat het een nieuwe compressor wordt. Op airsus staan er meerdere, welke moet ik dan hebben?
Ik heb de wagen nog niet heel lang, dus ben nog niet perfect opende hoogte van de ins en outs van de e61...
Ik vrees dat het een nieuwe compressor wordt. Op airsus staan er meerdere, welke moet ik dan hebben?
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
De pomp voor de E61 is bij alle uitvoeringen gelijk, alleen bij het ene model zit ook het ventielblok (waar de lucht vanuit de compressor in gaat en waaruit deze naar links en rechts wordt geleid). Ook zit bij een andere aanbieding ook nog een nieuwe aanzuigslang.
Ventielblok was bij mij nog goed maar de aanzuigslang heb ik ook vervangen. Omdat je de auto net hebt en dus niet weet of de aanzuigslang al eens vervangen is, grote kans van niet, zou ik overwegen om de compresser en de aanzuigleiding te nemen. het oude type aanzuigslang was niet van de beste kwaliteit en zorgde voor vochtproblemen in je compressor waardoor deze uiteindelijk defect raakt.
Ventielblok was bij mij nog goed maar de aanzuigslang heb ik ook vervangen. Omdat je de auto net hebt en dus niet weet of de aanzuigslang al eens vervangen is, grote kans van niet, zou ik overwegen om de compresser en de aanzuigleiding te nemen. het oude type aanzuigslang was niet van de beste kwaliteit en zorgde voor vochtproblemen in je compressor waardoor deze uiteindelijk defect raakt.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Bestelling er vanmiddag uitgegooid, nieuwe aanzuigslang en compressor....
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Hoi mannen (en dames???)
Ik krijg in mij E61 535d ook de melding dat er een probleem is met de niveau regeling.
Ik merk er verder nix van. Tot ik gister de Beemer alleen verplaatste. Eerst de melding op het dash. En toen ik hem weer uitzette, bleef de compressor lopen. Toen zag ik de auto ook omhoog gaan.
Nu denk ik dat de compressor wel goed is, want de auto komt snel in de goede hoogte. Maar dat hij zijn luchtdruk niet vast houd. Dat er ergens iets lekt is, dus.
Is dit een bekend probleem???
Of is dit toch naar de compressor te herleiden?
Groet
Bart
Ik krijg in mij E61 535d ook de melding dat er een probleem is met de niveau regeling.
Ik merk er verder nix van. Tot ik gister de Beemer alleen verplaatste. Eerst de melding op het dash. En toen ik hem weer uitzette, bleef de compressor lopen. Toen zag ik de auto ook omhoog gaan.
Nu denk ik dat de compressor wel goed is, want de auto komt snel in de goede hoogte. Maar dat hij zijn luchtdruk niet vast houd. Dat er ergens iets lekt is, dus.
Is dit een bekend probleem???
Of is dit toch naar de compressor te herleiden?
Groet
Bart