Echter was ik benieuwd hoe de 6 pitter zich ging houden als ik wat rustiger zou optrekken en schakelen rekening houdend met het toerental waarin dit ging gebeuren.
Traject:
- 55 kilometers (heen en terug)
- 14 stoplichten
- 90% 80 kilometer weg(en)
- gemiddelde snelheid van 85km/u
- In de ochtend in de file (2,5km) en in de middag in de file (2,5km)
Met schakelen rond de 2500 toeren:
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CYGDNYID.jpg)
Met schakelen tussen de 3000 a 3500rpm (motorolie is dan wel op temperatuur):
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-74EPB3KV.jpg)
Misschien dat jullie zeggen dat bordcomputers niet betrouwbaar zijn maar dan is die van mij een uitzondering want die klopt heel goed. Precies een liter verschil op de 100km.
100 : 7,2 -->> 1: 13,9
100 : 8,2 -->> 1: 12,2
Nou moet ik zeggen dat ik zeer tevreden was met het onderste resultaat en dat ik verbaasd ben over het bovenste resultaat gezien de korte afstand met zoveel hindernissen mbt stoppen, afremmen, optrekken en file rijden die ik dagelijks moet rijden.
Ik heb ook nog steeds 16" velgen met 225 bandjes en gezien de auto al van zich eigen verlaagd was en mijn rugklachten vind ik het wel goed zo. Natuurlijk staan grotere velgen er veel mooier onder, laat dat duidelijk zijn, maar ben hiermee wel tevreden.
Benieuwd naar de ervaringen van andere 6 pitter-rijders.
PS
Hard rijder heeft totaal geen zin over deze afstand want bij de volgende stoplicht sta je gewoon weer naast degene die je eerst eruit had gereden (nadeel van zoveel stoplichten, flitspalen en controles over het te rijden traject).