BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Nice hoor een NBT systeem!! Werkt je huidige CCC systeem niet goed meer of had je zoiets van tijd voor een dikke upgrade?
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
He Symbolio, stuur me anders even een PB!Symbolio schreef:Is dat zo? Ik heb overdag weinig tijd in de regel
Dan controleer ik dit even!
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
CCC werkt prima maar is volgens mij niet origineel meer of ooit geswapped. Navigatie is echter een ramp, snelheid van het systeem is een ramp (ik ben CIC gewend in mijn 3-serie, ook retrofitted).Quadrantz schreef:Nice hoor een NBT systeem!! Werkt je huidige CCC systeem niet goed meer of had je zoiets van tijd voor een dikke upgrade?
Ik mis internet, zit veel in de auto (2 uur per dag x2) dus wil alles mooi in 1 hebben. Komt ook nog camerasysteem bij. Foto's volgen in het weekend!
En Spotify natuurlijk
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Sounds good!!
Ik zit 2x in de week 2 a 2,5u in de auto (naar België), vaak gebruik ik dan ook nog een tomtom met Live verbinding, werkt meestal toch een stuk beter qua file info .
Ik zit 2x in de week 2 a 2,5u in de auto (naar België), vaak gebruik ik dan ook nog een tomtom met Live verbinding, werkt meestal toch een stuk beter qua file info .
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Die werkt vaak te goed is mijn ervaring. Die stuurt me dan van tevoren al ergens omheen waardoor ik later in een 'drukker' gebied terecht kom wat langzaam gaat volstromen. Heel vaak stuk in Duitsland Bochum - Düsseldorf waarbij hij me de A46 laat volgen of omhoog stuurt via de A3 richting Duisburg. Duisburg staat altijd vast voor die brug en bij Kreuz Breitscheid.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 04 nov 2015, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Update:
Auto is pas volgende week vrijdag klaar. Kabelboom achteren bleek behoorlijk crappy te zijn dus ik laat deze geheel vervangen (deel wat links loopt, en deel wat rechts loopt). Ook de antenne(versterker?) gaat eraf en wordt vernieuwd.
Hele grapje kost behoorlijk wat geld maar beter goed dan half. Als ik erna lekker kan blijven tuffen met hem ben ik zeer tevreden!
BTW, iemand die verstand heeft van die rubbers van het panoramadak vernieuwen? Ik kan dat eventueel wel laten doen maar als ik hier rond kijk is dat klusje niet zo heel moeilijk? De rubbers waren namelijk niet vernieuwd getuige het geluid wat ik heb bij een open hemel. Zou ik dus graag nog doen!
Auto is pas volgende week vrijdag klaar. Kabelboom achteren bleek behoorlijk crappy te zijn dus ik laat deze geheel vervangen (deel wat links loopt, en deel wat rechts loopt). Ook de antenne(versterker?) gaat eraf en wordt vernieuwd.
Hele grapje kost behoorlijk wat geld maar beter goed dan half. Als ik erna lekker kan blijven tuffen met hem ben ik zeer tevreden!
BTW, iemand die verstand heeft van die rubbers van het panoramadak vernieuwen? Ik kan dat eventueel wel laten doen maar als ik hier rond kijk is dat klusje niet zo heel moeilijk? De rubbers waren namelijk niet vernieuwd getuige het geluid wat ik heb bij een open hemel. Zou ik dus graag nog doen!
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Heb de rubbers zelf gedaan, paar tientjes bij de dealer, dik uurtje pielen en je bent klaar. Er staat een DIY ergens op het forum dacht ik..
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Zo, NBT systeem is geïnstalleerd.
Inbouw is niet geheel vlekkeloos verlopen overigens dus er moeten nog wat zaken opgelost worden. Mijn antenneversteker heeft kortsluiting gemaakt dus slechte FM/DAB+ ontvangst en de centrale vergrendeling werkt niet meer. Verder krijg ik de hele tijd na het starten van de auto de melding: hogere acculeegloop in stilstand. Schakel eventuele stroomverbruikers uit.
- Als ik mijn stoelverwarming wil instellen dan schiet het schuifbalkje de hele tijd terug naar het midden. Aanpassen van de bestuurdersstoel niet mogelijk.
- Bij klimaat kan ik de luchtstromen niet meer vinden / instellen. Weet iemand hoe ik die terug kan krijgen? Vroeger zat dat bij Climate verstopt (CCC) maar nu is het foetsie.
Inbouw is niet geheel vlekkeloos verlopen overigens dus er moeten nog wat zaken opgelost worden. Mijn antenneversteker heeft kortsluiting gemaakt dus slechte FM/DAB+ ontvangst en de centrale vergrendeling werkt niet meer. Verder krijg ik de hele tijd na het starten van de auto de melding: hogere acculeegloop in stilstand. Schakel eventuele stroomverbruikers uit.
- Als ik mijn stoelverwarming wil instellen dan schiet het schuifbalkje de hele tijd terug naar het midden. Aanpassen van de bestuurdersstoel niet mogelijk.
- Bij klimaat kan ik de luchtstromen niet meer vinden / instellen. Weet iemand hoe ik die terug kan krijgen? Vroeger zat dat bij Climate verstopt (CCC) maar nu is het foetsie.
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Strak scherm hoor!! Hoeveel was je in het totaal kwijt als ik vragen mag (mag ook via PB)?
Wel erg balen van de problemen, is dit niet een kwestie van goed coderen?
Wel erg balen van de problemen, is dit niet een kwestie van goed coderen?
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive CarbonSchwarz 2007
Ik hoop het. Oplossing voor de centrale vergrendeling is schijnbaar net gevonden. Krijg bericht dat een nieuwe module direct werkte dus dat laat ik even fixen. Met die sleutel afsluiten is echt not done want hij zit ook nog eens in zo'n leren (origineel ) BMW mapje.
Ik stuur je even PB omtrent prijs .
Ik stuur je even PB omtrent prijs .
Laatst gewijzigd door Bart70 op 17 nov 2015, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Ik denk dat iedereen wel heel benieuwd is wat de kosten ongeveer zullen zijn van een NBT systeem?
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Om en nabij de €3500
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Ben zeker benieuwd wat de kosten zijn. Ziet er wel heel gaaf uit en hoop wat je alles werkend krijgt.
Groeten Bas
Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Wow, wel heel erg gaaf, maar niet voor dat geld.
Hopelijk krijg je alles goed werkend
Hopelijk krijg je alles goed werkend
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Mijn broer heeft een lci F11 en daarin kan je de luchtstromen niet meer instellen. Alleen kan je manueel kiezen waar de lucht uitkomt maar niet de intensiteit van de luchtstroom voor elk van de luchtmonden.
Maar ik meen dat dit bij de CIC ook al zo is.
Hoe regel je de agressieve tijd van de regeling ? Dit gebeurt bij de F11 ook via de toetsen en niet via de iDrive ? Kan mij voorstellen dat er nog wat functionaliteit niet werkt zoals hij dit doet in de F10/11 wegens andere modules die niet aanwezig zijn of ouder zijn en niet correct kunnen comuniseren met de NBT.
Maar ik meen dat dit bij de CIC ook al zo is.
Hoe regel je de agressieve tijd van de regeling ? Dit gebeurt bij de F11 ook via de toetsen en niet via de iDrive ? Kan mij voorstellen dat er nog wat functionaliteit niet werkt zoals hij dit doet in de F10/11 wegens andere modules die niet aanwezig zijn of ouder zijn en niet correct kunnen comuniseren met de NBT.
525d E61 2007 pre-LCI