Zo, weer een hele tijd verder gereden met onze vriend.. Uiterlijk is er niks veranderd al heb ik intussen wel een setje Styling 68 velgen gevonden die nog opgeknapt (gestraald/gespoten) moeten worden. Weet iemand hier trouwens een goed betaalbaar adresje voor?
Maar goed, technisch is er intussen wel eea aangepakt. Allemaal wel in de orde van preventie, de vrouw rijdt er elke dag mee en hij moest mee naar de Dordogne en dan wil je geen verassingen tegenkomen. In de afgelopen maanden aangepakt;
- VANOSREVISIE bij PMotorsport in Naaldwijk
- Radiator en expansievat vervangen.
- Waterpomp/multiriem/looprollen vervangen
- Nieuwe remklauwen voor en de klauwen achter gereviseerd
- Nieuwe Xenon lampen (Wat een verschil!)
- Olieniveausensor vervangen
- klepdekselpakking vervangen
- Raammechaniek bestuurder (ging heel laaanngggzzaaamm, best irritant).
- Voorscherm vervangen ivm lichte roestvorming langs wielkast rand (ok, toch een uiterlijk dingetje ;-)
Kan wel zeggen dat hij intussen technisch wel echt in topstaat begint te komen, vooral de Vanosrevisie kan ik echt iedereen aanraden!
Ik dacht dat onze auto op dat vlak in prima staat was, motor liep goed en had power zat (dacht ik). 2 dagen voor mijn vakantie liep hij ineens stationair niet echt lekker vlak rond, wat laag in toeren en brommerig. Af en toe schommelde hij al eerder wel wat bij een koude start maar verder heb ik hier nooit aandacht aan gegeven. Na wat ge-google (wat absoluut niet alwetend is

) ging ik toch de Vanos de schuld geven.. Na veel goed verhalen gelezen te hebben contact gezocht met PMotorsport. Een beetje kort dag Patrick een mailtje gestuurd of en wanneer hij tijd had en gelukkig lukte dat!
Vanos leek nog volledig origineel en die was intussen lekker over de houdbaarheidsdatum heen gegaan. Na een goed uurtje sleutelen heb ik een 'andere' auto teruggekregen!
Hij loopt veel mooier en stiller rond, heeft flink wat power erbij gekregen en is ook een stuk zuiniger geworden! Ook de automaat lijkt het beter naar z'n zin te hebben, nauwelijks meer slip en hoeft veel minder vaak terug te schakelen. Ook bij inhaalacties heuvel-op blijft hij lekker in '5' en knalt ie er vandoor! Vakantierit was een feest hierdoor, zeker op de terugweg 's nachts heerlijk door kunnen gassen en alles bij elkaar ook nog 1:11 halen ook!
We gaan weer vrolijk verder, zal proberen wat eerder een update te geven bij wat nieuws..