Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Nog een aantal puntjes die toegevoegd kunnen worden,
De pixels van het tellerhuis en van de radio vallen nog wel is uit, reparatie hiervan kost bij Jurjen in den helder +-270 euro als je ze ter plekke laat repareren, als den helder te ver is kan je ze ook opsturen.
Parkeersensoren gaan nog wel is stuk, simpel te vervangen, om erachter te komen welke defect is kan je de auto in zen achteruit zetten en met je oor luisteren bij elke sensor deze horen namelijk te tikken doet hij dit niet dan heb je de kapotte gevonden!
Nokkenas sensoren gaan nog wel is stuk, makkelijk te diagnostiseren, moeilijk starten of uitvallen wanneer je hem uit zijn versnelling haalt.
Inhouden onder de 4000 toeren kan 2 oorzaken hebben. VANOS seals die op zijn, deze dienen dan vervangen te worden of de DISA klep die niet meer functioneerd. Sowieso is de DISA een puntje van aandacht, als deze ratelt moet die Z.S.M. gerepareerd worden, dit kan met een repair kit waarbij je de plastic pin vervangt door een aluminium pin. Deze breekt niet af en zo kan de klep niet je cilinder in komen.
Hoop dat iemand hier wat aan heeft
De pixels van het tellerhuis en van de radio vallen nog wel is uit, reparatie hiervan kost bij Jurjen in den helder +-270 euro als je ze ter plekke laat repareren, als den helder te ver is kan je ze ook opsturen.
Parkeersensoren gaan nog wel is stuk, simpel te vervangen, om erachter te komen welke defect is kan je de auto in zen achteruit zetten en met je oor luisteren bij elke sensor deze horen namelijk te tikken doet hij dit niet dan heb je de kapotte gevonden!
Nokkenas sensoren gaan nog wel is stuk, makkelijk te diagnostiseren, moeilijk starten of uitvallen wanneer je hem uit zijn versnelling haalt.
Inhouden onder de 4000 toeren kan 2 oorzaken hebben. VANOS seals die op zijn, deze dienen dan vervangen te worden of de DISA klep die niet meer functioneerd. Sowieso is de DISA een puntje van aandacht, als deze ratelt moet die Z.S.M. gerepareerd worden, dit kan met een repair kit waarbij je de plastic pin vervangt door een aluminium pin. Deze breekt niet af en zo kan de klep niet je cilinder in komen.
Hoop dat iemand hier wat aan heeft
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Kijk,das nog weer eens nuttige info!
gr.wallietax
gr.wallietax
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Top, dank je wel Bart! Ik heb al je punten in de lijst verwerkt. Keep 'em coming.
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Volgens mij staat het er nog niet tussen.
- Kachelweerstand. Deze gaat vaak stuk bij de eerste generatie facelift modellen. Een kapotte kachelweerstand zorgt er voor dat de blower gaat werken terwijl de auto op slot staat met als gevolg dat hij de accu leeg trekt. (Nieuwe kost circa € 70,- en kan in 20 minuten geplaatst worden)
- Voor de versies met navigatie. Tot medio 2001 zat hier de Becker BM24 module in. Door dat de printplaten in deze module te weinig koeling krijgen kunnen ze kromtrekken met als gevolg dat het geluid van je radio/navigatie met regelmaat weg kan vallen. (een nieuwe module is duur maar er zijn wel een aantal adressen op internet die een gereviseerde aanbieden of die de kapotte kunnen reviseren)
- Kachelweerstand. Deze gaat vaak stuk bij de eerste generatie facelift modellen. Een kapotte kachelweerstand zorgt er voor dat de blower gaat werken terwijl de auto op slot staat met als gevolg dat hij de accu leeg trekt. (Nieuwe kost circa € 70,- en kan in 20 minuten geplaatst worden)
- Voor de versies met navigatie. Tot medio 2001 zat hier de Becker BM24 module in. Door dat de printplaten in deze module te weinig koeling krijgen kunnen ze kromtrekken met als gevolg dat het geluid van je radio/navigatie met regelmaat weg kan vallen. (een nieuwe module is duur maar er zijn wel een aantal adressen op internet die een gereviseerde aanbieden of die de kapotte kunnen reviseren)
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Dank! Wederom de lijst bijgewerkt. Het begint een lijvig document te worden zo. Ik zal alvast opzoek gaan naar een uitgever
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Nog even en mensen durven geen E39 meer te kopen als ze dit lezen
Goed bezig mannen
Goed bezig mannen
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Wacht maar tot we aan de E61 beginnen
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
... neem dan een toetsenbord wat comfortabel typt .....
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Hahahahaha, gelukkig heb ik een uitzonderlijke E61 Of de vorige eigenaar heeft een hoop ellende gehad hahaha
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Heb m bijgewerkt, puntje over nadruppelende injectoren (had hier zelf laatst een keer last van, dus even uitgezocht hoe dat zit).
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Heel goed bezig
DustMan schreef:Wacht maar tot we aan de E61 beginnen
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Kijk eens aan !
Mijn complimenten voor de mooie voorkomen is beter dan genezen lijst !!
Laat die lijst van de e61 maar zitten .. Deze staat op mijn lijstje voor het voorjaar
Mijn complimenten voor de mooie voorkomen is beter dan genezen lijst !!
Laat die lijst van de e61 maar zitten .. Deze staat op mijn lijstje voor het voorjaar
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Mooie lijst idd, zag dat het zweten rondom het stuurbekrachtigingsreservoir een bekend probleem is.
Mijne doet dat daar ook, maar wat doe je hier tegen? Dien je het hele reservoir door een nieuwe te vervangen, of is het slechts een kwestie van een pakking?
Mijne doet dat daar ook, maar wat doe je hier tegen? Dien je het hele reservoir door een nieuwe te vervangen, of is het slechts een kwestie van een pakking?
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
De pakking in de dop omdraaien
Of beter, maar duurder: vervangen! (onder de 2 Euro...)
Of beter, maar duurder: vervangen! (onder de 2 Euro...)
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Bekende 'kwaaltjes' en aandachtspunten E39
Ik heb een complete nieuwe dop moeten kopen omdat de pakking niet los verkrijgbaar was
Nou was er nog geen man overboord met ik meende iets van 15 euro voor de complete dop
gr.wallietax
Nou was er nog geen man overboord met ik meende iets van 15 euro voor de complete dop
gr.wallietax