Allereerst mijn voorsteltopic, om het geheugen op te frissen:
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... a&start=15
Heb dus sinds 21 juli een schade coupé in bezit, welke ik met een vriend van mij opknap. Hij is werkzaam als schadehersteller en is (erg fijn) een zeer precies mannetje. We gaan hem dus weer helemaal nieuw maken. Alle onderdelen heb ik inmiddels geregeld, zelfs het plaatwerk in de goede kleur (0,0% kleurverschil!!) weten te vinden. Het mooie is dat de rest van de auto ook nog in de eerste lak staat, dus uiteindelijk kun je het bijna geen schadeauto meer noemen.
Zo stond ie erbij bij aankoop:

Alle kapotte delen zijn er inmiddels vanaf. Het chassis is verder niet geraakt, maar omdat ik hem helemaal perfect wil hebben, gaan we hem toch nakijken op de richtbank. Hierdoor weet je zeker of alles 100% staat zoals het moet staan, en zo moet ie ook worden. Daardoor duurt het hele project uiteindelijk wat langer dan gepland, maar daar krijg je nooit spijt van denk ik. Vanavond zijn we begonnen met opbouwen van de richtbank, morgen wordt ie gericht.
Foto's:

Kleine uitleg hoe het ongeveer werkt: op de tweede foto zie je de richtbank. De blauwe steuntjes zijn de 'meetpunten' voor het chassis. Dat wil zeggen, deze komen op de plaats van de draagarmen, de chassisbalken langs het motorblok, beide veerpoten, etc etc. Stel het chassis is krom, dan zouden de blauwe steuntjes niet precies op de goede plek vallen. Mocht dat het geval zijn (bijna zeker van niet), dan wordt het netjes recht gezet.
Tot zover de werkzaamheden vandaag. Helaas ben ik er morgen zelf niet bij, en komen de volgende foto's maandag- of dinsdagavond pas weer!