Bijrijders kant vloermat achter nat

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Janliekele

Bijrijders kant vloermat achter nat

Bericht door Janliekele » 15 nov 2015, 19:55

Ik heb de laatste tijd al wat last van dat mijn achterste ramen beslaan
Maar nu kwam ik er achter dat de vloermat bijrijders kant zeik nat in van mijn 2003 touring
Het gaat om de vloermat bij de achterbank

Hoe is het mogelijk dat daar water komt ik heb al verschillende verhalen gelezen maar wordt er niet veel duidelijker van.
Wie heeft dit probleem ook gehad en wat is de oplossing?

Alvast bedankt

bmwgoof

Re: Bijrijders kant vloermat achter nat

Bericht door bmwgoof » 15 nov 2015, 20:54

Een bekend probleem bij de e46. Vaak wordt dit veroorzaakt door de plastic folie die op de binnenkant van het portier achter het deurpaneel geplakt zit. Als deze los zit of niet meer goed hecht op loopt het water wat in de deur loopt niet via de afwatering gaten onder in de deur weg maar via het plastic tussen de deur en het deurpaneel naar binnen waardoor de bekleding nat wordt. Dus even deurpaneel los halen en de plastic folie opnieuw plakken en goed afkitten. Heb mijn vorige e46 alle 4 de deuren moeten doen.

Veel succes

streamline

Bericht door streamline » 15 nov 2015, 21:04

Ik had een soortgelijk probleem, ook het scherm gecontroleerd maar dat kon het eigenlijk niet zijn.

Ik ben toen in de auto gaan zitten en iemand met water op de auto laten spuiten. Het bleek door het kleine stijltje te komen tussen je achteruit en het kleine driehoekige ruitje. dat heb ik vervolgens uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt. na het terugzetten heb ik nooit geen natte vloer meer gehad.

Janliekele

Bericht door Janliekele » 16 nov 2015, 17:12

Ik denk dat het bij de bijrijders voor deur lekt want die is helemaal nat. Maar ik zo het deur paneel los halen want er zit ook een air bag in

Janliekele

Bericht door Janliekele » 16 nov 2015, 18:19

Kunnen de afwatering gaatjes ook dicht zitten en kun je daar ook zo bij zonder een deurpaneel los te halen

Joostb

Bericht door Joostb » 24 nov 2015, 04:49

Inderdaad de deurpanelen loshalen,

Heeft jou auto een schuifdak? Ik weet niet of die van een E46 de afwateringskanalen door de A of B stijl gaan. Maar die raken wel eens verstopt met vergelijkbare probleempjes.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”