E60 foutmelding gordelspanner + Airbag
E60 foutmelding gordelspanner + Airbag
Hallo,
Sinds vandaag spontaan een foutmelding van de gordelspanner + airbag. Het gaat om de bestuurdersstoel.
Hier zit toch geen mat in? Het gaat om de E60 uit 2005.
Ik heb al veel hierover gelezen, ik wou als eerst ff de stekker schoonmaken en eventueel solderen.
Helaas kan ik niet de juiste aansluitingsschema vinden voor het solderen van de stekker
onder de stoel. Kan iemand mij hiermee helpen of heeft iemand het welbekende probleem opgelost?
Alvast bedankt.
Sinds vandaag spontaan een foutmelding van de gordelspanner + airbag. Het gaat om de bestuurdersstoel.
Hier zit toch geen mat in? Het gaat om de E60 uit 2005.
Ik heb al veel hierover gelezen, ik wou als eerst ff de stekker schoonmaken en eventueel solderen.
Helaas kan ik niet de juiste aansluitingsschema vinden voor het solderen van de stekker
onder de stoel. Kan iemand mij hiermee helpen of heeft iemand het welbekende probleem opgelost?
Alvast bedankt.
Re: E60 foutmelding gordelspanner + Airbag
Zit idd geen matje in, omdat het niet nodig om te checken of er iemand zit.
Maar gordelspanner is er wel, en ik meen zelfs 2, aan beide zijde van de stoel.
Maar gordelspanner is er wel, en ik meen zelfs 2, aan beide zijde van de stoel.
Laatst gewijzigd door tom_il op 05 nov 2015, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Vandaag ff beter naar de foutmeldingen gekeken,
het gaat om de veiligheidsgordel van de bestuurder. Dat is de enige melding.
Is het verstandig om gelijk de gordelspanner te vervangen, of kan ik nog iets
anders proberen?
het gaat om de veiligheidsgordel van de bestuurder. Dat is de enige melding.
Is het verstandig om gelijk de gordelspanner te vervangen, of kan ik nog iets
anders proberen?
Ook even een vraagje. Heb sinds net dezelfde melding. Hoe kan ik traceren wat er niet in orde is? Geeft gordelspanner en airbag aan als mogelijk probleem.
had deze melding vorige week ook....gevolg van te lage accuspanning (te lang met lichten aan gestaan, motor uit). Melding wilde niet weg....stukje gereden om de accu weer op voldoende spanning te krijgen, ff 15 minuten de accuklem los, weer aangesloten en voila...alles werkt weer.
M'n accuspanning is niet laag geweest. Zal het eens proberen maar heb toch het vermoeden dat er echt iets niet in orde is. Is alleen lastig zoeken wat het is.
Als ik de OBD lijst erop na zoek dan kan ik de gordel voorspanner wel vinden maar als ik mijn auto uitlees dan zit de foutmelding er bij mij niet in.
Als ik de OBD lijst erop na zoek dan kan ik de gordel voorspanner wel vinden maar als ik mijn auto uitlees dan zit de foutmelding er bij mij niet in.
JWtje, en is het nog gelukt?
Bij mij werkte dat trucje niet.
Bij mij werkte dat trucje niet.