software probleem 2005 E61 535d
software probleem 2005 E61 535d
Hoi Allemaal,
Afgelopen weken kreeg ik af en toe een melding over de niveauregeling. Daar is genoeg over te vinden hier!
Afgelopen woensdag reed ik van huis weg en binnen een paak km zakte de vering rechts achter helemaal in. Dus terug en auto weer weggezet en met de bedrijfsbus naar mijn afspraak. ( )
Ik dacht aan een lekke in het systeem rechts en een kapotte compressor.
De garage heeft uiteraard eerst alles uitgelezen, maar er bleken 2 problemen. Een aantal sensoren waren houtje touwtje aan elkaar geknoopt en stekkertjes groen geoxideerd. Daarnaast bleek er er een software probleem. (Dus geen lek in het systeem) Er blijken een jaar en een halfjaar geleden een aantal foutenmeldingen in de software aangepakt te zijn, zonder dat deze modules op de juiste manier gesloten zijn. En dat lukt nu dus ook niet.
De melding dat de stuurinrichting lekt die ik 2x gezien heb, heeft dus ook hiermee te maken. (Er lekt dus nix)
De compressor wordt nu weer aangestuurd en de auto pompt zichzelf weer op. Maar de niveau regeling krijgen we niet ingesteld, en dus kan de xenon lampen zich niet instellen. (Er zit trouwens wel een andere compressor in want de mijne liep niet meer goed, met te weinig opbrengst)
Is dat een bekend software probleem met een bekende oplossing???
We werken met de BMW uitlees software zoals de dealer dat heeft.
Groet
Bart
Afgelopen weken kreeg ik af en toe een melding over de niveauregeling. Daar is genoeg over te vinden hier!
Afgelopen woensdag reed ik van huis weg en binnen een paak km zakte de vering rechts achter helemaal in. Dus terug en auto weer weggezet en met de bedrijfsbus naar mijn afspraak. ( )
Ik dacht aan een lekke in het systeem rechts en een kapotte compressor.
De garage heeft uiteraard eerst alles uitgelezen, maar er bleken 2 problemen. Een aantal sensoren waren houtje touwtje aan elkaar geknoopt en stekkertjes groen geoxideerd. Daarnaast bleek er er een software probleem. (Dus geen lek in het systeem) Er blijken een jaar en een halfjaar geleden een aantal foutenmeldingen in de software aangepakt te zijn, zonder dat deze modules op de juiste manier gesloten zijn. En dat lukt nu dus ook niet.
De melding dat de stuurinrichting lekt die ik 2x gezien heb, heeft dus ook hiermee te maken. (Er lekt dus nix)
De compressor wordt nu weer aangestuurd en de auto pompt zichzelf weer op. Maar de niveau regeling krijgen we niet ingesteld, en dus kan de xenon lampen zich niet instellen. (Er zit trouwens wel een andere compressor in want de mijne liep niet meer goed, met te weinig opbrengst)
Is dat een bekend software probleem met een bekende oplossing???
We werken met de BMW uitlees software zoals de dealer dat heeft.
Groet
Bart
Re: software probleem 2005 E61 535d
Kan je het onderstaande specifieker toelichten?
"Daarnaast bleek er een software probleem.
Er blijken een jaar en een halfjaar geleden een aantal foutenmeldingen in de software aangepakt te zijn, zonder dat deze modules op de juiste manier gesloten zijn. En dat lukt nu dus ook niet.
De melding dat de stuurinrichting lekt die ik 2x gezien heb, heeft dus ook hiermee te maken."
"Daarnaast bleek er een software probleem.
Er blijken een jaar en een halfjaar geleden een aantal foutenmeldingen in de software aangepakt te zijn, zonder dat deze modules op de juiste manier gesloten zijn. En dat lukt nu dus ook niet.
De melding dat de stuurinrichting lekt die ik 2x gezien heb, heeft dus ook hiermee te maken."
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: software probleem 2005 E61 535d
Xenons werken onafhankelijk van de hoogte regeling.
Deze gebruiken een tweede aansluiting op de sensor, maar totaal onafhankelijk.
Maw dit is niet logisch.
Deze gebruiken een tweede aansluiting op de sensor, maar totaal onafhankelijk.
Maw dit is niet logisch.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: software probleem 2005 E61 535d
Dank voor de reacties.
Ik begrijp dat de waardes die je moet ingeven in het systeem om weer op te kunnen starten van nul niet opgeslagen worden. (hoogte, banden maat, etc etc etc)
Er wordt nu een nieuwe regelunit / computer geïnstalleerd. Hopelijk is dan alles weer op orde.
Ik heb nog een motorische vraag, evt stel ik hem in een nieuw topic.
Er is een storing bij de voorgloeistiften. Die zijn oud en werken niet meer goed.
Nu heb ik gehoord dat dit voor de Nederlandse winters niet zo erg is en dat je die niet hoeft te vervangen.
Ik heb ook gehoord dat voor het regenereren van de roetfilter er geen foutmeldingen in het systeem mogen zijn.
Of te wel, dat er niet geregenereerd wordt, zolang er geen nieuwe stiften in zitten. Zou dit kunnen??
Weet iemand dat?? En wat is wijsheid? Gaarne advies!
Groet
Bart
Ik begrijp dat de waardes die je moet ingeven in het systeem om weer op te kunnen starten van nul niet opgeslagen worden. (hoogte, banden maat, etc etc etc)
Er wordt nu een nieuwe regelunit / computer geïnstalleerd. Hopelijk is dan alles weer op orde.
Ik heb nog een motorische vraag, evt stel ik hem in een nieuw topic.
Er is een storing bij de voorgloeistiften. Die zijn oud en werken niet meer goed.
Nu heb ik gehoord dat dit voor de Nederlandse winters niet zo erg is en dat je die niet hoeft te vervangen.
Ik heb ook gehoord dat voor het regenereren van de roetfilter er geen foutmeldingen in het systeem mogen zijn.
Of te wel, dat er niet geregenereerd wordt, zolang er geen nieuwe stiften in zitten. Zou dit kunnen??
Weet iemand dat?? En wat is wijsheid? Gaarne advies!
Groet
Bart
Re: software probleem 2005 E61 535d
Best vervangen, komt je motor alleen maar ten goede.
Als hij bv buitenslaapt en het echt gaat vriezen en/of wat zwakke batterij kan het wel eens ervoor zorgen dat hij niet start.
Hij gaat ook vierkant draaien met een start zonder gloeibougies als begint te vriezen.
Wat vele niet weten is dat gloeibougies ook helpen bij temp boven het vriespunt om de initiële verbranding beter te laten verlopen.
Heeft geen directe invloed op regeneren behalve dat de motor misschien iets trager op temp komt. En misschien dat de roetfilter wat sneller vervuild door het slecht starten bij vriestemperaturen.
Als hij bv buitenslaapt en het echt gaat vriezen en/of wat zwakke batterij kan het wel eens ervoor zorgen dat hij niet start.
Hij gaat ook vierkant draaien met een start zonder gloeibougies als begint te vriezen.
Wat vele niet weten is dat gloeibougies ook helpen bij temp boven het vriespunt om de initiële verbranding beter te laten verlopen.
Heeft geen directe invloed op regeneren behalve dat de motor misschien iets trager op temp komt. En misschien dat de roetfilter wat sneller vervuild door het slecht starten bij vriestemperaturen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: software probleem 2005 E61 535d
Tom, dank je!!!!!!
Ik zal ze vervangen, ik wil dat ding gewoon goed hebben.
Een duur grapje, denk je??
Ik zal ze vervangen, ik wil dat ding gewoon goed hebben.
Een duur grapje, denk je??
Re: software probleem 2005 E61 535d
Gloeibougies zelf kosten echt niets. De inlaat collector moet er wel voor af.
Als je dan toch bezig bent best ineens de wervelkleppen eruit smijten en vervangen door blind plaatjes.
Als je dan toch bezig bent best ineens de wervelkleppen eruit smijten en vervangen door blind plaatjes.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 12 nov 2010, 13:43
Re: software probleem 2005 E61 535d
En vaak wordt de aanstuureenheid van de gloeibougies gelijk mee vervangen, die is wel wat duurder (ruim 100 euro).
Re: software probleem 2005 E61 535d
Oke, die wervelkleppen eruit, ben ik wel voorstander van. Blindplates kun je op internet bestellen, kan ik hier in het forum waarschijnlijk wel vinden. Moet je dit dan ook uit je computer coderen, of kun je ze gewoon fysiek vervangen en klaar??
Aanstuur-unit twijfel ik over. Opzich wil ik geen dingen vervangen die misschien nog 10jaar mee gaan. Of is het zo een veel voorkomend euvel dat jet het echt beter wel kan doen.
Aan de andere kant zijn die 100 eu dan ook de kosten niet meer. Hoewel de teller nu alweer op 700 euro staat met arbeidsloon, met nog maar 4000 gereden kilometers….
Dank voor de reacties weer.
Aanstuur-unit twijfel ik over. Opzich wil ik geen dingen vervangen die misschien nog 10jaar mee gaan. Of is het zo een veel voorkomend euvel dat jet het echt beter wel kan doen.
Aan de andere kant zijn die 100 eu dan ook de kosten niet meer. Hoewel de teller nu alweer op 700 euro staat met arbeidsloon, met nog maar 4000 gereden kilometers….
Dank voor de reacties weer.
Re: software probleem 2005 E61 535d
Volgens mij moet je het laten afhangen van de staat van het ding.Bacchus schreef:Aanstuur-unit twijfel ik over. Opzich wil ik geen dingen vervangen die misschien nog 10jaar mee gaan. Of is het zo een veel voorkomend euvel dat jet het echt beter wel kan doen.
De inlaatcollector wil nog al eens olie zweten/lekken. Wat precies op die stuurunit komt. Uiteindelijk gaat het ding daardoor kapot. Zit er op jouw stuurunit geen enkele vettigheid, geen druppeltje olie, dan zou ik het zo laten.
Istie niet helemaal droog, dan vervangen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: software probleem 2005 E61 535d
De Gloeimodule heb ik destijds voor 50Eur gevonden en vervangen omdat ik niet opnieuw alles wou opgooien.
Waarschijnlijk was mijn oude nog ok.
Waarschijnlijk was mijn oude nog ok.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 12 nov 2010, 13:43
Re: software probleem 2005 E61 535d
50 euro? Dan zijn wij natuurlijk erg benieuwd waar
Re: software probleem 2005 E61 535d
Sorry, kreeg een tijdje geleden dezelfde vraag. De link die ik van een mede forumlid gekregen had werkt niet meer. Maar ik vermoed dat hij dan toch nog ergens te koop moet zijn voor een meer schappelijk bedrag.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: software probleem 2005 E61 535d
Hoi, update:
Na een week op werk vakantie bij de garage is er een waslijst aan storingen uitgehaald, en is ze weer thuis!!!
2e hands compressor, nieuwe 2e hands computer, stukje draadboom, vacuum slangetjes vervangen etc etc etc.
Wat is het toch een geweldige auto!!!!!!!!!!!!!!!
Groet
Bart
Na een week op werk vakantie bij de garage is er een waslijst aan storingen uitgehaald, en is ze weer thuis!!!
2e hands compressor, nieuwe 2e hands computer, stukje draadboom, vacuum slangetjes vervangen etc etc etc.
Wat is het toch een geweldige auto!!!!!!!!!!!!!!!
Groet
Bart
Re: software probleem 2005 E61 535d
Netjes, al zou ik persoonlijk nooit voor een 2e hands compressor gaan, tenzij je exact weet hoe lang deze onder welke wagen gezeten heeft.
Verder weer lekker genieten nu natuurlijk
Verder weer lekker genieten nu natuurlijk