BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Achterruitenwisser doet het niet meer. Wordt weer een tripje naar de garage.
Ik kwam er achter dat mijn LED Angel Eyes het niet meer doen. Ik krijg echter geen foutmelding hiervan, dat verbaast me dan wel weer. Misschien toch eens sparen voor die MTec's.
Wordt vervolgd!
Ik kwam er achter dat mijn LED Angel Eyes het niet meer doen. Ik krijg echter geen foutmelding hiervan, dat verbaast me dan wel weer. Misschien toch eens sparen voor die MTec's.
Wordt vervolgd!
Showroom:
Zou me het "meest" zorgen maken om het feit dat je er geen melding van krijgt. Dat is raar wat dit is je stadslicht en zou onmiddelijk een melding moeten geven
Dan is dit waarschijnlijk uitgecodeerd, of de LED trekt nog genoeg stroom opdat de detectie denk dat deze nog werkt.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik verwacht dat die balastjes die je canbus moeten foppen gewoon hun stroom blijven trekken en dat daarom de foutmelding uitblijft.
Ben overigens meer druk bezig met het uitzoeken van een lease bakkie dan met de BMW. Eerste keer dat ik een nieuwe auto helemaal ga samenstellen, best geinig!
Ben overigens meer druk bezig met het uitzoeken van een lease bakkie dan met de BMW. Eerste keer dat ik een nieuwe auto helemaal ga samenstellen, best geinig!
Showroom:
Vreemd, ik kreeg wel een foutmelding.
Uitzoeken van een nieuwe auto is altijd leuk, waar mag je uit kiezen?
Uitzoeken van een nieuwe auto is altijd leuk, waar mag je uit kiezen?
En jij had ook aftermarket LED Angel Eyes?Vintiem schreef:Vreemd, ik kreeg wel een foutmelding.
VAG Groep alleen. Of Hybride, maar dat is dan beperkt tot Lexus en Toyota en die hebben allebei die verschrikkelijke CVT automaat, dus dat gaat het zeker niet worden!Vintiem schreef:Uitzoeken van een nieuwe auto is altijd leuk, waar mag je uit kiezen?
Het gaat waarschijnlijk een hele volle aangeklede Seat Ibiza worden. Audi A1 is te duur en VW Polo biedt eigenlijk niets extra's ten aanzien van de Ibiza, maar is een klap duurder. Okay, je kunt dan automatische cruisecontrol als optie kiezen, maar bijvoorbeeld weer geen sound upgrade en ik wil toch wel heel graag een subwoofertje. Wat ik van auto-cruise dan weer begrepen heb, is dat de afstand die de cruisecontrol wil bewaren naar je voorganger veel te groot is. Dus dat is dan ook weer niets voor mij.
Wat ik vooral erg jammer vind, is dat ik geen keyless entry kan kiezen als optie! Zowel bij Polo als Ibiza niet. Skoda heeft het dan weer wel, maar dan mis ik weer een hele hoop andere opties.
Showroom:
Dat is leuk! Eigen wagen uitzoeken, wanneer krijg je hem? En blijf je in de Beemer rijden of moet deze plaats maken?
Moet eerst nog een proefrit maken, dan nog bestellen, dus duurt nog wel even. Ik weet ook niet wat de levertijden zullen zijn. Ik laat me in elk geval geen showroommodelletje aanpraten. Gewoon geduld..
BMW blijft uiteraard! Ik ga niet mijn gezin in een Ibizaatje heen en weer crossen overal naar toe.
Lease bakkie ga ik dus puur zakelijk rijden, zonder bijtelling.
BMW blijft uiteraard! Ik ga niet mijn gezin in een Ibizaatje heen en weer crossen overal naar toe.
Lease bakkie ga ik dus puur zakelijk rijden, zonder bijtelling.
Showroom:
dat had ik even gemist, nee origineel en dat verklaard alles denk ik.Degids schreef:En jij had ook aftermarket LED Angel Eyes?Vintiem schreef:Vreemd, ik kreeg wel een foutmelding.
Volgens mij had ik gezegd dat er een Ibizaatje als lease auto zou komen toch?
Naderhand nog eens goed nagedacht en toch besloten dat ik er wel wat eigen geld in durfde steken. Ik moet er per slot van rekening toch elke dag mee op pad.
Ibiza miste toch een paar opties.
Misschien toch maar een Leon... Helemaal aangekleed naar wens, ik dacht dat dat 'm ging worden.
Voor de gein toch eens gekeken naar Skoda, wat bleek... de Octavia heeft een paar opties die ik helemaal het einde vind!
- Voorruitverwarming (elektrisch)
- Keyless Entry + Go
- 8 inch groot console scherm
- Canton geluidssysteem met 10 speakers + subwoofer
Dus toch maar weer geswitcht...
Maar deze heb ik nu echt besteld. Corida Red Octavia Hatchback 1.4 TSI 150 Pk 7-DSG
Nog wat lekkere opties:
- Adaptive cruise control
- Cupholders (bwahahaha, is standaard... )
- Park assistant
- BI Xenon met AFS functionaliteit, LED dagrijverlichting, mistlampen met corner functie
- Diffuse LED interieurverlichting
- Stoelverwarming
- Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbaar
- Phone Box, versterkt GSM signaal van mobiele telefoon
en nog veul meer!
Wel jammer dat je zo'n grote auto moet kopen/leasen om de leuke opties te kunnen nemen. Ik had liever gehad dat al deze opties op een Fabia of Ibiza of zelfs een Leon te krijgen waren.
Leon kwam wel dichtbij, maar had niet de voorruitverwarming en keyles entry + go.
Naderhand nog eens goed nagedacht en toch besloten dat ik er wel wat eigen geld in durfde steken. Ik moet er per slot van rekening toch elke dag mee op pad.
Ibiza miste toch een paar opties.
Misschien toch maar een Leon... Helemaal aangekleed naar wens, ik dacht dat dat 'm ging worden.
Voor de gein toch eens gekeken naar Skoda, wat bleek... de Octavia heeft een paar opties die ik helemaal het einde vind!
- Voorruitverwarming (elektrisch)
- Keyless Entry + Go
- 8 inch groot console scherm
- Canton geluidssysteem met 10 speakers + subwoofer
Dus toch maar weer geswitcht...
Maar deze heb ik nu echt besteld. Corida Red Octavia Hatchback 1.4 TSI 150 Pk 7-DSG
Nog wat lekkere opties:
- Adaptive cruise control
- Cupholders (bwahahaha, is standaard... )
- Park assistant
- BI Xenon met AFS functionaliteit, LED dagrijverlichting, mistlampen met corner functie
- Diffuse LED interieurverlichting
- Stoelverwarming
- Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbaar
- Phone Box, versterkt GSM signaal van mobiele telefoon
en nog veul meer!
Wel jammer dat je zo'n grote auto moet kopen/leasen om de leuke opties te kunnen nemen. Ik had liever gehad dat al deze opties op een Fabia of Ibiza of zelfs een Leon te krijgen waren.
Leon kwam wel dichtbij, maar had niet de voorruitverwarming en keyles entry + go.
Showroom:
Vriend/collega van me heeft ook een vrij nieuwe Octavia (lease), weleens in gereden en rijdt prima
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn 8jr oudere BMW beter rijd
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn 8jr oudere BMW beter rijd
Ik ben er ook vrij zeker van dat mijn BMW met 600+ Nm koppel beter rijdt dan de Octavia (met maar 250 Nm).
Zal ook een stuk strakker sturen (ik heb dynamic drive en active front steering op de bmw)
Maar met file-rijden heb je al dat freude am fahren toch minder nodig. Dan gaat het vooral om het comfort IN de auto.
Zal ook een stuk strakker sturen (ik heb dynamic drive en active front steering op de bmw)
Maar met file-rijden heb je al dat freude am fahren toch minder nodig. Dan gaat het vooral om het comfort IN de auto.
Showroom:
Rationeel een uitstekende keuze denk ik. En inderdaad met die toenemende files sta je meer stil dan je kan rijden.
Voorruit verwarming is zeker prettig. Wordt ie nog geleverd voor de winter of pas erna
Voorruit verwarming is zeker prettig. Wordt ie nog geleverd voor de winter of pas erna