Hoi allemaal,
Als je mijn avatar bekijkt zie je een ingekorte offroad, wedstrijd geprepareerde, Range Rover Classic met een 3,5liter V8 benzine motor. Het originele blok uit 1979 met 2 carburateurs.
3 grote nadelen:
- dit blok geeft veel warmte af, dus vaak koelingsproblemen.
- dit blok houdt absoluut niet van water.
- dit blok met carburateurs kan slecht tegen extreme hellingshoeken.
Dus ik dacht, zou het een optie zijn om er een 3 liter 6 cilinder diesel uit een BMW in te leggen??
Heeft iemand hier ervaring mee, of iets soortgelijks gedaan?????
Ik ben benieuwd,
Groet
Bart
Engine Swap
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Engine Swap
Op het e30 forum is iemand bezig een 330d motor uit een e46 in een e30 te hangen. Wellicht daar eens contact mee opnemen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Engine Swap
ha ha, eigenlijk zou je mn zoon moeten benaderen.
hij had ook zo'n hok en heeft er uiteindelijk afstand van gedaan omdat het gewoon niet geschikt is.
assen knallen continue etc etc.
kort gezegd: eigenlijk is de RR daarvoor een no-go (al zijn de onderdelen wel goedkoop op te pikken)
hij is bedrijfsleider bij een landrover specialist waar ze veel off road doen.
hij heeft nu zelf een patrol GR dsl gekocht waarvan hij de voor en achterkant verwijderd heeft.
rolkooien buiten om, turbo opgeschroefd, andere brandstofpomp, 3 lieren op 24 volt, mega grote wielen, versterkte assen, koeling op de achterkant, aparte brandstoftank ed.
waar alles vast staat rolt hij er lekker doorheen.
kijk maar op http://deberigekuuskes.nl/index.php/auto-s
hij heeft de patrol Y60
beste optie is een Unimog
hij had ook zo'n hok en heeft er uiteindelijk afstand van gedaan omdat het gewoon niet geschikt is.
assen knallen continue etc etc.
kort gezegd: eigenlijk is de RR daarvoor een no-go (al zijn de onderdelen wel goedkoop op te pikken)
hij is bedrijfsleider bij een landrover specialist waar ze veel off road doen.
hij heeft nu zelf een patrol GR dsl gekocht waarvan hij de voor en achterkant verwijderd heeft.
rolkooien buiten om, turbo opgeschroefd, andere brandstofpomp, 3 lieren op 24 volt, mega grote wielen, versterkte assen, koeling op de achterkant, aparte brandstoftank ed.
waar alles vast staat rolt hij er lekker doorheen.
kijk maar op http://deberigekuuskes.nl/index.php/auto-s
hij heeft de patrol Y60
beste optie is een Unimog
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Engine Swap
Hey Rens,
Grappig om die site te zien!
Mijn auto is iets meer "sophisticated". Er zit APK op en we kunnen dus wedstrijden doen, die ook over openbare weg gaan. (In Roemenië bijvoorbeeld) Er zitten Nissan Patrol Y61 assen onder, die gaan niet snel stuk.
Er kan ook een 300tdi motor van Land Rover in, maar dat is nou ook niet echt een spectaculair ding…
Ik vraag me met name af of je alle software wel voor de gek kan houden, en of je geen problemen met olie aanzuiging krijgt etc.
Ah well… time is on our side...
Grappig om die site te zien!
Mijn auto is iets meer "sophisticated". Er zit APK op en we kunnen dus wedstrijden doen, die ook over openbare weg gaan. (In Roemenië bijvoorbeeld) Er zitten Nissan Patrol Y61 assen onder, die gaan niet snel stuk.
Er kan ook een 300tdi motor van Land Rover in, maar dat is nou ook niet echt een spectaculair ding…
Ik vraag me met name af of je alle software wel voor de gek kan houden, en of je geen problemen met olie aanzuiging krijgt etc.
Ah well… time is on our side...
Re: Engine Swap
In het verleden vaak door de bagger aan het raggen geweest met een Jeep. Zelfde probleem gehad met extreme hellingshoeken. Wij hebben toen de oplossing gevonden in het rijden op LPG. Zelfs ondersteboven loopt hij dan nog goed(helaas). Alleen deed de oliepomp het toen wat minder.
Re: Engine Swap
@ Bacchus. eigenlijk moet je all the way gaan of niet.
Dus volledig off-road (kenteken inleveren etc) en met de wagen op de trailer er naartoe.
ga maar eens een keer kijken bij mamouth (over de grens bij dld).
je komt daar niet weg zonder technische problemen.
de Unimog en de patrol zijn absoluut onverwoestbaar.
de Laro blijft aankloten en net niet.
hij rijdt nu een 300tdi in een disco 2 van de zaak.
kreng levert 190 pk.
kan dus absoluut wel
Dus volledig off-road (kenteken inleveren etc) en met de wagen op de trailer er naartoe.
ga maar eens een keer kijken bij mamouth (over de grens bij dld).
je komt daar niet weg zonder technische problemen.
de Unimog en de patrol zijn absoluut onverwoestbaar.
de Laro blijft aankloten en net niet.
hij rijdt nu een 300tdi in een disco 2 van de zaak.
kreng levert 190 pk.
kan dus absoluut wel
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.