Van Passat 3C naar BMW F11
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Om toch nog maar eens duidelijkheid te krijgen in de mogelijkheid om de elektrisch wegklapbare trekhaak er terug onder te plaatsen die initieel ook af-fabriek geleverd is op mijn auto, ben ik nog eens goed gaan zoeken naar de AHK bedieningsmodule. Ik had van iemand die mijn auto heeft uitgelezen begrepen dat de module nog gewoon aanwezig moest zijn en dat hij nog actief geschakeld stond. Met andere woorden: een bedieningsknop en een trekhaak monteren en dan zou het theoretisch gezien weer gewoon moeten werken.
Ik heb de accubak open getrokken en uiteindelijk de aanwezige modules uit de houder weten te frummelen om te bekijken of een van die modules de AHK stuurmodule was.... en jawel hoor! En ook nog bekabeld... Dus als deze stekker er gewoon zit en het stekkertje voor de bedieningsknop los hangt achter de bekleding in de kofferbak, dan zal de bekabeling voor de trekhaak zelf ook nog wel achter de bumper liggen....
Helaas heb ik de achterbumper nog niet los weten te krijgen, maar ik ga er gewoon vanuit dat de bekabeling daar inderdaad gewoon is weg gestoken.
Anton van den Akker heeft een tip gegeven dat er iemand op MP stond die zo'n trekhaak te koop aan bood. Ik heb 'm gelijk gemaild en uiteindelijk kreeg ik een reactie dat hij akkoord ging met de € 300,00 die ik geboden had.
Dus vorige week heb ik de elektrisch wegklapbare trekhaak opgehaald
De dag erna gelijk even een nieuwe bedieningsknop besteld bij de dealer en die is inmiddels ook binnen.... moet 'm alleen komende week nog even gaan ophalen.... en dan kan ik eens kijken of ik de trekhaak gemonteerd ga krijgen.
Wellicht samen met Anton, hij heeft al aangeboden om 'm samen te monteren , dus wie weet binnenkort even een ritje naar Best om samen te sleutelen aan mijn auto.....
To be continued.....
Ik heb de accubak open getrokken en uiteindelijk de aanwezige modules uit de houder weten te frummelen om te bekijken of een van die modules de AHK stuurmodule was.... en jawel hoor! En ook nog bekabeld... Dus als deze stekker er gewoon zit en het stekkertje voor de bedieningsknop los hangt achter de bekleding in de kofferbak, dan zal de bekabeling voor de trekhaak zelf ook nog wel achter de bumper liggen....
Helaas heb ik de achterbumper nog niet los weten te krijgen, maar ik ga er gewoon vanuit dat de bekabeling daar inderdaad gewoon is weg gestoken.
Anton van den Akker heeft een tip gegeven dat er iemand op MP stond die zo'n trekhaak te koop aan bood. Ik heb 'm gelijk gemaild en uiteindelijk kreeg ik een reactie dat hij akkoord ging met de € 300,00 die ik geboden had.
Dus vorige week heb ik de elektrisch wegklapbare trekhaak opgehaald
De dag erna gelijk even een nieuwe bedieningsknop besteld bij de dealer en die is inmiddels ook binnen.... moet 'm alleen komende week nog even gaan ophalen.... en dan kan ik eens kijken of ik de trekhaak gemonteerd ga krijgen.
Wellicht samen met Anton, hij heeft al aangeboden om 'm samen te monteren , dus wie weet binnenkort even een ritje naar Best om samen te sleutelen aan mijn auto.....
To be continued.....
Ik ben de komende dagen buiten de deur maar we moeten wel iets af kunnen stemmen. Monteren zal het probleem niet zijn maar ik ben benieuwd naar de aansluitingen van bekabeling en modules. We zullen het zien.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Zo... de volgende 2 mods zijn inmiddels ook besteld:
Makkeijke montage, dus snel te modden....
Makkeijke montage, dus snel te modden....
Het enige dat ik nog niet heb kunnen controleren is de bekabeling van de trekhaak zelf.avdakker schreef:Ik ben de komende dagen buiten de deur maar we moeten wel iets af kunnen stemmen. Monteren zal het probleem niet zijn maar ik ben benieuwd naar de aansluitingen van bekabeling en modules. We zullen het zien.
Maar de module is gewoon aangesloten en is actief in de codering. De knop is inmiddels ook binnen en sluit perfect aan op de stekker die nog achter de bekleding ligt.
Ik heb dus het vermoeden dat de aansluitingen voor de trekhaak gewoon achter de bumper ligt.... anders zou het wel heel erg lomp zijn gedemonteerd.
Wat is dat chromen driehoekige ding dat je gekocht hebt?
- BMW530xdrive
Omlijsting en knop van het middenarmsteun compartiment?
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Heb je daar de onderdelen nummers ook van?
Die stonden er niet bij, maar wanneer ik ze binnen heb, zal ik ze even noteren en hier vermelden.
Gisteren de zomersloffen vervangen voor de winterslofjes.
Ziet er netjes uit! En die camera boven je auto is ook handig
Zekers.... Is mijn vaste plekkie... ;-)
Komend weekend maar eens de banden van de zomerwielen laten halen en dan de velgen voor reparatie wegbrengen.
Dan wordt alle stoeprandschade gerepareerd en daarna van binnen en van buiten helemaal opnieuw gespoten in de originele kleur. Daarna nog een setje nieuw rubber er omheen laten leggen en ze zijn weer helemaal klaar voor de lente....
Dan wordt alle stoeprandschade gerepareerd en daarna van binnen en van buiten helemaal opnieuw gespoten in de originele kleur. Daarna nog een setje nieuw rubber er omheen laten leggen en ze zijn weer helemaal klaar voor de lente....
Nou, de bestelde onderdelen zijn inmiddels binnen.
Voor de geïnteresseerden volgen hier de onderdeelnummers:
Aluminium driehoekje: 51169277348
Aluminium knopje: 51169277350
Afdekraam navigatie: (moet ik nog even opzoeken)
Voor de geïnteresseerden volgen hier de onderdeelnummers:
Aluminium driehoekje: 51169277348
Aluminium knopje: 51169277350
Afdekraam navigatie: (moet ik nog even opzoeken)