Wat betekenen mijn foutcodes?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
R0L0!

Wat betekenen mijn foutcodes?

Bericht door R0L0! » 23 nov 2015, 16:15

Goedemiddag allen,

Omdat ik in de 3 maanden dat ik mijn BMW nu heb al veel onkosten voor reparaties heb gehad, heb ik hem afgelopen weekend eens zelf uitgelezen met de BMW Scanner 1.4 om te zien of ik op korte termijn nog meer kan verwachten. -_-
Nadat ik eerst alle foutcodes heb gereset kreeg ik er toch een paar tevoorschijn en waar ik foutcodes had verwacht (PDC sensoren doen niets) kreeg ik niets. Ik kan alleen niet terug vinden op het www wat deze codes in gewone mensen taal zijn. Wie kan mij dit uitleggen wat ze betekenen en hoe dat opgelost kan worden?

De codes die ik heb gekregen zijn deze:
DME - 2D28 [11560] Diff. pressure sensor suction tube (fault currently present)
A/C - 19 [025] Auxiliary water pump (fault currently present)
A/C - 20 [032] AUC heating (Fault currently not present)
SRS - no errors, maar wel: Shadow 50 [080] Power supply, undervoltage Fault currently not present)
IKE - BF [191] Internal fault, EEPROM checksum (BMW-section), coding incorrect/incomplete.

Problemen die ik had verwacht te zien maar niet kreeg zijn:
PDC - Een aantal sensoren deden het enkele weken geleden nog en gaven bij het achteruit rijden nog een waarschuwingstoon, nu doen ze helemaal niets meer. Ze klikken ook niet meer als je er naar luistert. Ik heb de PDC nu wel zo in kunnen stellen dat je een piep hoort als je hem in zijn achteruit zet.
Vraag: Op de diverse fora lees ik dat ik een lange piep zou moeten horen als PDC het niet doet, maar die hoor ik niet. Kan het zijn dat nu opeens alle 4 mijn sensoren stuk zijn of zit het hem ergens anders in?

Key status: Mijn reserve sleutel kan ik niet initialiseren, dit lukt alleen met mijn huidige sleutel. Zelfs na lange stukken rijden met de reserve sleutel om eventueel de accu op te laden lukt dit niet. Bij Auto-init staat bij enkele sleutels Auto-init en Auto-init complete op Yes (ook bij 2 sleutels die zijn gedisabled). Bij mijn reserve sleutel staat alleen Auto-init complete op Yes maar Auto-init op No en de sleutel is enabled.
Vraag: Zou de oorzaak kunnen zijn dat ik mijn sleutel niet kan initialiseren omdat deze niet mag initieren? En hoe zou ik dat op kunnen lossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Robert
E91 316i Touring 9/2009
E46 318i Touring 2/2005 (verkocht)
BMW Scanner 1.4

Joshuwawa

Re: Wat betekenen mijn foutcodes?

Bericht door Joshuwawa » 23 nov 2015, 16:56

Voor de foutcodes zul je even moeten googlen. Of iemand van het forum kan je zo vertellen wat het is :)

M.b.t. de laatste foutcode heb ik dit gevonden:
1. You may now have a small dot next to the odometer? If so, this is a tamper dot meaning some has fooled with the mileage or a different parts has been installed the car that records mileage. The IKE and LCM (Light Control Module) have a purpose to store and handle certain data. The checksum error means either that IKE and LCM do not agree or more likely what is written into the IKE EEPROM does not agree with the EEPROM checksum, meaning the EEPROM instructions are considered garbage?
R0L0! schreef: Problemen die ik had verwacht te zien maar niet kreeg zijn:
PDC - Een aantal sensoren deden het enkele weken geleden nog en gaven bij het achteruit rijden nog een waarschuwingstoon, nu doen ze helemaal niets meer. Ze klikken ook niet meer als je er naar luistert. Ik heb de PDC nu wel zo in kunnen stellen dat je een piep hoort als je hem in zijn achteruit zet.
Vraag: Op de diverse fora lees ik dat ik een lange piep zou moeten horen als PDC het niet doet, maar die hoor ik niet. Kan het zijn dat nu opeens alle 4 mijn sensoren stuk zijn of zit het hem ergens anders in?
Als er een (of meerdere volgens mij) PDC sensor kapot is zal er een lange toon moeten zijn. EDIT: Als dit niet zo is kan het van alles zijn, van iets met de computer tot een kabelbreuk. Misschien weet iemand anders dat of wat rond googlen doet al wonderen.
(Hier zou je eventueel verder mee komen: Post Nr 4) (Origineel
R0L0! schreef: Key status: Mijn reserve sleutel kan ik niet initialiseren, dit lukt alleen met mijn huidige sleutel. Zelfs na lange stukken rijden met de reserve sleutel om eventueel de accu op te laden lukt dit niet. Bij Auto-init staat bij enkele sleutels Auto-init en Auto-init complete op Yes (ook bij 2 sleutels die zijn gedisabled). Bij mijn reserve sleutel staat alleen Auto-init complete op Yes maar Auto-init op No en de sleutel is enabled.
Vraag: Zou de oorzaak kunnen zijn dat ik mijn sleutel niet kan initialiseren omdat deze niet mag initieren? En hoe zou ik dat op kunnen lossen?
Je kunt ze opnieuw initaliseren (inleren) door de DIY van dit linkje te volgen:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... rogramming

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”