LJ's E36 Compact 316i Calypso rood
LJ's E36 Compact 316i Calypso rood
Ik heb een andere BMW E36 gekocht, nee niet in plaats van de touring maar ik heb afgelopen zomer besloten de MINI Cooper te koop te zetten. Waarom?? De MINI beviel goed, weinig problemen maar wou er toch graag een BMW voor terug als tweede auto
Ondertussen dat de MINI te koop stond al lekker zitten zoeken op Marktplaats, Gaspedaal, Autoscout etc......
Eind september is de MINI naar een nieuwe eigenaar gegaan en vraag mij niet hoe het kan maar ineens lijken alle potentiële vervangers van internet verdwenen te zijn.....
Het idee was een knappe E36, coupe, sedan of compact met een schuifkanteldak of een 323ti. Heb voor die tijd ook nog gekeken bij een aantal E30's maar die zijn toch wel veel door roest aangetast, en dat wil ik nu juist niet.
Ondertussen stonden er 4 323ti's te koop maar die verdwenen als sneeuw voor de zon en de laatste die ik wel heb kunnen bekijken leek al in jaren geen onderhoud meer te hebben gehad. Wel een compliment voor onze eigen touring want die lijkt dan ineens nog als nieuw te zijn.
Hierna nog een coupe bekeken in Zeeland die "zeer goed onderhouden zonder roest" zou zijn, helaas was dat een verloren dag........ Toen er opeens een compact, ja jullie lezen het goed een Compact in mijn vizier kwam.
Het is een nette, vrij basis compact met een schuifkanteldak in de kleur Calypso-rood van bj 1997. Via een handelaar gekocht van de tweede eigenaar met 124dkm, autopas en de rekeningen zijn aanwezig vanaf 2003.
Er gaan vast nog zaken naar voren komen of die ik graag wil veranderen aan de compact nu ik er meer mee ga rijden maar dat gaan we wel zien.
Sinds de aanschaf wel al veel regen gezien maar een paar plaatjes wil ik jullie toch niet onthouden;
Even een stop onderweg:
Het lijkt wel een korte touring
En erachter zie de compact bijna niet terug:
16 inch zomervelgen liggen in de garage maar wil er eigenlijk een setje 17inch onder hebben....
Tips, trucs of opmerkingen over de compact met M43 motor?
Ik hoor het graag
Mvg,
Luuk Jan
Ondertussen dat de MINI te koop stond al lekker zitten zoeken op Marktplaats, Gaspedaal, Autoscout etc......
Eind september is de MINI naar een nieuwe eigenaar gegaan en vraag mij niet hoe het kan maar ineens lijken alle potentiële vervangers van internet verdwenen te zijn.....
Het idee was een knappe E36, coupe, sedan of compact met een schuifkanteldak of een 323ti. Heb voor die tijd ook nog gekeken bij een aantal E30's maar die zijn toch wel veel door roest aangetast, en dat wil ik nu juist niet.
Ondertussen stonden er 4 323ti's te koop maar die verdwenen als sneeuw voor de zon en de laatste die ik wel heb kunnen bekijken leek al in jaren geen onderhoud meer te hebben gehad. Wel een compliment voor onze eigen touring want die lijkt dan ineens nog als nieuw te zijn.
Hierna nog een coupe bekeken in Zeeland die "zeer goed onderhouden zonder roest" zou zijn, helaas was dat een verloren dag........ Toen er opeens een compact, ja jullie lezen het goed een Compact in mijn vizier kwam.
Het is een nette, vrij basis compact met een schuifkanteldak in de kleur Calypso-rood van bj 1997. Via een handelaar gekocht van de tweede eigenaar met 124dkm, autopas en de rekeningen zijn aanwezig vanaf 2003.
Er gaan vast nog zaken naar voren komen of die ik graag wil veranderen aan de compact nu ik er meer mee ga rijden maar dat gaan we wel zien.
Sinds de aanschaf wel al veel regen gezien maar een paar plaatjes wil ik jullie toch niet onthouden;
Even een stop onderweg:
Het lijkt wel een korte touring
En erachter zie de compact bijna niet terug:
16 inch zomervelgen liggen in de garage maar wil er eigenlijk een setje 17inch onder hebben....
Tips, trucs of opmerkingen over de compact met M43 motor?
Ik hoor het graag
Mvg,
Luuk Jan
Laatst gewijzigd door lj328 op 24 nov 2015, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Re: LJ's nieuwste aanwinst.......
Calypso rood, mooie kleur. 316i niks mis mee voor daily drive (en neem aan niet voor 323ti geld. Dan waardeer je de touring iig als je die weer eens mee kunt nemen. Al was een mooie 323ti natuurlijk leuker geweest Welk interieur zit erin?
Heb je er al een wintersetje voor? (heb net mijn nette stalen 15"set afgeprijsd in te koop)
Heb je er al een wintersetje voor? (heb net mijn nette stalen 15"set afgeprijsd in te koop)
Klopt het is een mooie kleur, er zit een standaard interieur in, maar wel erg netjes. Bijna zonde om er een sportinterieur in te zetten.
De compact stond al op winterbanden toen ik hem kocht. Toch bedankt voor het aanbod.
Als het beter weer is als ik vrij ben zullen we meer foto's maken.
De compact stond al op winterbanden toen ik hem kocht. Toch bedankt voor het aanbod.
Als het beter weer is als ik vrij ben zullen we meer foto's maken.
onderdelen voor de m43b16 heb ik nog wel liggen! het oude blok en bak liggen nog in de schuur namelijk, dus als je ooit wat nodig hebt.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Goed om te weten, het is alleen een eindje uit de buurt voor mij.
Maar toch bedankt voor het aanbod!
Maar toch bedankt voor het aanbod!
- BMWf20 2.0d
Die zwarte zeker, op elk paneel minstens 1 bloemkool roest en in de motorruimte zat alles met Duct-tape vast??lj328 schreef:Hierna nog een coupe bekeken in Zeeland die "zeer goed onderhouden zonder roest" zou zijn, helaas was dat een verloren dag........
Heb ik denk ik aan dezelfde een zaterdag verloren.....
Bij welke 323Ti ben je wezen kijken, de zilveren in Emmen??
Al lopen zoektochten soms anders als je bij de start denkt, erg mooie Bimmer met duidelijke geschiedenis, dit klinkt een stuk beter als de rest, en nog een Compact ook.......
Aanpassen kan altijd, paar knappe 17-inchers eronder idd, sportstoelen zijn zo weer terug te wisselen, hou je de originele stoelen ook nog knap.
Mooie aanwinst!!
De coupe die ik in Zeeland heb gezien was een zilver grijze en stond in Goes, geen roest (behalve de zijkant van de motorkap en niet een beetje ook) goed onderhouden (trilde enorm bij het remmen, allemaal uitgedroogde rubbers) etc.etc....
Nog een E30 bekeken die zonder roest toch ook nog veel roest aan de achterzijde had en de 323ti was een blauwe in Arnhem zonder roest dat wel maar die wel heel erg anders rijdt dan onze huidige 323i touring.
Heb nog wel nagedacht over een sportinterieur maar ben er nog niet helemaal over uit.
Een setje 17 inch moet ongetwijfeld gaan lukken.... alleen welke he? Misschien wel andere voor de touring en dan de Contours onder de compact
Nog een E30 bekeken die zonder roest toch ook nog veel roest aan de achterzijde had en de 323ti was een blauwe in Arnhem zonder roest dat wel maar die wel heel erg anders rijdt dan onze huidige 323i touring.
Heb nog wel nagedacht over een sportinterieur maar ben er nog niet helemaal over uit.
Een setje 17 inch moet ongetwijfeld gaan lukken.... alleen welke he? Misschien wel andere voor de touring en dan de Contours onder de compact
- BMWf20 2.0d
Contours staan prachtig onder een Compact, dat is zeker.
Anders kun je HIER nog even kijken voor meer bijpassende opties........
Anders kun je HIER nog even kijken voor meer bijpassende opties........
Contours heb ik evt binnenkort wel voor je.
Kan maar niet wennen aan een compact. Maar als 2e auto voor erbij niks mis mee ofcourse!
Kan maar niet wennen aan een compact. Maar als 2e auto voor erbij niks mis mee ofcourse!
One life, live it!
Re: LJ's nieuwste aanwinst: E36 Compact
Leuke wagen voor erbij.
PS: ik heb je titel gelijk even aangepast. Bij een auto voorstellen vermelden we het type en model.
PS: ik heb je titel gelijk even aangepast. Bij een auto voorstellen vermelden we het type en model.
Re: LJ's E36 Compact 316i Calypso rood
@BMWf20: Contours zijn naar mijn idee de velgen voor een E36. Maar ook de style32 vind ik zeker niet verkeerd. Ik ben helemaal weg van de BMW breeedsets van de eerder genoemde uitvoeringen
Ik heb (in die overigens schitterende link van je, waarvoor dank) ook nog even gekeken naar E46 style68 velgen die ik ook vind passen bij een E36.....
Heb gelukkig even de tijd om er over na te denken en voordeel is nu ook dat ik velgen kan wisselen met de touring.
@Maan, ik begrijp wat je bedoelt wat betreft de compact heb het zelf ook. Maar als daily is de compact goed genoeg en ik vind deze wel net zo prettig rijden als de MINI.
Er moet alleen nog wel iets van een "Eibach pro-kit" onder de compact
Over de Contours hoor ik het t.z.t. wel.
@BrianGT: Bedankt en ik heb zelf de titel ook even aangepast.
En onderstaande foto heeft mij over de streep getrokken om ook naar de E36 compact te kijken:
Ik heb (in die overigens schitterende link van je, waarvoor dank) ook nog even gekeken naar E46 style68 velgen die ik ook vind passen bij een E36.....
Heb gelukkig even de tijd om er over na te denken en voordeel is nu ook dat ik velgen kan wisselen met de touring.
@Maan, ik begrijp wat je bedoelt wat betreft de compact heb het zelf ook. Maar als daily is de compact goed genoeg en ik vind deze wel net zo prettig rijden als de MINI.
Er moet alleen nog wel iets van een "Eibach pro-kit" onder de compact
Over de Contours hoor ik het t.z.t. wel.
@BrianGT: Bedankt en ik heb zelf de titel ook even aangepast.
En onderstaande foto heeft mij over de streep getrokken om ook naar de E36 compact te kijken:
Ik zeg style 32! al is het setje wat onder mijn oude zit 16 inch
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
- BMWf20 2.0d
Die had ik ook gezien maar erg ver rijden, in Utrecht staat nog een compleet sportinterieur te koop maar daar twijfel ik een beetje over.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
Bedankt voor de tip in ieder geval!