Hallo allemaal,
Bij het monteren van de wintervelgen en banden viel het mij op dat deze bij de achterwielen aan de binnenkant meer slijtage hebben dan aan de buitenkant. Nu staan mijn achterwielen iets naar binnen gekanteld dus logischerwijs staat er meer druk aan de binnenkant van de band. Volgens mij hoort dit zo, ik heb een M onderstel af-fabriek. Klopt dit inderdaad of is er toch iets mis met de uitlijning?
grts Guido
Banden slijten af aan de binnenkant
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 19:35
- Locatie: Papekop
- Contacteer:
Re: Banden slijten af aan de binnenkant
Volgens mij is dat inderdaad normaal, door de wielen iets schuin te zetten wordt dacht ik ook wat stabiliteit in de bochten gewonnen.
Re: Banden slijten af aan de binnenkant
Dat betekent inderdaad dat je te langzaam door de bochten gaat
Re: Banden slijten af aan de binnenkant
ik herken dat niet. Heb zelf een E30 touring gehad met M onderstel en daarna met gele koni's. Ook die wielen stonden iets naar buiten maar draaiden toch mooi af over het hele loopvlak. En voor je wegligging is het altijd beter het hele loopvlak te gebruiken i.p.v. alleen de binnenkant.
Zoek de betere bandenspecialist op. Die zal je wegwijs maken over hoe je BMW aan te pakken mocht dat nodig zijn.
Zoek de betere bandenspecialist op. Die zal je wegwijs maken over hoe je BMW aan te pakken mocht dat nodig zijn.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Banden slijten af aan de binnenkant
Ok, ben benieuwd hoe dit bij andere e46 rijders is. Volgens seizoen moeten er twee nieuwe achterbanden op dus dan ga ik het eens goed uitzoeken.
Re: Banden slijten af aan de binnenkant
Mijn E46 coupé met M-onderstel vanaf fabriek en inmiddels met een Bilstein B12 set heeft geen of nihil last van scheef slijtende banden. Ik denk dat er na 40.000km maximaal 0,5mm verschil zat tussen buiten en binnenkant, verwaarloosbaar dus. En ik heb toch wel een sportief rijgedrag.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||