Ik besluit dit probleem toch maar even op het forum te zetten.
Hoop dat ik nog wat extra adviezen kan krijgen wat betreft het kromtrekken van de remschijven op de vooras.
Zoals een aantal al weten bezit ik nu precies 1 jaar (nov.2014) een 520i uit 99.
Auto heeft toen gelijk een grote beurt gehad.
Na een rit van 150km kwam ik erachter dat mijn stuur enorm begon te trillen bij het remmen (feb.2015).
Naar mate je rustiger ging rijden werd de trilfrequentie ook lager..en reed ik harder dan ging de frequentie omhoog.
Rubbers van de ophanging werden allemaal goed bevonden.
Conclusie: kromme remmen..
Remmen vervangen door Zimmerman schijven en bijbehorende remblokken.
Ophanging van de remklauwen netjes ingevet en alles opgeschuurd zodat deze niet kunnen blijven hangen.
Heb het spul netjes ingereden maar na een maand of 2 waren ook deze krom.
![Muurtje.. :bang:](./images/smilies/banging.gif)
Nu blijkt dus dat mijn potje remvloeistof tot de nok toe gevuld zat (boven de max). Dit is waarschijnlijk al zo sinds de grote beurt.
Heb daar zelf ook niet naar gekeken bij het vervangen van de remmen, een les voor mij.
Nu beweerd mijn "adviseur" dat dat de oorzaak is van het krom trekken van de schijven.
Dit terwijl andere zeggen dat het helemaal niets uitmaakt dat de olie tot over de max zat, zo doen garages dat vaker.
Enfin, komende maand gaat mijn auto naar de garage. Ze gaan mijn huidige schijven afdraaien, remblokken vernieuwen, revisie setje voor de remklauwen inbouwen en mijn olie nog eens checken.
Mijn vraag aan jullie: Hebben jullie meer tips..dingen etc die zo goed als mogelijk uit kunnen sluiten dat mijn schijven over 3 maanden weer krom zijn.
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Bedankt!:):)