Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Ellende
Ik heb een twee maanden geleden alle(!!) verbindingen in de e-box vervangen. 100 aansluitingen naar en van de DDE en alle stekkers. Echt een enorm pokke werk maar het moest wel want de bende was helemaal gecorrodeerd. Echt bagger bagger kwaliteit van BMW
Vandaag even de situatie nader bekijken, hopelijk valt het mee, anders alles opschuren/schoonmaken en in de WD40 spuiten, als het te gek is kan ik beter alles laten vervangen, even kijken.
De constructie is inderdaad echt hopeloos, wat een mongool die dit zo verzonnen heeft zeg
De constructie is inderdaad echt hopeloos, wat een mongool die dit zo verzonnen heeft zeg

Ik moet dit ook maar eens gaan checken. Ben eerder te laat geweest bij lekkage..
Wat een ellendige auto's zijn die E61's ook

Wat een ellendige auto's zijn die E61's ook

- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Zeer ellendig! Maar hij gaat als een kogel! Zaterdag weer een ritje gepland staan! Ik kijk er nu al naar uit. Rare wezens zijn wij mannen toch... 

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Hahahaha, nou geloof me, ik koop als volgende wagen geen E61 meer, tenzij hier in de F11 ook geen verbeteringen zijn aangebracht 

e-Box is volledig afgesloten. Heeft hier iemand deze niet goed gesloten ?
Eerlijk gezegd, toen ik hem bekeken heb vond zelf de constructie niet slecht, maar je moet wel de box terug goed sluiten.
Je kan een paar silica zakjes in die box leggen, zij nemen het water nog op wat er inzit. Wel regelmatig vervangen, afhankelijk van de het rest vochtigheid.
Eerlijk gezegd, toen ik hem bekeken heb vond zelf de constructie niet slecht, maar je moet wel de box terug goed sluiten.
Je kan een paar silica zakjes in die box leggen, zij nemen het water nog op wat er inzit. Wel regelmatig vervangen, afhankelijk van de het rest vochtigheid.
Laatst gewijzigd door tom_il op 26 nov 2015, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Dat is idd nog wel een goed tip, straks even de situatie bekijken in hoeverre het waterprobleem zit.
En koop voor €35,- bij de dealer een nieuwe deksel voor de e-box. Er zit daar namelijk een rubberen afdichting op die slecht wordt, tada vocht gaat er tussendoor
Als het vocht inderdaad echt uit je e-box komt. Kan ook nog zijn dat het via je schutboard gaat vanuit de rechterhoek bij je raam, het is echt allemaal baggerkwaliteit wat betreft materialen daar aan de buitenzijde
Als het vocht inderdaad echt uit je e-box komt. Kan ook nog zijn dat het via je schutboard gaat vanuit de rechterhoek bij je raam, het is echt allemaal baggerkwaliteit wat betreft materialen daar aan de buitenzijde
Als ik het goed begrijp sluit het vocht er door.. Maar dat kan toch niet van die hoeveelheid zijn zoals Bart dat heeft? Ik ga hem ook eens controleren, dat wel. Kan natuurlijk geen kwaad.
Bart, ik ken dat gevoel... Voor een auto van een dergelijke nieuwprijs (oke, nu tweedehands) mag je toch wel kwaliteit verwachten. Ik heb die toestanden persoonlijk nooit gehad bij mijn golfje 4
Bart, ik ken dat gevoel... Voor een auto van een dergelijke nieuwprijs (oke, nu tweedehands) mag je toch wel kwaliteit verwachten. Ik heb die toestanden persoonlijk nooit gehad bij mijn golfje 4

Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
Het valt allemaal mee gelukkig, water is niet in de box zelf gekomen, maar via de doorvoer naar binnen. Dit rubber is de boosdoener, als je de modderkuip verwijderd kun je er zo bij en hem er uit trekken :

Meteen er uit gejast, kwam nog een liter water uit meteen
Tevens een tip voor de diesel rijders in ieder geval, via de massa kabel schijnt er ook water in je ecu terecht te kunnen komen, hier is een reparatieset voor te verkrijgen welke geüpdatet is, deze kabel :

En hier de bewuste plek :

Meteen er uit gejast, kwam nog een liter water uit meteen

Tevens een tip voor de diesel rijders in ieder geval, via de massa kabel schijnt er ook water in je ecu terecht te kunnen komen, hier is een reparatieset voor te verkrijgen welke geüpdatet is, deze kabel :

En hier de bewuste plek :

Mooi dat het meevalt! Waar zit de modderkuip? 

Dat rubber zit dus onder de box? Kan je de gehele box verwijderen?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
INSTALLING SUMMER.....
Is niet nodig, je modderkuip los maken aan de kant van het schutbord, en dan zie je boven dit rubber zitten, die trek je er dan zo uit.