Goede morgen beste forum leden,
Kromme remschijven.
Ik heb alles al zien passeren, maar haal de voet van het rempedaal bij de stoplichten.
Dat werd dus al aangegeven.
Maar het waarom dan!
Als men heeft geremd, fors of normaal, dan zijn de schijven heet of warm.
Als men de voet op het rempedaal houd, dan koelt het gedeelte waar de remblokken raakt niet of minder snel af.
Een reden om kromme schijven te krijgen dus. De rest koelt immers wel goed af. Vooral gericht op de automaat rijders!!
Het verhaal te vol reservoir, helaas, dat kan dus nooit.
Er werd gezegd, dat wanneer het reservoir te vol zit, bij eventuele warme remvloeistof, dat dit niet kan uitzetten.
Waardoor er druk op het systeem komt te staan, helaas, dit klopt niet echt.
We weten allemaal, dat er een lekboring in het deksel aanwezig is.
Dit om onderdruk en overdruk in dit reservoir tegen te gaan.
Bij het remmen, dan word de vloeistof uit het reservoir aangesproken, en door het ontluchtings gaatje in het deksel, word dan de vacuüm tegen gegaan.
Bij het los laten van het rempedaal, dan moet de vloeistof weer terug keren naar dit reservoir, en door dat gaatje word dan weer overdruk tegen gegaan.
Als er nu werkelijk een te vol reservoir aanwezig is, dan zal de overtollige vloeistof heus wel door dit gaatje naar buiten treden.
Dus de overdruk op het reservoir, en het remsysteem, dat kan dus niet.
De rest is dus al beschreven, door de forum leden waarom de schijven krom kunnen trekken, of een vuil pasvlakken op de naaf.
Ik wilde enkel nog wel zeggen;
De schijven afdraaien, dat helpt vaak weinig, de schijf word dan dunner, en kan dan weer sneller kromtrekken, als een van de aangegeven items niet word verholpen.
Ik zelf, doe dit dus nooit, ik monteer dan liever nieuwe schijven en nieuwe remblokken.
Houd dus ook de in rem kilometers dus in de gaten, dit werd dus ook al aangegeven.
Probeer dan bruusk remmen te voorkomen, dus goed anticiperen, en eerder het gas los laten.
Bekijk dan ook of de remmen goed los komen, dat is ook al beschreven.
Krik de auto eens op na een rit, en bekijk of alle wielen even los draaien, en dat er niet een stroever draait.
Succes.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad