Re: BMW E61 525D - Opnieuw lekkage
Re: BMW E61 525D - Opnieuw lekkage.
Een week zonder problemen zou al bijna vreemd gaan voelen bij de E61 en dat is dan ook niet het geval.
Na het lekkage debacle van afgelopen zomer check ik nu bijna wekelijks of er achterin in water staat.
Vandaag werd ik helaas niet teleurgesteld.
'Gelukkig' is het aan de rechterkant en niet aan de kant van de accu.
Ook voorin heb ik lekkage?
- Links achterin zit water in de bak. Terwijl afgelopen zomer zowel links als rechts de eindstukjes van de afvoer verwijderd zijn. Heeft iemand enige idee hoe er nu alsnog weer een verstopping kan ontstaan?
En de dakbekleding boven de binnenspiegel is vochtig. Zou dit ook bij het panorama dak vandaan kunnen komen of zou dit ook met de voorruit te maken kunnen hebben? .
Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk ziek van ben. Misschien vallen verder kosten eventueel wel mee. Maar ik begin de auto meer dan spuugzat te worden. En de dag dat de auto alsnog plaats gaat maken lijkt op deze manier ook steeds dichterbij te komen.
Na het lekkage debacle van afgelopen zomer check ik nu bijna wekelijks of er achterin in water staat.
Vandaag werd ik helaas niet teleurgesteld.
'Gelukkig' is het aan de rechterkant en niet aan de kant van de accu.
Ook voorin heb ik lekkage?
- Links achterin zit water in de bak. Terwijl afgelopen zomer zowel links als rechts de eindstukjes van de afvoer verwijderd zijn. Heeft iemand enige idee hoe er nu alsnog weer een verstopping kan ontstaan?
En de dakbekleding boven de binnenspiegel is vochtig. Zou dit ook bij het panorama dak vandaan kunnen komen of zou dit ook met de voorruit te maken kunnen hebben? .
Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk ziek van ben. Misschien vallen verder kosten eventueel wel mee. Maar ik begin de auto meer dan spuugzat te worden. En de dag dat de auto alsnog plaats gaat maken lijkt op deze manier ook steeds dichterbij te komen.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Heel vervelend dit, zeker met dit weer.
Boven je binnenspiegel is een ietwat lager gelegen deel dus ik denk dat je allicht je hemel eruit moet halen om te kijken of er een spoortje zichtbaar is zodat je kan achterhalen vanwaar het water komt.
Water linksachterin, is het in het bakje gekomen wat daar zit??. Ik heb dit ook eens gehad en kon het niet vinden. Bleek het te maken te hebben met een niet goed afdichtend rubber tussen carrosserie en achterklep (niet het glazen ruitje)
Toevallig bezig geweest om je klep of de klep opvangrubbers te stellen, was ik toen namelijk wel mee bezig geweest en iets te ruim afgesteld en daardoor een kiertje dat zichtbaar werd tijdens een regenbui
Boven je binnenspiegel is een ietwat lager gelegen deel dus ik denk dat je allicht je hemel eruit moet halen om te kijken of er een spoortje zichtbaar is zodat je kan achterhalen vanwaar het water komt.
Water linksachterin, is het in het bakje gekomen wat daar zit??. Ik heb dit ook eens gehad en kon het niet vinden. Bleek het te maken te hebben met een niet goed afdichtend rubber tussen carrosserie en achterklep (niet het glazen ruitje)
Toevallig bezig geweest om je klep of de klep opvangrubbers te stellen, was ik toen namelijk wel mee bezig geweest en iets te ruim afgesteld en daardoor een kiertje dat zichtbaar werd tijdens een regenbui
Re: Re: BMW E61 525D - Opnieuw lekkage
Het water komt inderdaad in het bakje. Maar het komt bij het dak vandaag. Heb het al getest met een gieter bij het panoramadak en dan komt het water bij de achterste raamstijl naar binnen.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Dan lijkt het me dat het raamrubber van het panoramadak niet goed sluit. Heb je ook last van windgeruis tijdens het rijden (dak dicht maar de hemel open)??
Het is (wederom) een kwaal dat dit rubber minder wordt en een keer vervangen moet worden. Maar eerlijk gezegd is windgeruis dan de trigger en niet een lekkage.
Zo blijf je bezig
Het is (wederom) een kwaal dat dit rubber minder wordt en een keer vervangen moet worden. Maar eerlijk gezegd is windgeruis dan de trigger en niet een lekkage.
Zo blijf je bezig
Ik heb het geprobeerd met het pano dak open ook. Om de afvoer te testen en dan gebeurd het juist. Dicht is het minder heftig. En het is te veel water om van een slecht rubber te komen. Misschien het water aan de voorkant wel? Geen idee. Ik zag zojuist dat er aan de binnenkant echt een druppel over de voorruit naar beneden is gelopen vanaf boven.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Dan lijkt het erop dat je afvoeren aan de voorzijden (links/rechts) verstopt zitten, of dat de rubberen plastic aansluitingen die afvoerslang met panoramadak bak verbindingen kapot of losgeschoten zijn. Dit laatste ben ik trouwens nog nooit tegengekomen op een fora mbt de e61 maar ik sta bij dit model helaas nergens meer van te kijken.
Je kan dit redelijk eenvoudig nakijken. Verwijder de bekleding van je a-stijl(en)en je zonnekleppen helemaal. Dan kan je de hoeken van de hemel een beetje naar binnen trekken. Gewoon per kant, dus niet gelijk de gehele hemel aan de voorzijde naar beneden trekken. Kan niet zomaar want daar zit wat stalen versteviging in.De deuken die nu in je hemel komen trekken vanzelf weer weg als je het maar niet een paar uur opengevouwen houd
Je kan dit redelijk eenvoudig nakijken. Verwijder de bekleding van je a-stijl(en)en je zonnekleppen helemaal. Dan kan je de hoeken van de hemel een beetje naar binnen trekken. Gewoon per kant, dus niet gelijk de gehele hemel aan de voorzijde naar beneden trekken. Kan niet zomaar want daar zit wat stalen versteviging in.De deuken die nu in je hemel komen trekken vanzelf weer weg als je het maar niet een paar uur opengevouwen houd
Bedankt voor je input! Ik ga er deze week naar kijken. En hopen dat het opgelost kan worden.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring