330i touring 2001 zwart
Re: 330i touring 2001 zwart
Als je bezig bent met de cleaner is t handig om t borsteltje zelf een beetje vochtig te maken. Dan heb je minder cleaner nodig. Na elke dosis ff t borsteltje uitspoelen in een emmer lauw water. Succes. Ben benieuwd naar t resultaat.
Re: 330i touring 2001 zwart
Dank voor de tip.
Re: 330i touring 2001 zwart
Hoppa, nog een paar uurtjes en ik kan eindelijk in mijn dreier gaan rijden
Re: 330i touring 2001 zwart
Het optie lijstje:
Iemand een idee wat body skin conservation deletion is?? De auto rijdt heerlijk in ieder geval de 6 in lijn loopt echt super mooi en soepel. Bak vind ik nog erg wennen, zit nog vaak in 5 ipv 3.
Heb alleen een roest plekje gevonden bij de achterste wielrand (komt vaker voor begrijp ik) verder is de auto heel netjes: ehbo kit en gereedschap set beiden compleet. Alleen wil ik wel de voorste draagarmen nog eens nakijken heb t idee dat t front een beetje klonkig (geen idee hoe ik t moet omschrijven) aanvoelt.
Iemand een idee wat body skin conservation deletion is?? De auto rijdt heerlijk in ieder geval de 6 in lijn loopt echt super mooi en soepel. Bak vind ik nog erg wennen, zit nog vaak in 5 ipv 3.
Heb alleen een roest plekje gevonden bij de achterste wielrand (komt vaker voor begrijp ik) verder is de auto heel netjes: ehbo kit en gereedschap set beiden compleet. Alleen wil ik wel de voorste draagarmen nog eens nakijken heb t idee dat t front een beetje klonkig (geen idee hoe ik t moet omschrijven) aanvoelt.
Re: 330i touring 2001 zwart
Na een aantal dagen rijden begin ik de auto al een stuk beter te leren kennen. ben er nog steeds erg tevreden mee maar er komen ook al wat verbeter puntjes aan t licht.
- voortrein voelt wat losjes aan, dus denk dat de voorste draagarmen vervangen moeten worden. Moet de auto nog eens van onder bekijken om dit te bevestigen.
-versnellingsbak heft wat aandacht nodig. de 5 gaat ie soms moeizaam in en soms juist te makkelijk, van 5 naar 3 schakelen is een precisie operatie doordat de pook niet mooi naar t midden komt. ook vind ik de bak wat hakerig.
- afgelopen zondag wou ik eens stevig wegtrekken vanuit stilstand. toen slipte de koppeling echt gigantisch door. Bij normal rijden functioneerd deze echter prima. Kan dit met SAC te maken hebben??
- op enig punt in de toekomst zal de bak er dus een keer uit moeten. Ben nog een beetje aan het uitzoeken wat dan allemaal vervangen moet worden. Lees al heel wat over 2 massa en conversie naar conventionele koppeling / vliegwiel (Valeo??)
Optisch heb ik nog wat kleinigheden:
- Ik wil de dakrails nog verwijderen (mocht iemand strippen willen ruilen: let me know )
- Ik ga er angeleyes in zetten (5000k variant) het is niet oem maar past wel bij de premium uitstraling van de 330, en dat gewone stadslicht i.c.m. xenon is ook geen gezicht
- Ik ben nog aan het kijken voor een verlaging, twijfel nog tussen eibach veren of een ST schroefset. Veren is goedkoper en het hoeft geen buikschuiver te worden, maar als de hoogte je niet helemaal bevalt kun je er weinig aan doen.
- voortrein voelt wat losjes aan, dus denk dat de voorste draagarmen vervangen moeten worden. Moet de auto nog eens van onder bekijken om dit te bevestigen.
-versnellingsbak heft wat aandacht nodig. de 5 gaat ie soms moeizaam in en soms juist te makkelijk, van 5 naar 3 schakelen is een precisie operatie doordat de pook niet mooi naar t midden komt. ook vind ik de bak wat hakerig.
- afgelopen zondag wou ik eens stevig wegtrekken vanuit stilstand. toen slipte de koppeling echt gigantisch door. Bij normal rijden functioneerd deze echter prima. Kan dit met SAC te maken hebben??
- op enig punt in de toekomst zal de bak er dus een keer uit moeten. Ben nog een beetje aan het uitzoeken wat dan allemaal vervangen moet worden. Lees al heel wat over 2 massa en conversie naar conventionele koppeling / vliegwiel (Valeo??)
Optisch heb ik nog wat kleinigheden:
- Ik wil de dakrails nog verwijderen (mocht iemand strippen willen ruilen: let me know )
- Ik ga er angeleyes in zetten (5000k variant) het is niet oem maar past wel bij de premium uitstraling van de 330, en dat gewone stadslicht i.c.m. xenon is ook geen gezicht
- Ik ben nog aan het kijken voor een verlaging, twijfel nog tussen eibach veren of een ST schroefset. Veren is goedkoper en het hoeft geen buikschuiver te worden, maar als de hoogte je niet helemaal bevalt kun je er weinig aan doen.
Re: 330i touring 2001 zwart
Na wat speurwerk ben ik uiteindelijk voor een AP schroefset gegaan. Lees er goede reviews over en de prijs/kwaliteit vond ik zeer goed. Op aanraden /sociale druk van vrienden toch maar voor een instelbare set gegaan in plaats van vaste veren.
Nu nog tijd vinden om alles te monteren, samen met nieuwe draagarmen voor.
Maar ik heb ook nog een blok te bouwen voor de civic. Dus de kerst vakantie zit al vol.
Nu nog tijd vinden om alles te monteren, samen met nieuwe draagarmen voor.
Maar ik heb ook nog een blok te bouwen voor de civic. Dus de kerst vakantie zit al vol.
Re: 330i touring 2001 zwart
Ik ga vanavond (zo goed als) nieuwe zomer velgen halen. Het zijn 3sdm style 006 geworden. Hier zitten nieuwe banden om. alleen in een te kleine maat met stretch (8,5J met 215 en 9,5J met 225), hier ben ik niet zo fan van dus ga even kijken wat ik daarmee doe.
Re: 330i touring 2001 zwart
wel nog een aandachtspunt waar ik nog naar moet kijken:
de auto is vochtig van binnen. na een nacht staan zijn de ramen aan de binnenkant beslagen. al een beetje gezocht dus maar eens gaan kijken naar de Vapor Barriers, en alle rubbers eens nalopen.
Heb niet echt nat tapijt maar t voelt wel vochtig aan in de auto.
Zijn er nog meer typische plaatsen? bij de hondaatjes zijn t altijd de seals van de achterlichten.
de auto is vochtig van binnen. na een nacht staan zijn de ramen aan de binnenkant beslagen. al een beetje gezocht dus maar eens gaan kijken naar de Vapor Barriers, en alle rubbers eens nalopen.
Heb niet echt nat tapijt maar t voelt wel vochtig aan in de auto.
Zijn er nog meer typische plaatsen? bij de hondaatjes zijn t altijd de seals van de achterlichten.
Re: 330i touring 2001 zwart
Goed bezig
Jammer te zien dat je hier steeds "tegen jezelf" zit te praten, maar mag de pret niet drukken
Jammer te zien dat je hier steeds "tegen jezelf" zit te praten, maar mag de pret niet drukken
Re: 330i touring 2001 zwart
Vocht in de wagen zijn vaak de schermen in de deur idd. Ook kan je nog kijken of het rubber van de antenne op het dak niet poreus is. Dat was bij mij ook het geval. Die heb ik gewoon weer met zwarte wagen kit afgestreken. Is alweer 3 jaar droog. Ik moet ook mijn vocht schermen weer dicht kitten. Ik had rechts achter al eens gedaan omdat ik het raammechaniek moest vervangen. Maar nu lekken de andere ook flink merk ik. Zei vorige keer al tegen mn mop dat ze niet zo moest hijgen, alles besloeg langzaam.
Re: 330i touring 2001 zwart
er lezen wel mensen mee zonder te reageren zoals ikBart70 schreef:Goed bezig
Jammer te zien dat je hier steeds "tegen jezelf" zit te praten, maar mag de pret niet drukken
Re: 330i touring 2001 zwart
Al tijd gevond hiervoor? Ook weer ns tijd voor een foto update danBoesboes schreef:Na wat speurwerk ben ik uiteindelijk voor een AP schroefset gegaan. Lees er goede reviews over en de prijs/kwaliteit vond ik zeer goed. Op aanraden /sociale druk van vrienden toch maar voor een instelbare set gegaan in plaats van vaste veren.
Re: 330i touring 2001 zwart
Ja dat vermoedde ik al, dus maar gewoon door gegaan met posten.Joostb schreef:er lezen wel mensen mee zonder te reageren zoals ikBart70 schreef:Goed bezig
Jammer te zien dat je hier steeds "tegen jezelf" zit te praten, maar mag de pret niet drukken
voor die vochtbarrieres moet wel het deurpaneel eraf of niet? en is er nog een speciale kit nodig of gewoon zwarte kit uit de auto materialen handel?
Re: 330i touring 2001 zwart
en nee, ik ben vooral bezig geweest met onderdelen verzamelen en ben aan de civic bezig geweest dus heb nog niks gedaan aan de BMW.
Een impressie, velgen staan erg schuin, auto stond wat ver van de stoep. Wat ik me met deze velgen wel maar moet gaan aanwennen
T zal niet ieders smaak zijn, maar ik vind ze super.
En dit kost nu t meeste tijd:
Een impressie, velgen staan erg schuin, auto stond wat ver van de stoep. Wat ik me met deze velgen wel maar moet gaan aanwennen
T zal niet ieders smaak zijn, maar ik vind ze super.
En dit kost nu t meeste tijd:
Re: 330i touring 2001 zwart
Ik heb gewoon ruitenkit gebruikt. Hecht goed, blijft zacht en kan daardoor weer goed los gehaald worden. De zij panelen moeten idd los. Het is wel even een lastig klusje. Zeker als het koud is, alles breekt af als je niet uitkijkt.
Wat ben je allemaal met de Civic aan het doen? Ziet er rigoureus uit.
Wat ben je allemaal met de Civic aan het doen? Ziet er rigoureus uit.