E36 4 cil ombouw naar 6cil turbo! iemand ervaring en tips?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Reg-Edit
Contacteer:

E36 4 cil ombouw naar 6cil turbo! iemand ervaring en tips?

Bericht door Reg-Edit » 21 okt 2015, 23:11

Na lange tijd niks meer van me gehoord te hebben is er eigenlijk best 'veel' gebeurd .. soortvan

Voor de mensen die me volgden en nog steeds volgen of willen volgen, een kleine update:

De V8 monster heb ik weer de deur uit gedaan bij gebrek aan een handbak, voor een normale prijs.
We zijn inmiddels een M50B25 non vanos aan het bouwen geweest al die tijd, en dat staat er nu zo voor :

Afbeelding

Nu heb ik alleen wat hulp nodig van de kenners die al eerder een 4 cilinder om gebouwd hebben naar een 6 cilinder.

Waar moet ik op letten en wat moet ik hebben/aanschaffen om alles erin te krijgen om mezelf alvast voor te bereiden ?

Denk aan motorsteunen, radiateur, gaskabel (heb ik inmiddels als), etc etc. Ik weet dat ik uiteraard nog veel dingen zal tegen komen tijdens de inbouw, maar kan alvast beter goed voor bereid zijn dan steeds op het laatste nippertje maar overal achter komen right ?! ;)

Hieronder alvast een kleine impressie van de voortgang. let niet op de auto zelf .. deze is inmiddels niet meer zo mooi als dat die was. Maar geen nood, dat zal al erg snel veranderen zodra ze weer begint te rollen !

Uiteraard zijn de fotos alleen even voor de attentie, voor het vervolg van het project graag even de link volgen of op Facebook pagina volgen, deze topic is puur bedoeld voor alleen de ombouw van 4 naar 6 cilinder !

Zo houden we het forum schoon en makkelijk voor iedereen :duimen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BMW über alles

BMWf20 2.0d

Re: E36 4 cil ombouw naar 6cil turbo! iemand ervaring en tip

Bericht door BMWf20 2.0d » 22 okt 2015, 18:27

K(l)eurig, me like........... :gekdoen:

Sheil4n

Re: E36 4 cil ombouw naar 6cil turbo! iemand ervaring en tip

Bericht door Sheil4n » 07 dec 2015, 11:17

Een vriend van me heeft ook ooit een 6 cilinder in z'n e36 gelepeld, hij had daarvoor een sloop 320i gekocht om alles wat anders was aan de 6 in de 4 cilinder te bouwen, alle rubbers heeft hij toen wel vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”