Bevestiging losbreekkabel aanhanger/caravan trekhaak
Bevestiging losbreekkabel aanhanger/caravan trekhaak
Ik heb afgelopen weekend een elektrisch wegklapbare trekhaak laten monteren.
Vandaag besefte ik me alleen plotseling dat er geen bevestigingspunt is voor een losbreekkabel van een aanhanger of caravan..... Weet iemand of daar nog iets voor beschikbaar is? Is dat niet iets dat standaard op een trekhaak hoort?
Vandaag besefte ik me alleen plotseling dat er geen bevestigingspunt is voor een losbreekkabel van een aanhanger of caravan..... Weet iemand of daar nog iets voor beschikbaar is? Is dat niet iets dat standaard op een trekhaak hoort?
Re: Bevestiging losbreekkabel aanhanger/caravan trekhaak
Bmw heeft daar een speciale klem voor, € veel centjes.... ik heb daar zelf een uitlaatklem voor gebruikt, geen idee of het goed gekeurd is... maar nog nooit wat over gehoord
Ik rij dan ook incidenteel met een aanhanger naar de vuilstort en geen caravan vakanties...
Ik rij dan ook incidenteel met een aanhanger naar de vuilstort en geen caravan vakanties...
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Misschien eens navragen bij degene die deze ingebouwd heeft of de fabrikant?
Zal toch wel een oplossing voor zijn mag ik aannemen?
Zal toch wel een oplossing voor zijn mag ik aannemen?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Heb ook een elek wegklapper laten monteren door de dealer. Zat keurig een kabel-oog aan de haak.
F11 535i & F33 430ix & i4 35
Als je het plaatje van de trekhaak bekijkt in de etk staat er trouwens geen kabel-oog bij...
F11 535i & F33 430ix & i4 35
Bij mijn vorige bimmer had ik een afneembare trekhaak. Er zat op de trekhaak zelf een beugel gemonteerd voor de afbreek kabel. Lijkt mij dat dit nu ook weer gewoon zou moeten kunnen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Ik heb vanmiddag gewoon de klem van BMW gekocht..... € 50,00 maar goed.... Dan is het wel helemaal origineel en zou het gewoon prima moeten passen.... Het rare is alleen dat er niet duidelijk aangegeven is hoe de klem over de trekhaak gezet moet worden en op welk punt.
Mocht iemand ook een elektrisch zwenkbare trekhaak hebben met een originele BMW klem, dan zou ik erg graag een foto zien van hoe de klem om de trekhaak zit.
Mocht iemand ook een elektrisch zwenkbare trekhaak hebben met een originele BMW klem, dan zou ik erg graag een foto zien van hoe de klem om de trekhaak zit.
Vreemd, voor 50 euro had ik het zelf ook wel gedaan... bij mij kwamen ze toen met meer als 100 euro aan
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Tja, Brabant he
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Als ik kijk bij accessoires voor Westfalia trekhaken, dan zie je ook prijzen voor dezelfde beugel (zowel blank metaal als zwart) van zo'n € 65,00.... dus die € 50,00 valt dan op zich nog wel mee..... Maar nu nog goed weten te bevestigen..... als ik de beugel er op heb, dan kan de trekhaak niet meer compleet inklappen, aangezien het oog dan net te ver uitsteekt en tegen de kunststof kappen aan de onderzijde aan komt. Wellicht dat ik een klein beetje van het kunststof moet weghalen of de beugel iets verder naar achteren moet bevestigen of zo.... zal er in het weekend eens wat beter naar kijken.
Heb je toevallig een foto hoe deze klem op de trekhaak gemonteerd moet worden?
Ik heb nl. een af-fabriek elektrisch klapbare trekhaak, maar daar zit ook geen klem op voor losbreekkabel.
Ben benieuwd hoe te monteren zodanig dat trekhaak ook nog in de behuizing past.
Ik heb nl. een af-fabriek elektrisch klapbare trekhaak, maar daar zit ook geen klem op voor losbreekkabel.
Ben benieuwd hoe te monteren zodanig dat trekhaak ook nog in de behuizing past.
Ik weet niet hoe de regelgeving hiertoe tegenwoordig is, maar in het verleden heb ik eens te horen gekregen dat dit soort dingen niet officieel toegestaan zijn, het dient een vast punt te zijn en onderdeel van.
Kan zijn dat het inmiddels wel mag, je zal er in ieder geval niet snel een bekeuring voor krijgen.
Kan zijn dat het inmiddels wel mag, je zal er in ieder geval niet snel een bekeuring voor krijgen.
Ik gebruik een motorslot. Deze past precies om trekhaak, maar kan niet over de kogel als het slot dicht is. Die haal je dus er gewoon vanaf als je de trekhaak in wilt klappen. Tevens heb ik dan ook de trekhaak beveiligd tegen ongewenst loskoppelend door het dievengilde:
Schijfremslot motor
Geen idee trouwens of het officieel mag (is in elk geval sterker/dikker dan een zo'n haak voor de staalkabel).
Schijfremslot motor
Geen idee trouwens of het officieel mag (is in elk geval sterker/dikker dan een zo'n haak voor de staalkabel).
Dank voor de foto. Duidelijker kan niet. Zal een dezer dagen eens naar de BMW dealer rijden.