hoogtonig geluid bij rijden
- Daniel0602
Re: hoogtonig geluid bij rijden
Nou... ik heb 11 augustus een afspraak bij Storme transmissie voor revisie van de dif.
Ik laat de uitslag wel weten
Ik laat de uitslag wel weten
DAT ZEG IK! BMW!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Hmm, als ik dit zo lees...
Ik heb alleen in de 1e versnelling een iets joelend geluid dat van achteren weg komt.
Als ik met lage snelheid overschakel, of met hogere snelheid is het geluid weg.
Ik zou in mijn geval haast aan de versnellingsbak denken, maar die zit niet achterin.
Iemand dergelijke ervaringen?
Ik heb alleen in de 1e versnelling een iets joelend geluid dat van achteren weg komt.
Als ik met lage snelheid overschakel, of met hogere snelheid is het geluid weg.
Ik zou in mijn geval haast aan de versnellingsbak denken, maar die zit niet achterin.
Iemand dergelijke ervaringen?
-
Hoi Daniel, Hou me aub zeker even op de hoogte na de 11 augustus.Ik wacht nog even op mijn salaris en dan maak ik ook een afspraak..
Trouwens is je auto ook gechipt?? Want hierdoor heb je ook meer slijtage aan je diff ivm. grotere krachten
Anyway ik hoor het wel van je..
Groeten..
Trouwens is je auto ook gechipt?? Want hierdoor heb je ook meer slijtage aan je diff ivm. grotere krachten
Anyway ik hoor het wel van je..
Groeten..
- Daniel0602
Nou...
Het reviseren ging niet door bij Storme omdat hij een bepaald onderdeel niet kon krijgen voor de revisie. Zijn oplossing was een 2e handse te plaatsen. Hij vertelde dat deze weinig kilometers had en het een goede was.
zo gezegd zo gedaan..... ben nu naar spanje gereden (vakantie) en merkte dat de diff eigenlijk helemaal niet zo goed was.
Het hoogtonige geluid dat bij mij eerst was bij 60.....heeft deze diff ook maar dan boven de 90.
En ik hoor de auto nu nog meer bonken (bij schakelen) dan eerst.
Heb vandaag een belletje gedaan dat ik niet tevreden was met deze handeling. afspaak was dat als ik terug was van vakantie, dat ik hem zou bellen voor een nieuwe afspraak....
dan kijken we even verder voor een andere oplossing.
heeft me 500 euro gekost (met in en uitbouw)...trouwens
Ik zal wel weer een nieuw bericht plaatsen als het zo ver is.
Het reviseren ging niet door bij Storme omdat hij een bepaald onderdeel niet kon krijgen voor de revisie. Zijn oplossing was een 2e handse te plaatsen. Hij vertelde dat deze weinig kilometers had en het een goede was.
zo gezegd zo gedaan..... ben nu naar spanje gereden (vakantie) en merkte dat de diff eigenlijk helemaal niet zo goed was.
Het hoogtonige geluid dat bij mij eerst was bij 60.....heeft deze diff ook maar dan boven de 90.
En ik hoor de auto nu nog meer bonken (bij schakelen) dan eerst.
Heb vandaag een belletje gedaan dat ik niet tevreden was met deze handeling. afspaak was dat als ik terug was van vakantie, dat ik hem zou bellen voor een nieuwe afspraak....
dan kijken we even verder voor een andere oplossing.
heeft me 500 euro gekost (met in en uitbouw)...trouwens
Ik zal wel weer een nieuw bericht plaatsen als het zo ver is.
DAT ZEG IK! BMW!
-
Hee Daniel.. ik ben ook net paar weken terug van vakantie.Ik zou maar niet te veel geld opmaken aan Spaanse meiden
HIh hi..Geintje..
Is balen man van je nieuwe differentieel.Welk onderdeel hadden ze dan niet zodat ze niet konden reviseren?
Gaan ze nu dan je diff. wat er nu onder zit reviseren of zo?
Volgens mij zouden we het goed doen als we een group-buy differentielen kopen..HIhIi
heb je ook onderdelen gebeld of zo..want ik kreeg wel wat mailtjes maar de bedragen waren echt belachelijk hoog vond ik (750-tot 950euro).
Ik wou eigenlijk ook naar Bels rijden om hem te reviseren.Als je het niet erg vindt wacht ik nog even op jouw ervaringen met het bedrijf.Hopen dat ze het geluid weg kunnen krijgen want het is echt irritant op een gegevn moment...en ik kan er ook over meepraten..
Succes ermee in ieder geval en laat het me weten he?
Groeten
HIh hi..Geintje..
Is balen man van je nieuwe differentieel.Welk onderdeel hadden ze dan niet zodat ze niet konden reviseren?
Gaan ze nu dan je diff. wat er nu onder zit reviseren of zo?
Volgens mij zouden we het goed doen als we een group-buy differentielen kopen..HIhIi
heb je ook onderdelen gebeld of zo..want ik kreeg wel wat mailtjes maar de bedragen waren echt belachelijk hoog vond ik (750-tot 950euro).
Ik wou eigenlijk ook naar Bels rijden om hem te reviseren.Als je het niet erg vindt wacht ik nog even op jouw ervaringen met het bedrijf.Hopen dat ze het geluid weg kunnen krijgen want het is echt irritant op een gegevn moment...en ik kan er ook over meepraten..
Succes ermee in ieder geval en laat het me weten he?
Groeten
- Daniel0602
Ik weet niet precies welk onderdeel er niet beschikbaar was, maar dat ga ik in de volgende afspraak duidelijk navragen.
Omdat ik alles op het laatste moment gedaan heb (ik ging me auto 1 dag voordat ik op vakantie ophalen bij storme, en de persoon die mijn dif had vervangen was zelf ook niet aanwezig) wist ik er eigenlijk niet veel van en ging er vanuit dat het gewoon allemaal goed was. ... en dat was echt balen want normaal maakte mijn dif bij 60 km.uur een hard hoogtonig geluid en nu was die bij 90-120 km/uur (precies een snelheid waar ik 4000 km mee zou gaan rijden... BALEN!!!!)
ieder geval.. ik heb storme tijdens mijn vakantie gebeld over mijn onteveredenheid, en hij zei dat we samen naar een oplossing zouden zoeken.
Wat ik wil is gewoon een gereviseerde dif. Ik begrijp niet dat een revisie bedrijf iets niet kan reviseren...en ik ben niet bereid hiervoor nieuwe kosten te maken. Hij zou het probleem verhelpen en het is er nog steeds...sterker nog... ik denk dat deze dif nog slechter is dan mijn eigen dif.
komende week zal ik langsgaan...
groeten van de dif-irritator
Omdat ik alles op het laatste moment gedaan heb (ik ging me auto 1 dag voordat ik op vakantie ophalen bij storme, en de persoon die mijn dif had vervangen was zelf ook niet aanwezig) wist ik er eigenlijk niet veel van en ging er vanuit dat het gewoon allemaal goed was. ... en dat was echt balen want normaal maakte mijn dif bij 60 km.uur een hard hoogtonig geluid en nu was die bij 90-120 km/uur (precies een snelheid waar ik 4000 km mee zou gaan rijden... BALEN!!!!)
ieder geval.. ik heb storme tijdens mijn vakantie gebeld over mijn onteveredenheid, en hij zei dat we samen naar een oplossing zouden zoeken.
Wat ik wil is gewoon een gereviseerde dif. Ik begrijp niet dat een revisie bedrijf iets niet kan reviseren...en ik ben niet bereid hiervoor nieuwe kosten te maken. Hij zou het probleem verhelpen en het is er nog steeds...sterker nog... ik denk dat deze dif nog slechter is dan mijn eigen dif.
komende week zal ik langsgaan...
groeten van de dif-irritator
DAT ZEG IK! BMW!
-
Echt balen man..ik heb dat geluid ook rond die snelheid..
Ik zorg gewoon dat ik net iets harder rijd.het is en blijft irritant..
Dat een revisie bedrijf niet gelijk een gereviseerde dif erop zet vind ik vreemd...
Stel je voor : Na een maand ga ik erheen dan zou ik jouw dif krijgen...
Ik zorg gewoon dat ik net iets harder rijd.het is en blijft irritant..
Dat een revisie bedrijf niet gelijk een gereviseerde dif erop zet vind ik vreemd...
Stel je voor : Na een maand ga ik erheen dan zou ik jouw dif krijgen...
ik heb inmiddels met zekerheid de oplossing gevonden.
Het geluid kwam overduidelijk van de banden.
een nieuwe set (continental premiumcontact 2) en mijn bmw is muis stil!
Een ieder bedankt voor de tips!
Het geluid kwam overduidelijk van de banden.
een nieuwe set (continental premiumcontact 2) en mijn bmw is muis stil!
Een ieder bedankt voor de tips!
Ik had soort gelijk probleem met mijn golf3 bij mijn garage bleek dat mijn wiel lagers (kogels) aan beide kanten
helemaal niet meer goed waren. Zelfs bij het vervangen vielen de kogels er gewoon uit bij de oude lagers.
Alleen weet ik nu niet of wij in de bimmers ook lagers erin hebben.Ik probeer maar mee te denken.
Het kan zijn dat ik ook mis heb.
succes afz max
helemaal niet meer goed waren. Zelfs bij het vervangen vielen de kogels er gewoon uit bij de oude lagers.
Alleen weet ik nu niet of wij in de bimmers ook lagers erin hebben.Ik probeer maar mee te denken.
Het kan zijn dat ik ook mis heb.
succes afz max
hey
ik heb pas een bmw gekocht een 320 i sedan, en heb ook een hoogtonig geluid.
alleen bij mij komt het pas bij 4.500 toeren en het komt van voor vandaan.
als ik rijd met 4.500 toeren en trap me koppeling in en hou hem op dat toerental heb ik het nog steeds.
iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?
mvg jerry
ik heb pas een bmw gekocht een 320 i sedan, en heb ook een hoogtonig geluid.
alleen bij mij komt het pas bij 4.500 toeren en het komt van voor vandaan.
als ik rijd met 4.500 toeren en trap me koppeling in en hou hem op dat toerental heb ik het nog steeds.
iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?
mvg jerry
320i sedan
-
Hoi, Jerry bij jou zou het dus wel een wiellager kunnen zijn.
En als je de bocht in gaat heb je het dan ook..Probeer maar een te slingeren wanneer het rustig is op de weg..
En in ons geval is het dus echt niet de wiellager.
Je hoor het van achter onder de achterbank..en daar hangt je diff.
Banden heb ik ook al gewisseld maar mocht niet baten.
En eigenlijk kan het aan heel je aandrijflijn liggen denk ik..
maar we wachten even op daniel.kijken of het bij hem goedkomt..denk wel dat er ook andere onderdelen vervangen gaat worden tegelijkertijd met het dif.
Er zit niks anders op dan even te wachten op Daniel.
En als je de bocht in gaat heb je het dan ook..Probeer maar een te slingeren wanneer het rustig is op de weg..
En in ons geval is het dus echt niet de wiellager.
Je hoor het van achter onder de achterbank..en daar hangt je diff.
Banden heb ik ook al gewisseld maar mocht niet baten.
En eigenlijk kan het aan heel je aandrijflijn liggen denk ik..
maar we wachten even op daniel.kijken of het bij hem goedkomt..denk wel dat er ook andere onderdelen vervangen gaat worden tegelijkertijd met het dif.
Er zit niks anders op dan even te wachten op Daniel.
hey
het is bij mij duidelijk geen wiellager , het maakt bij mij niet uit hoe hard ik rij ,ik heb het bij 10 km/pu maar ook bij 100 km/pu als ik maar boven die 4.500 toeren uitkom
het is bij mij duidelijk geen wiellager , het maakt bij mij niet uit hoe hard ik rij ,ik heb het bij 10 km/pu maar ook bij 100 km/pu als ik maar boven die 4.500 toeren uitkom
320i sedan
Wat is (uiteindelijk) het effect van rijden met een kapotte wiellager of piepend differentieel?
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
jerry schreef:hey
loop de slangen van je inlaat eens na, vanaf het luchtfilter, grote kans dat hier een lekke slang zit
Had ik ook, en bij gasgeven krijg je dan een hoogpiepend geluid.
bij de mijne was de
slang lek die vlakbij het motorblok zit, weet effe zo snel niet hoe we deze slang noemen.
- Daniel0602
beetje drukke tijden maar ik ga weer naar storme volgende week 17 september.
resultaten laat ik weten
resultaten laat ik weten
DAT ZEG IK! BMW!