Hoog accu ontlading
Re: Hoog accu ontlading
Misschien dat ze met de accumodule wel de IBS bedoelen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
-
Hey knakkel,Knakkel schreef:Ik snap eerlijk gezegd de opmerking niet, Berline. " zomaar" wat km maken is toch geen straf ??
Ik bedoel met "zomaar" km's maken het volgende: ik werk zeer dichtbij mijn thuis en mijn sociale activiteiten zijn meestal ook dichtbij. Dus deze tijd maak ik gewoon te weinig km's dat ten nadele van bijv. mijn accu gaat. Ik kan moeilijk op en af naar Duitsland rijden om toch maar eens een lange rit te maken als ik er echt niets te doen heb! Dat zou "zomaar" zijn in mijn geval. Begrijp je het nu?
Trouwens, ik heb de melding niet meer gehad en de auto start gewoon perfect! Heb zelfs zo eens paar maal 5x achter mekaar gestart/gestopt en hij ondervindt geen enkel probleem dus.. momenteel is het "nog gebakken" voor mij!
-
Heb accu laten vervangen maar melding krijg ik nog! Ik heb foutmeldingen laten lezen maar bij de plaatselijke garage dus niet BMW zelf en hij gaf als foutmelding 'voorgloeien'.. . Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Tips zijn er toch genoeg gegeven? Zoals ik vermoede en gezegd heb is het niet de batterij. Ga eens terug door het topic.
Uitlezen gaat je hier niet helpen, zeker niet op een standaard lezer.
Voor gloeien heeft er in elk geval niets mee te maken.
Uitlezen gaat je hier niet helpen, zeker niet op een standaard lezer.
Voor gloeien heeft er in elk geval niets mee te maken.
525d E61 2007 pre-LCI
zodra je zeker weet dat je accu goed is. Begin eens met simpel weg de lekstroom te [laten] meten. Ibs registreert lekstroom alles boven de 80 mA dat is dus 0,08 ampere. Het kan een simpele oorzaak zijn. Een achterruitschakelaartje of de ibs zelf die defect is. Echter heb je dan vaak wel een storing. Ook een defecte module kan het bussysteem weken. HIerdoor worden alle modules actief en gaat er kortstondig wel 20 a lopen....
Klopt Harm, dikwijls is het de IBS zelf die de wagen wakker maakt. Simple lekstroom meting is dan moeilijk, in zo geval moet er een logger op.
525d E61 2007 pre-LCI
-
En voor lekstroom te laten meten.. kan alleen bmw dat of kan ik ook bij iemand anders terecht? Of kan het ook iemand zijn die puur aan elektronica werkt in de auto?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 dec 2015, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, onnodige en nutteloze quote, zie forumregels
Reden: quote verwijderd, onnodige en nutteloze quote, zie forumregels
dit zou elke autotechnicus moeten kunnen. dealer heeft er de beste apparatuur voor. of je moet zelf even een gezekerde multimeter aanschaffen.. hier is het grootste gedeelte mee te doen. het mooiste is idd een stroomtang met een logger. deze zijn echter wel prijzig
-
een gezekerde multimeter? Hahahah.. als ik nu eens wist wat dat juist was!? Hehe... ken echt niets van zo'n dingen.. . Heb al wel met DAVO(BMW) in Tongeren gebeld, en heb afspraak voor begin januari. Ze gaan het nakijken.
verstandig als je niet weet wat een multimeter is kun je er beter afblijven.....