BMW-tuning

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Leeuwen59
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2015, 09:50

BMW-tuning

Bericht door Leeuwen59 » 03 okt 2015, 20:10

Ik heb begrepen dat het ook mogelijk is bij BMW te laten tunen binnen de garantie. Ik kan op de site echter niet veel vinden over deze mogelijkheid. Wat zijn de kosten en hoeveel winst krijg ik daar voor. Ik sprak deze week met iemand die een Ford heeft, bij de dealer voor € 300,- van 150 naar ruim 190 pk ( dat is forse winst voor dat bedrag )

Hoor het graag,

Gr Arie

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: BMW-tuning

Bericht door mieske90 » 03 okt 2015, 21:49

Ik zou deze gebruiker even contacten als ik jou was.
viewtopic.php?f=575&t=30428
Afbeelding
Volgende evenement:


Leeuwen59
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2015, 09:50

Re: BMW-tuning

Bericht door Leeuwen59 » 14 okt 2015, 18:44

Hallo,

Ik de ( zeer uitgebreide ) verslaglegging gelezen, goed verhaal. Mijn vraag gaat echter over tuning welke BMW aanbied ( en dus binnen de garantie valt ). Ik heb de auto nog maar 5 maanden en wil eigenlijk niet mijn garantie laten vervallen

B.v.d. Arie

dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: BMW-tuning

Bericht door dannyvdberg » 15 okt 2015, 08:33

Jouw BMW wordt niet door BMW getuned.

BMW heeft voor sommige modellen een M Performance Power Kit. De kosten zijn om na bij de €1000,-. Je software wordt dan aangepast en je krijgt een grotere intercooler. Uit ervaring kan ik zeggen dat het leuk is maar dat je voor de helft van de prijs bij een goede tuner zoals bijv BR Performance er meer uit kan halen.

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: BMW-tuning

Bericht door BMWf20 2.0d » 19 dec 2015, 19:10

Voor mij persoonlijk de enige optie, heb een hoop gebeun gezien de afgelopen jaren.

FILMPJE


BMW M Performance powerkit voor BMW 120d


Gemaakt voor de fast lane: software- en hardware-onderdelen voor nog sterkere motorprestaties van uw BMW 120d – langdurig beproefd. Inclusief gemodificeerde motorelektronica en een groter uitgevoerde intercooler die perfect is afgestemd op de hogere thermische belasting. Inclusief M Performance-logo voor de zijskirts.

• Verhoogt motorprestaties van 135 kW/380 Nm naar 147 kW/420 Nm*, maximumsnelheid +5 km/h; elasticiteit van 0-100 km/h: -0,3 seconde
• Betere gaspedaalafstemming en hogere trekkracht
• Behoud van kwaliteits- en garantieclaims
• Ongewijzigd brandstofverbruik en CO2-uitstoot
*Maximale motorkoppel is afhankelijk van de gekozen versnelling.

• Pakketinhoud:
Controller
voor motormanagement inclusief motorelektronica, intercooler, aluminium BMW M Performance kitplaatje, M Performance-logo voor zijskirts


Van de BMW-site.

dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: BMW-tuning

Bericht door dannyvdberg » 19 dec 2015, 23:21

Weggegooid geld het M Performance Power Kit.. Het enige wat het geld waard is is de grotere intercooler. Er wordt gewoon standaard software in je BMW geladen.

Je kan beter een grotere intercooler kopen en dan je auto laten tunen op maat bij een goede tuner zoals inderdaad BR Performance. Mijn oude 220d reed zoveel beter na ik bij BR was geweest dan toen ik alleen het PPK had..

Leeuwen59
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2015, 09:50

Re: BMW-tuning

Bericht door Leeuwen59 » 20 dec 2015, 09:22

Voor mijn gevoel zou ik het liefst een Performance pakket nemen omdat het origineel is ( en dus garantie blijft ). Is echter voor mijn type blijkbaar niet leverbaar, bovendien behalen andere tuners hogere waarden. Ik zal dus wel naar alternatieven moeten als ik dit wil.
Ik lees op dit forum veel goede zaken over BR, maar dit zit in Belgie. Is er in de noordelijke helft van Nederland ook een vergelijkbaar goed bedrijf? ( ik kom uit de buurt van Delfzijl ).
Ik hoeft geen 200 + pk's, maar wat meer ( voornamelijk meer koppel ) zou wel wenselijk zijn. Ik had hiervoor de 118 met 170 pk, dat vond ik net mooi ( vooral de tussensprints ). Ik heb nu vanwege de prijs ( scheelt ruim € 2000,- ) weer voor de 118 gekozen ( maar in LCI-versie is dit de oude 116, met minder pk"s ). Ik heb daar nu wel enigszins spijt van, mis het vermogen toch wel ( hij kan goed meekomen, maar wel lekker als hij bij inhalen gewoon gaat zonder terug te moeten schakelen ).
Ik vind trouwens mijn huidige 118 ( de "langzame" dus ), echt veel mooier lopen dan de 170 pk-versie ( was lawaaiiger en trilde veel meer ). Ik heb nog geen beeld wat er gebeurd als ik laat tunen, dat wil ik zeker niet weer!

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: BMW-tuning

Bericht door mieske90 » 20 dec 2015, 09:58

In het noorden van het land hen je Van Vught Tuning ik weet niet of hun je F-series ook kunnen tunen.
Maar heb over Van Vught Tuning goeie verhalen gehoord.
Afbeelding
Volgende evenement:


Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: BMW-tuning

Bericht door BMWf20 2.0d » 20 dec 2015, 12:59

dannyvdberg schreef:Weggegooid geld het M Performance Power Kit.. Het enige wat het geld waard is is de grotere intercooler. Er wordt gewoon standaard software in je BMW geladen.

Je kan beter een grotere intercooler kopen en dan je auto laten tunen op maat bij een goede tuner zoals inderdaad BR Performance. Mijn oude 220d reed zoveel beter na ik bij BR was geweest dan toen ik alleen het PPK had..
Geloof ik, maar het is dat veel tuners niet thuis geven als de boel(turbo, motorblok) in de soep draait, en bij de dealer vang je dan uiteraard ook bot.

Tis maar net welk risico je wilt nemen, dat is voor een ieder om zelf uit te maken......... :fu:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Performance en Tuning”