Hij rijdt prima (anders had ik hem niet gekocht), maar bij ons in zuid-limburg heb je veel slechte wegen, en als het echt hobbelig wordt maakte de voorwielophanging allerlei soorten geluid.
Tijdens de testrit op goed asfalt merkte je dat niet.
Dus teruggegaan naar de verkoper (AutoAZ). Zij hebben onder garantie een stuurkogel vervangen, en dat maakt het al wat beter. Een deel van het geluid (metalig geklapper) is weg en de auto stuurt merkbaar strakker.
De rest van de geluiden vinden zij niet ernstig genoeg om onder garantie te verhelpen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ik wil m graag perfect hebben
Eerst maar eens gekeken en gevoeld. Alle kogelgewrichtjes zijn in orde. De rubbers van de draagarmen zijn nog prima, die van de trekstangen vertonen wat hele lichtje scheurtjes. Geen speling. Misschien ooit eens vervangen voor een wat strakkere wegligging, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de bron is van mijn geluid.
De bevestigingsrubbers van de stabi-stang hadden wel flink wat speling. Dus meteen vervangen en hopla, het geluid is weer ietsje beter! Dit maakte een soort van na-trillend geluid na het nemen van een hobbel, dat is nu weg.
Maar er zit nog ergens iets....
Maar goed, de reden van dit verhaal: heeft iemand van jullie nog een idee wat het anders zou kunnen zijn? Als ik toch de hele voorkant uit elkaar haal, zeg maar ... Want ik zou hem dus graag STIL hebben