Hallo allemaal!
Mijn automaatbak begint wat minder te schakelen. Tijdje terug schakelde hij nog prima, maar hij begint nu wat later door te schakelen. De pakking lekt wat dus vermoed dat het pijl aan de lage kant is.
Kan ik de olie gewoon een beetje bijvullen? En welke olie moet ik gebruiken? Ik werd nog niet veel wijzer van de site van kroon olie.
Ik moet vrijdag hoogst waarschijnlijk een afstand van 400 km afleggen en vind wel fijner gevoel als het weer voor eventjes goed is.
Ik wil op dit moment even geen groot onderhoud (spoelen bv.) omdat ik er over zit te denken om er een handbak er onder te hangen.
Bedankt alvast en fijne feestdagen allemaal!
Welke olie automaatbak m50b25?
- woutervandriel
Laatst gewijzigd door woutervandriel op 22 dec 2015, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Automaatbak olie m50b25
ik zou zelf gewoon even die pan er onder uit schroeven, en een nieuwe pakking + filter doen! heb ik zelf bij mijn m52 ook gedaan... filter en pakking kosten echt de wereld niet.
ik heb zelf een soort pompje gemaakt toen met een benzine slangetje er aan, zodat ik gewoon de bak vol kon pompen tot het uit de vul opening liep.
dan moet je hem even starten en een paar x door alle versnellingen halen, en eventueel weer bijvullen.
Succes
ik heb zelf een soort pompje gemaakt toen met een benzine slangetje er aan, zodat ik gewoon de bak vol kon pompen tot het uit de vul opening liep.
dan moet je hem even starten en een paar x door alle versnellingen halen, en eventueel weer bijvullen.
Succes
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
- woutervandriel
Oké tnx voor het advies, welke olie heb je gebruikt?
Laatst gewijzigd door woutervandriel op 22 dec 2015, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Automaatbak olie m50b25
durf ik niet precies meer te zeggen, is al een tijdje geleden
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Re: Welke olie automaatbak m50b25?
Als het goed is zit er onder het carterdeksel van je automaat een sticker deze kan oranje , geel ,groen of blauw zijn.
Oranje Dextron 3
geel Texaco ETL7045E
Groen Texaco ETL 8072 B
Blauw Esso 71141LT..
Niet zo maar iets wisselen als je 2 verschillende olie mengt kan schade ontstaan.
Succes.
Oranje Dextron 3
geel Texaco ETL7045E
Groen Texaco ETL 8072 B
Blauw Esso 71141LT..
Niet zo maar iets wisselen als je 2 verschillende olie mengt kan schade ontstaan.
Succes.
- woutervandriel
Re: Welke olie automaatbak m50b25?
oké bedankt voor het advies, het was uiteindelijk niet nodig om met de bimmer 400 km te rijden die dag dus nu maar even op me dooie gemak de juiste olie er bij zoeken en even de pakking en filter vervangen.