Bimmeric op zoek: E89? E60? E..?

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Bimmeric

Re: Bimmeric op zoek: E89? E60? E..?

Bericht door Bimmeric » 20 dec 2015, 08:17

Toch nog even deze vraag onder de aandacht brengen ;)

De E60 die ik heb bekeken en gereden is een bekende hier.

Afbeelding

Het laatste bericht van de vorige eigenaar is echter bijna 3 jaar geleden. Kan iemand hier me misschien meer vertellen over deze 545i?
Bij voorbaat dank daarvoor!

Bimmeric

Bericht door Bimmeric » 23 dec 2015, 12:26

Update ter info :)
Bimmeric schreef:Hetzelfde gevoel (groot / luxe / comfortabel) ervaar ik bij een E60 anders. Daar past het gevoel wel bij het type auto vind ik. Of dat type auto echter bij mij past, tja ..... Afbeelding
De tijd zal het leren áls het een E60 wordt ;)
Bimmeric schreef:Aan de ander kant is een E60 is eigenlijk teveel "gezinsauto" wat mij betreft, maar die motor :love: .
Na nog een proefrit en enkele nachtjes (niet ;)) slapen betwijfel ik of de betovering van V8 + opties me langere tijd tevreden zullen houden in deze "gezinsverpakking". Het is een heerlijke, bloedsnelle reisauto voor lange(re) stukken, maar roept bij mij (te) weinig emotie op. Daarvoor is het model (sedan) te gewoon en de V8 te stil. Aan het geluid kan uiteraard iets worden gedaan, maar dat moet ook niet teveel worden en bovendien zou ik daar niet teveel geld aan willen besteden zolang ik er niet zeker van ben dat ik de auto langere tijd zal houden.

Wanneer ik er niet lang tevreden mee zal zijn zal ik er teveel op af moeten schrijven, dus voor dit moment heb ik besloten dat het geen E60 wordt. (Over)morgen denk ik daar wellicht anders over, maar ik denk het niet.

--help

Bericht door --help » 23 dec 2015, 12:39

Klinkt als een weloverwogen keuze, begrijp hem ook wel. Prachtige auto, maar hij mist e.e.a. hier-en-daar.

Hier zit ik ook mee, momenteel een E82 diesel. Rijdt geweldig, maar de X-factor heeft hij niet, een Z4 echter wel maar is niet praktisch. Een E46 is te oud (excuus voor de liefhebbers hier) onderhand. Een E93 is te log en zwaar.

Succes met de keuze, neem er goed de tijd voor zou ik zeggen en maak genoeg proefritten!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

jbvdb

Bericht door jbvdb » 23 dec 2015, 13:12

Kijk is op verkoop topic, staat E60 te koop met schuifkanteldak (545i)
Over de prijs valt te praten.

Bimmeric

Bericht door Bimmeric » 23 dec 2015, 20:55

Dank je voor het aanbod, maar zoals ik al schreef heb ik besloten dat het geen E60 wordt op dit moment ;)
Wel goed dat er over de prijs is te praten, want gezien leeftijd en kilometerstand is het zeker geen scherpe prijs.
--help schreef:Klinkt als een weloverwogen keuze, begrijp hem ook wel. Prachtige auto, maar hij mist e.e.a. hier-en-daar. (...) Rijdt geweldig, maar de X-factor heeft hij niet, een Z4 echter wel maar is niet praktisch.
Dat omschrijft inderdaad het gevoel :duim:
Behalve dan wat betreft een Z4. Mijn auto hoeft ook niet praktisch te zijn (daarvoor hebben we een andere auto), maar ook een Z4 had niet de "X-factor" voor mij. Misschien toch nog maar eens een keer in gaan rijden .....

--help

Bericht door --help » 24 dec 2015, 01:05

Wat voor motor lag er tijdens de proefrit(ten) in bij jou? En wat voor transmissie heeft jouw voorkeur? Automaat, handgeschakeld? ik heb een 2.2 gereden, maar ook een 3.0 ... Met de 3.0 had ik een 'klik', de 2.2 was fijn en goed maar had het gewoon net niet. I know, dit zijn allemaal luxe problemen. Maar hee, zijn dat niet de beste problemen? :love:
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Bimmeric

Bericht door Bimmeric » 24 dec 2015, 09:09

Bimmeric schreef:Ik dacht dat een E89 35i dé auto zou zijn voor mij, maar tijdens een proefrit viel dat tegen.
Een 35i dus ;) . Ik had meer verwacht van het geluid, wat voor mij een groot gedeelte van de beleving is. Daar valt uiteraard wat aan te doen, maar standaard mis ik een diepe grom. Daarnaast had ik het gevoel dat jij blijkbaar bij een E93 hebt: te log en zwaar. Wellicht dat een tweede proefrit met andere verwachtingen een ander gevoel geeft. Aan de andere kant, als je eenmaal naar een V8 hebt gekeken .....
Zoals ik al schreef: en E89 met V8 :love:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”