Distributieketting/geleiders vervangen..nu trillend auto

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
muradona
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2011, 01:19

Distributieketting/geleiders vervangen..nu trillend auto

Bericht door muradona » 26 sep 2015, 14:45

Beste BMW fanatieken,

Graag wil ik jullie advies.

Ik heb in Maart 2015 een dealer onderhouden Bmw 320d automaat 184 pk uit 2012 gekocht met Premium garantie.
Er kwam een slepend geluid van de motor bij stationair draaien omdat de geleiders waren versleten werd mij door de dealer verteld ("een bekend probleem bij BMW" zegt de monteur). Dus is deze week de geleiders + distributieketting vervangen. Uiteraard olie ververst ect.

Nu trilt de auto na 100 km bij gas geven, vooral na 140 km p/u voel je het echt. Bij gas los merk je niks, ook onder de 100 merk ik er weinig van. Aan de banden kan het niet liggen neem ik aan. Het is echt na de vervangen van de ketting aanwezig. Alsof hij moeite heeft met optrekken. Wat me ook opvalt is dat als ik van Comfort 2000 toeren naar Eco schakel hij gewoon ook op 2000 toeren blijft. Hiervoor zakte het toch echt terug naar 1500 toeren maar dit weet ik niet meer zeker. Ik reed net een stuk om te testen met vol gas even tot 180km p/u op Eco en hij ging heel langzaam omhoog bij/tot 2000/2200 toeren ?

Is dit normaal of heeft de trilling hiermee te maken, graag wil ik jullie advies hierover. De dealer wilt a.s. Maandag een rit met me maken. Ik ben niet heel technisch hierover maar rij al jaren een Bmw. :kwijl:

Gebruikersavatar
Phantom
Berichten: 840
Lid geworden op: 04 okt 2010, 19:34
Locatie: Helden

Re: Distributieketting/geleiders vervangen..nu trillend auto

Bericht door Phantom » 28 sep 2015, 11:14

Misschien staat de timing niet helemaal goed? Ik zou er gewoon even mee terug gaan.
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Wagemans
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 nov 2015, 17:03

Re: Distributieketting/geleiders vervangen..nu trillend auto

Bericht door Wagemans » 22 dec 2015, 20:57

Balansassen staan misschien niet goed?

Harm14
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 aug 2013, 22:40

Re: Distributieketting/geleiders vervangen..nu trillend auto

Bericht door Harm14 » 23 dec 2015, 20:21

balansassen hoeven niet los gehaald te worden, bij het alleen vervangen van de kettingen. trilt auto ook bij stilstond en gas geven wanneer auto stil staat?

PietPiraat
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:50

Re: Distributieketting/geleiders vervangen..nu trillend auto

Bericht door PietPiraat » 13 jul 2016, 22:54

Ik had het zelfde met mijn 116 uit 2010, na het vervangen is mijn motor een zwaarder geluid gaan maken.
Dit direct aangegeven bij de dealer, en zei dat het een normaal geluid was. Ik ken mijn auto beter dan de monteur blijkbaar en na 5 dagen toch terug gegaan. Balans as stond niet op tijd.
Na 2 weken is bij iets steviger gas geven blok inelkaar gelopen ( krukas geen smering gehad )
Gehele blok is vervangen door dealer ( chapeau daarvoor, al was het mischien wel eigen schuld door het blok niet te flushen, want ik denk dat dat het geval is geweest )
Na toch veel elende met de 1 serie nu een f31 gehaald.

Dus baal ervan dat probleem ook bij deze blokken zich voordoet " bayerische motor werke " was het toch :/

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: Distributieketting/geleiders vervangen..nu trillend auto

Bericht door jwbakkenes » 13 jul 2016, 22:59

Jammer dat muradona niets meer laat horen............
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”