E46 316i Executive Sedan

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Dreier reihe

E46 316i Executive Sedan

Bericht door Dreier reihe » 24 dec 2015, 22:27

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erwin en ik ben groot BMW enthousiast. Na een tijdje gezocht te hebben naar een mooie E46 voor een beperkt budget, vorige week geslaagd. Het is een E46 316i Executive sedan geworden uit 2000. Zowel van binnen als van buiten was dit verreweg de netste auto die ik bekeken en gereden heb. De auto heeft een frisse APK en is voor aflevering voorzien van nieuwe draagarmrubbers en een nieuwe waterpomp. Daarom niet lang getwijfeld en de auto gekocht. Het gaat om een origineel Nederlandse BMW met 163000 KM. Vandaag me hier aangemeld nadat ik de nodige uren door het showroom en DIY gedeelte van het forum gelezen had. Erg veel goede info!

Specs:

Bouwjaar: 2000
Kleur: Titansilber
Transmissie: 5-bak

Opties:

302 Alarm System
441 Smokers Package
473 Armrest, Front
521 Rain Sensor
534 Automatic Air Conditioning
540 Cruise Control
550 On-board Computer
662 Radio Bmw Business Cd
863 Europe/dealer Directory
877 Deletion Cross-over Operation
886 Dutch / On-board Documentation

De optielijst van de VIN-decoder zegt niks over PDC. De auto is wel voorzien van sensoren achter (misschien retrofit?) Wanneer ik de auto in de achteruit zet hoor ik echter een constante pieptoon, wat volgens het boekje duidt op een storing in het systeem. De garage dacht aan een defecte sensor. Na de feestdagen zal ik langsgaan bij de garage, hopelijk is dit probleem met een nieuwe sensor opgelost.

Plannen:

Setje origineel lichtmetaal voor de zomer.

Ik ben op zoek naar een mooie gebruikte set styling 32 / 44 / 42 / 73. Op dit moment staat de auto op winterbanden, dus ik heb rustig de tijd om een setje te zoeken.

shortshift pookknop

Artikelnummer 25117896031. De huidige pookknop vertoont lichte slijtage en is volgens mij niet origineel. Misschien vervang ik ook meteen de pookhoes, dan is het helemaal af.

Origineel sportstuur met MF

Ik was gewend aan de dikke M-sportsturen van BMW. De MF bediening van het huidige stuurwiel bevalt goed, maar zou qua look en sturen toch graag een wat kleiner en dikker stuur willen. Ik ben op marktplaats aan het speuren naar een mooi (M) sportstuur.

Interieurlijsten opknappen / vervangen door titan

De huidige interieurlijsten zijn donkergrijs en hebben hier en daar wat beschadigingen. Eventueel zou ik willen wisselen naar de sportievere titaninleg. In een aantal topics heb ik gelezen over wrappen / spuiten van de lijsten. Aangezien ik niet de handigste ben, waag ik me hier voorlopig nog niet aan.

AUX adapter voor Business CD

Op dit moment heb ik 662 Radio Bmw Business Cd. In dit topic heb ik gelezen over uitbreiding naar AUX functionaliteiten. Dit lijkt mij ideaal omdat ik de originele look wil behouden. Dit goed lezende lijkt het alsof deze upgrade niet mogelijk is voor E46 met alleen optie 662. Kan iemand mij dit bevestigen?

Iphone houder

Ik ben op zoek naar een simpele Iphone 5 houder voor montage in de ventilatieopeningen. Zodat ik tijdens het rijden makkelijk kan navigeren / flitsmeisteren. Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag!

Ik zal dit weekend foto's maken en uploaden.

Voor nu heb ik alleen deze van de VIN decoder:

Afbeelding

Ik zal dit topic up-to-date houden met ontwikkelingen.
Laatst gewijzigd door Dreier reihe op 25 dec 2015, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

buutnhuus

Re: E46 316i Executive Sedan

Bericht door buutnhuus » 25 dec 2015, 12:33

Je hebt pb m.b.t. de velgen.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

stefan328

Bericht door stefan328 » 27 dec 2015, 09:46

Welkom! Veel plezier van je BMW en de uit te voeren mods.

Dreier reihe

Bericht door Dreier reihe » 27 dec 2015, 18:39

Vandaag de auto gewassen. Binnenkort maar eens fatsoenlijke foto's maken wanneer de zon schijnt.

Afbeelding

Verder brandt na het starten vaak kort het oranje olielampje. Oliepeil is in orde, dus waarschijnlijk dient de sensor vervangen te worden. Ook moet er even naar de gaskabel gekeken worden denk ik. Gaspedaal klemt behoorlijk af en toe, met name na gebruik van cruise control. Het pedaal zelf lijkt in orde. Wanneer de motor niet loopt beweegt alles namelijk soepel. Mocht iemand hier tips en tricks voor hebben, hoor ik het graag!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”