Koelvloeistof verlies
Koelvloeistof verlies
Ik heb vandaag voor de tweede keer in een paar weken koelvloeistof moeten toevoegen. (ongeveer halve liter)
Daarnaast merk ik de laatste weken ook als ik bij verkeerslicht sta dat er iets teveel rook aan de achterkant is. Nu rij ik op LPG, en het is nogal een hoge luchtvochtigheid, maar toch.
Er zit geen sludge op oliepeil, geen koelvloeistof in de wagen.
Auto rijdt verder prima en wordt ook niet superheet of zo.
Dit combinerend kom ik een beetje op een angstige conclusie dat misschien mijn koppakking kapot is, of er een scheurtje in de kop zit.
Wat zegt jullie gut feeling? En wat is de beste aanpak?
En waar moet ik naar toe in de regio Amsterdam? Ik heb de auto nu twee maanden, en ken nog geen BMW specialisten oid.
Ik lees hier ook veel over VANOS revisie, is het slim, als de kop toch open moet, om dan ook gelijk een VANOS revisie te doen??
En ook niet onbelangrijk, enig idee wat dit gaat kosten??
Ik na de kerstdagen eerst es beginnen met afpersen en kijken er toch nog ergens anders een lek zit, en meten of er uitlaatgassen in koelvloeistof zit.
Groet en fijne feestdagen
Daarnaast merk ik de laatste weken ook als ik bij verkeerslicht sta dat er iets teveel rook aan de achterkant is. Nu rij ik op LPG, en het is nogal een hoge luchtvochtigheid, maar toch.
Er zit geen sludge op oliepeil, geen koelvloeistof in de wagen.
Auto rijdt verder prima en wordt ook niet superheet of zo.
Dit combinerend kom ik een beetje op een angstige conclusie dat misschien mijn koppakking kapot is, of er een scheurtje in de kop zit.
Wat zegt jullie gut feeling? En wat is de beste aanpak?
En waar moet ik naar toe in de regio Amsterdam? Ik heb de auto nu twee maanden, en ken nog geen BMW specialisten oid.
Ik lees hier ook veel over VANOS revisie, is het slim, als de kop toch open moet, om dan ook gelijk een VANOS revisie te doen??
En ook niet onbelangrijk, enig idee wat dit gaat kosten??
Ik na de kerstdagen eerst es beginnen met afpersen en kijken er toch nog ergens anders een lek zit, en meten of er uitlaatgassen in koelvloeistof zit.
Groet en fijne feestdagen
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 20 jan 2014, 23:25
- Locatie: Wateringen
Re: Koelvloeistof verlies
Zijn de onderdelen van het koelsysteem al ooit eens vervangen? Bekijk je slangen eens en vooral de aansluitingen, na wat jaartjes gaan ze toch lekkages vertonen en soms zijn ze heel onzichtbaar. Expansievat wil ook nog wel eens scheurtjes vertonen. Dat er veel rook(of waterdamp)aan de achterkant verschijnt is dat alleen bij koude motor of is dat doorlopend? Het is heel normaal bij een grote zescilinder, die produceert heel wat condens en dat is niets verontrustends. Een lekke koppakking zal niet zo gauw gebeuren, alleen als die ooit te heet is geweest kan het wel eens gebeuren maar volgens mij moet de motor dan ook beroert lopen. Dat je gaat afpersen is in ieder geval al een goede zaak. Al deze zaken heb ik ook gehad en na alle slangen en aansluitingen te hebben vervangen (ook het knietje van de aansluiting van de ontluchtingsslang naar de radiator) is mijn koelvloeistofverbruik naar het nulpunt gedaald.
Ik wens je nog veel succes en een goed 2016!
Groet, Jos
Ik wens je nog veel succes en een goed 2016!
Groet, Jos
Re: Koelvloeistof verlies
Kan ik aanbevelen. Vandaag geweest. Naast een geplande Vanos revisie had ik ook last van koelwaterverlies. Bleek een kapotte radiateur te zijn. Heeft Patrick ook gelijk vervangen. .PBMotorsport schreef:http://Www.pmotorsport.nl
Wat een zegen, zo'n nieuwe Vanos .
Re: Koelvloeistof verlies
Gisteren van Groningen naar Amsterdam gereden en geen koelvloeistof verlies
Witte rook is vooral bij koude motor, maar duurt voor mijn gevoel iets te lang, maar begrijp nu wel dat dat bij een 6 cylinder best wel es even kan duren.
Ik hoop op een lekkende slang ergens...
Witte rook is vooral bij koude motor, maar duurt voor mijn gevoel iets te lang, maar begrijp nu wel dat dat bij een 6 cylinder best wel es even kan duren.
Ik hoop op een lekkende slang ergens...
Re: Koelvloeistof verlies
Mijn 325ci rookt ook als een verslaafde en de vorige 320ci ook. Hetzelfde geldt voor een 323ci van een maatje van me. Met dit weer duurt dat ook wel 15-20 minuten voor het minder wordt, maar als de wagen echt warm is en de temperaturen boven 0c zijn stopt het roken. Onder 0 blijft ie toch wel een pufje geven.
Tenzij het een dikke witte, erg zoet ruikende, damp is, geen zorgen om maken.
Tenzij het een dikke witte, erg zoet ruikende, damp is, geen zorgen om maken.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Koelvloeistof verlies
De zorgen om de rook zijn wel een beetje verdwenen, maar behalve de laatste keer heb ik een paar keer mijn koelvloeistof moeten aanvullen zonder dat ik weet waarom....
Re: Koelvloeistof verlies
vandaag laten afpersen.
Blijkt klein gaatje in de radiator te zijn. Hoor dat er nog diverse verschillende soorten radiatoren zijn, met ook nogal afwijkende prijzen, van 150 tot wel 300 euro...
Maar gelukkig geen koppakking.
Blijkt klein gaatje in de radiator te zijn. Hoor dat er nog diverse verschillende soorten radiatoren zijn, met ook nogal afwijkende prijzen, van 150 tot wel 300 euro...
Maar gelukkig geen koppakking.
Re: Koelvloeistof verlies
89 Euro bij radiatorservice in Schiedam
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Koelvloeistof verlies
Was bij mij ook maar een klein gaatje. Fijn dat het opgelost is voor je. Rijdt toch weer een stuk geruster.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 05 jan 2016, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote die het niet duidelijker maakt, deze dus verwijderd
Reden: onnodige quote die het niet duidelijker maakt, deze dus verwijderd
Re: Koelvloeistof verlies
Dus opgelost. Ik heb binnen en jaar (en 35.000 km) 2 x het koelvloeistof reservoir moeten vervangen.... . Beide lek. De eerste een scheur in het platte vlak aan de motorzijde en de 2e lek op de afdichting boven en onderzijde. Deze laatste is in Duitsland gemonteerd omdat de eerst tijdens vakantie stuk ging. De 2 had geen enkel type nummer of merk aanduiding. Bockiewokkie kwaliteit.