Achteruitrijcamera plaatsen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sander t

Achteruitrijcamera plaatsen

Bericht door Sander t » 06 jan 2016, 17:18

Beste Forumleden

Mijn e39 heeft geen pdc en aftermarket vind ik afbreuk van mijn auto.

Vandar dat ik gekozen heb voor een achteruitrijcamera op mijn bmw.
Je vernielt niks en het is nog mooier ook.

Ik heb een 16:9 scherm

Ik heb heel veel gevonden hierover en weet op zich wel hoe het moet.

Via het achteruitrijlicht moet je een relais aansturen die de 0 schakelt.
Ik heb een kabel op Ebay besteld waar je deze 0 op aan kan sluiten.
\
Echter ik ben nieuwsgierig of er in Noord-Holland of liever nog West-Friesland iemand is die heel veel ervaring heeft met e39 en de elektra.

Ik wil dus een achteruitrijcamera aansluiten

Hoofdsteunen met dvd wisselaar, deze wil ik ook graag aansluiten op mijn 16:9 scherm echter er schijnt een rijbeveiliging op te zitten. Hoe krijg ik die eraf? En hoe krijg ik het geluid in stereo.

Ik wil graag mijn Mk3 navigatie updaten naar een nieuwere versie

Misschien nog andere tips om mijn auto mooier te maken?

Ik verneem graag jullie reactie.

Ik betaal uiteraard de uren die ermee gemoeid zijn

:///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m: :///m:

ac/dennis

Re: Achteruitrijcamera plaatsen

Bericht door ac/dennis » 06 jan 2016, 17:22

Hoi,

Ben zelf ook al eens wezen zoeken naar opties voor de achteruitrijcamera, het beste wat mij pastte was een draadloze, waarbij je idd de camera schakelt op je achteruitrij-achtig iets. Op een amerikaans forum, las ik dat er ergens, weet niet meer waar een kabel loopt waarop je makkelijk kan inprikken.
Het voordeel van een draadloze is dat je verder geen kabels hoeft te trekken. De camera zendt naar je ontvanger, die je koppelt aan je display voorin.

Hieronder een links naar hoe je je nav-unit, de software daarvan en je kaartsoftware kan updaten, alles ondersteund met veel videos en plaatjes.
http://e39source.com/archives/797

Benieuwd naar je vorderingen.

Sander t

Bericht door Sander t » 06 jan 2016, 17:26

Ik zal er Foto's van maken! ik heb overigens een bedrade gekocht met daarbij meteen ledverlichting voor mijn kentekenverlichting.
Draadloos heb ik slechte ervaringen mee en de draden moeten naar de navigatie mudule die achterin de kofferbak zit, afstand is dus erg klein.

Sander t

Bericht door Sander t » 25 jan 2016, 14:28

Achteruitrijcamera geplaatst, het was een werkje om de kabel door de kabeldoorvoer tussen achterklep en auto te krijgen maar het is gelukt.

Op Ebay een av kabel met vrijgave besteld , alles geplaatst en het werkt perfect!

Foto's plaatsen lukt niet in dit formum.

Als mensen vragen hebben stuur me even een pm.

Groet,

Sander

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 jan 2016, 16:35

Neem even een kijkje in dit topic, ook te vinden met de zoekfunctie ;)

ac/dennis

Bericht door ac/dennis » 25 jan 2016, 19:35

Ben wel benieuwd Sander, kan je wat meer vertellen?
Direct aangesloten op je nav-module in je dashboard? En heb je mss een link naar de camera die je aangeschaft hebt.

Springt t vanzelf aan als je m in de achteruit zet?

Nilvo

Bericht door Nilvo » 18 feb 2016, 23:55

IK heb hem in het verleden gehad. Wat toen is gedaan is tussen de ader die naar de achteruitrijlamp gaat een relais zetten. Deze schakelde de voeding van de camera. De camera zelf kan aangesloten worden op de tuner (dacht ik) die links achterin zit.
Heb hem uiteindelijk weer verwijderd omdat ik de witte led lamp niet mooi vond :)
De beperking van niet kijken als je rijd kan uitgezet worden met NCS expert of bijv met navcoder

Sander t

Bericht door Sander t » 29 feb 2016, 11:48

Sorry, tijdje niet op het forum geweest.

Camera kun je overal bestellen van goedkoop €20 tot heel duur, ik heb hem in china besteld bij DX.com

Op Ebay heb ik een av kabel besteld voor de Bmw.

Je bouwt de camera in op de plek van je kenteken verlichting, je voert de av kabel door de rubbere sok die tussen je achterklep bevind en de auto zelf. Dit is even pielen met glijmiddel en een trekveer maar uiteindelijk lukt het.

De av kabel voer je door recht achterin in je kofferbak, daar zitten een aantal computers, klik daar een stekker los plaats de ebay kabel ertussen en klik alles weer vast.
De voeding van de camera pak je van het achteruitrijlicht, bevestig hier een relais tussen die een min schakelt, sluit deze weer aan op de kabel die je bij Ebay hebt besteld en het werkt formidabel mooi.

het schakeld automatisch om als je hem in zijn achteruit zet.

Als forumleden dit willen doen en ze hebben hulp nodig kunnen ze een pm sturen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”