Op dit moment op zoek naar een E46 sedan, het liefst zon staalgrijze/zilvergrijs maar het aanbod is helaas bij die type niet zo groot meer als je een net exemplaar wilt
Voor mijn werk maak ik zon 15000 km per jaar, dus woonwerk verkeer en daarnaast heb ik de auto vaak weekends ook wel nodig. Mijn voorkeur ging hierdoor uit naar een diesel. Een 320D
Punt is dat er eigenlijk alleen maar diesels met al aardig hoge kilometerstanden te koop staan (tot 5000eu) van zon 260-300 . 000 km. Ik weet niet of het uitmaakt om een diesel aan te schaffen met deze standen zolang het onderhoud maar goed is uitgevoerd.
als ik het goed heb begrepen zijn bij de facelift modellen de veelvorkomende problemen de swirl flaps en de turbo bij hoge km standen? En wat doet zon 318/320D qua betrouwbaar heid.
Aankooptips E46 Sedan
-
- Contacteer:
Re: Aankooptips E46 Sedan
Diesels draaien veel rustiger en slijten daarom wat minder hard, uiteraard zijn turbo's wel wat om op te letten. Als het onderhoud goed uitgevoerd is halen ze volgens mij 400000-500000 km(6 cilinders). Ik heb ook wel is een filmpje gezien met een bmw 330D die had bijna 1 000 000 Km.
Zelf heb ik 325 gekocht en die om laten bouwen naar LPG, dat rijd goed en is vaak nog goedkoper dan diesel. Nadeel is dat je €2000 moet investeren als je het er nieuw in laat zetten bovenop de aanschaf van de auto en je actieradius kleiner is dan op benzine (Lees 450km ipv 600, voor benzine auto's)
Zelf heb ik 325 gekocht en die om laten bouwen naar LPG, dat rijd goed en is vaak nog goedkoper dan diesel. Nadeel is dat je €2000 moet investeren als je het er nieuw in laat zetten bovenop de aanschaf van de auto en je actieradius kleiner is dan op benzine (Lees 450km ipv 600, voor benzine auto's)
Op zich is het logisch dat je alleen diesels met een hoge kilometerstand vindt: ze zijn op zijn jongst 10 jaar oud en niemand koopt een diesel om 10.000km per jaar mee te rijden, meestal eerder 25.000 waardoor ze gemiddeld dus minimaal 250.000 gelopen hebben.
Ik vraag me trouwens af waarom je een diesel wil voor (aanname) zo'n 20.000 km per jaar? Ligt het omslagpunt niet veel verder?
-edit- oke dat dacht ik dus alleen, omslagpunt ligt inderdaad al stuk eerder zie ik met een klein sommetje.
Ik vraag me trouwens af waarom je een diesel wil voor (aanname) zo'n 20.000 km per jaar? Ligt het omslagpunt niet veel verder?
-edit- oke dat dacht ik dus alleen, omslagpunt ligt inderdaad al stuk eerder zie ik met een klein sommetje.
Omslagpunt ligt inderdaad veel eerder, maar ben je niet beter af met een wat jongere auto met nieuwere technologieën?
Een E46 is fijne auto maar er zit een waslijst aan 'kwaaltjes' bij.
Een E46 is fijne auto maar er zit een waslijst aan 'kwaaltjes' bij.
@MrTrex Ja dat klopt zeker, die redenatie had ik ook al grmaakt haha
@daNpy Wat zijn de meest voorkomende kwaaltjes? Naar mijn idee heeft elk merk wel zijn kwaaltjes maargoed. Aan wat voor auto met nieuwere technologien bedoel je op? Een ander merk?
Is een 320D met handbak veel zuiniger dan een automaat? Bij redelijk normaal rijgedrag
@daNpy Wat zijn de meest voorkomende kwaaltjes? Naar mijn idee heeft elk merk wel zijn kwaaltjes maargoed. Aan wat voor auto met nieuwere technologien bedoel je op? Een ander merk?
Is een 320D met handbak veel zuiniger dan een automaat? Bij redelijk normaal rijgedrag
-
- Contacteer:
automaat scheelt volgens mij ongeveer 1 liter op 100km in verbruik.