E36 geperforeerde remschijven

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Mikeplugers91

E36 geperforeerde remschijven

Bericht door Mikeplugers91 » 09 jan 2016, 21:03

Ik had dit ookal in me showroom topic gepost, maar dacht laat me het ook in het daarvoor bestemde forum posten.

Ik zat vandaag te kijken voor een andere remmerij onder me 325i. Heb een paar maanden terug nog nieuwe remblokken voor gemonteerd... maar sinds kort (3 maandjes terug... alleen kon er 2 maanden niet mee rijden vanwege me rechter arm) als ik licht rem begint me stuur te trillen, hoe harder je rijd hoe meer hij trilt als je licht remt en als ik me rem wat beter (verder) indruk gaat het trillen soms weer weg. (Dan nogsteeds rem ik niet hard)

Dus denk dat me schijven om een of andere reden (licht)krom zijn. Ik weet dat toen het nog lekker weer was ik de auto vaak afspoelde met de hoge druk na het rijden. Misschien dat dat me remschijven verpest heeft. Want hard of langdurig remmen doe ik vrijwel nooit.

Echter is dit een nieuwe wereld voor mij en kom van alles tegen.

Zo ben ik Zimmerman geperforeerde remschijven tegen gekomen:

Afbeelding

Schijven en remblokken voor totaal: 162.00

En ben ik Brakemax geperforeerde remschijven tegen gekomen:
Brakemax stond onder sportief gebruik en licht circuit gebruik.

Afbeelding

Schijven en remmenblokken voor totaal: 183,36

Nu zal je mij niet op het circuit vinden, en me remmen martelen zal ik ook niet. Maar soms wat sportief rijden moet niet erg zijn.

Verder had ik een setje Brembo schijven gevonden maar niet geperforeerd en die waren ook wat goedkoper dat de bovenste 2.

Ik wil toch echt persee geperforeerde remschijven eronder als ik ze toch ga vervangen.

mikespek

Re: E36 geperforeerde remschijven

Bericht door mikespek » 09 jan 2016, 21:14

Wat is de reden dat je perse geperforeerde schijven wil?

Mikeplugers91

Bericht door Mikeplugers91 » 09 jan 2016, 22:05

De reden dat ik perse geperforeerde remschijven wil is omdat ik mag aannemen dat ze beter remmen als massieve remschijven en verder staan ze gewoon heel dik onder auto's

Ik zal er niet mee racen of een circuit op gaan, maar verwacht dat een geperforeerde schijf beter remt als een normale schijf.

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 11 jan 2016, 08:17

geperforeerde schijven koelen een beetje meer.
maar zal geen originele remblokken erop doen.

Maar ben geperforeerde en gegroefde schijven komt wel meer remstof vrij

Mikeplugers91

Bericht door Mikeplugers91 » 11 jan 2016, 09:03

Want de setjes worden geleverd met remblokken dus dat is dan wel goed? Zoals bij zimmerman schijven 2x blokken 4x.

Was niet van plan om mijn remblokken wat ik nu heb eronder te doen. Wat zijn andere goede blokjes met minder remstof? Hoef geen raceblokjes of blokken die piepen. Maar als bijv zimmerman schijven en blokken leverd zal dat toch goed zijn neem ik aan.

Brakemaxx heb ik nog niet eerder van gehoord. Daar kan je ook blokken bij bestellen. Die brakemaxx set is voor licht circuit gebruik.

Richel88

Bericht door Richel88 » 25 jan 2016, 21:05

Persoonlijk nog geen ervaring, maar ebc greenstuff blokken blijken er goed te zijn voor het gebruik wat jij omschrijft.
Ik ben zelf ook voor schijven en blokken aan het kijken voor op mijn 325, en ga ook voor de zimmerman geperforeerde schijven icm greenstuff blokken.
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”