Aankoopadvies E61 525i/530i
-
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Ik heb een 530i uit 2003 dus een van de eerste serie. Heb er wel wat problemen mee gehad zoals het koppelomvormer probleem (schommelingen) maar verder een probleem loze auto.
Ik moet zeggen dat ik er wel mee doorrijdt, 200 km/h rijdt ik wel gemiddeld een keer in de week.
Het verschil tussen een 525i /530i is best groot.
Bij een pre-lci.
40 pk en nog wat nm koppel is echt merkbaar vooral icm een automaat.
Vaak heeft een 530i ook wat meer opties als een 525i.
Ik vindt het een heerlijke auto.
Ik moet zeggen dat ik er wel mee doorrijdt, 200 km/h rijdt ik wel gemiddeld een keer in de week.
Het verschil tussen een 525i /530i is best groot.
Bij een pre-lci.
40 pk en nog wat nm koppel is echt merkbaar vooral icm een automaat.
Vaak heeft een 530i ook wat meer opties als een 525i.
Ik vindt het een heerlijke auto.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Ik heb diverse dingen gehad aan mijn E61, maar nog niets wat een E60 ook niet aan problemen kan krijgen, buiten het panodak, dat de E61 andere kwalen er bij heeft klopt, maar je kan ook een wagen kopen waar deze kwalen al aangepakt zijn.
Het panodak zou ik, ondanks de problemen, voor geen goud willen missen ! En als je het allemaal goed onderhoud valt het allemaal wel mee.
Voor de rest is alle info hier te vinden.
Het panodak zou ik, ondanks de problemen, voor geen goud willen missen ! En als je het allemaal goed onderhoud valt het allemaal wel mee.
Voor de rest is alle info hier te vinden.
Weten jullie ook wat het verschil is in de beschikbare audio systemen in de auto, Ik zie allemaal verschillen in kleine schermen en grote schermen, professional systemen, hifi of logic 7 , hoe kan je zien wel systeem is geïnstalleerd? Mijn vader heeft een x3 uit 2004 met een booming sound system met dikke subwoofers onder de stoelen en ik wil ook een vergelijkbaar geluid hebben of beter in mijn aankomende e61.
Er zijn 3 systemen.
Basis : geen tweeters vooraan en subs aangestuurd door de radio.
HIFI : tweeters vooraan, subs aangestuurd door een versterker.
Logic 7 : extra speakers in het midden vooraan en in de deuren achteraan. Speciale versterker met heel wat instelmogelijkheden.
Basis : geen tweeters vooraan en subs aangestuurd door de radio.
HIFI : tweeters vooraan, subs aangestuurd door een versterker.
Logic 7 : extra speakers in het midden vooraan en in de deuren achteraan. Speciale versterker met heel wat instelmogelijkheden.
525d E61 2007 pre-LCI
Qua geluid is Logic 7 het beste.
Ik heb het Hifi systeem (is ook een optie) en dan heb je uiteraard nog de standaard audio.
Qua navigatie heb je business (klein scherm) of professional (groot scherm), de eerste heeft pijltjesnavigatie (niet altijd!) wat al een no-go voor mij zou zijn.
Succes ermee .
Ik heb het Hifi systeem (is ook een optie) en dan heb je uiteraard nog de standaard audio.
Qua navigatie heb je business (klein scherm) of professional (groot scherm), de eerste heeft pijltjesnavigatie (niet altijd!) wat al een no-go voor mij zou zijn.
Succes ermee .
Wie zegt dat Logic 7 kwaliteit speakers gebruikt behalve overal misschien wel die kartonnen meuk plaatst met een dsp eraan, dan lijkt het misschien wel wat? Ik zou wel eens willen weten wat er achterop die magneten staat.
Bij mijn standaard troep kwam het uit België en oostblok zag ik erop staan, nu is het Gladen.
Maar ik begrijp dus dat de achterdeuren ook speakers hebben bij Logic 7, dat ga ik hier eens voor kijken in die deuren, niet voor L7 maar beter alsook in het plafond.
Al zit ik stiekum alweer te kijken naar een Diesel, oftewel triple turbo
Bij mijn standaard troep kwam het uit België en oostblok zag ik erop staan, nu is het Gladen.
Maar ik begrijp dus dat de achterdeuren ook speakers hebben bij Logic 7, dat ga ik hier eens voor kijken in die deuren, niet voor L7 maar beter alsook in het plafond.
Al zit ik stiekum alweer te kijken naar een Diesel, oftewel triple turbo
Is het trouwens niet zo dat er standaard bij een specifiek navigatie een bepaald geluids systeem hoort? bv. de business professional met standaard HIFI?
Neen, alleen van logic 7 ben ik niet 100% zeker. Maar iemand die de meerprijs aan een Logic 7 geeft zal zelden (nooit) de standaard navi nemen.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik kwam deze auto tegen op internet, wat zeggen jullie hiervan?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 2_c01_4201#
super mooie opties, maar zitten hier ook nog haken en ogen aan? weet iemand wat meer af van de sportbak die er achter dit blok zit? en zo ja wat zijn de zwakke punten aan deze wagen. Ik wil namelijk volgende week vrijdag
wellicht even heen cruisen.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 2_c01_4201#
super mooie opties, maar zitten hier ook nog haken en ogen aan? weet iemand wat meer af van de sportbak die er achter dit blok zit? en zo ja wat zijn de zwakke punten aan deze wagen. Ik wil namelijk volgende week vrijdag
wellicht even heen cruisen.
De e60/e61 lci heeft ook direct ingespoten motoren, n53/54b... De verstuivers gaan regelmatig stuk en als je pech heb ook je dme.
Dme stuk is een kwestie van onkunde.
Laatst gewijzigd door Source op 11 jan 2016, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Wat is de DME? En wat wordt bedoeld met onkunde als deze stuk gaat?
Ik heb de eigenaar gesproken en ga vrijdag/zaterdag even heen om de auto te bezichtigen, ik hoor graag tips voor zwakke punten Wat is een DME? en wat zijn de kosten voor het vervangen van de verstuivers? is er nog iets preventiefs aan te doen ?
Gelukkig is er google
Benzines :
Digital Motor Electronics (DME)
Diesels :
Digital Diesel Electronics (DDE)
Benzines :
Digital Motor Electronics (DME)
Diesels :
Digital Diesel Electronics (DDE)
525d E61 2007 pre-LCI
Het is je computer die alles regelt mbt inspuiting op basis van diverse sensoren die eveneens aan deze computer 'geknoopt' zijn zoals je lambda, nokkenassensor, LMM etc