Van Passat 3C naar BMW F11
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Vandaag ga ik mijn 19" 351M velgen wegbrengen naar de hersteller. Ze zullen gestraald worden, gerepareerd en daarna zowel van binnen als van buiten gespoten worden in de originele zilverkleur.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
bah zilver
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
gelukkig valt er over smaak niet te twisten..... en niet iedereen ziet het allemaal zo zwart in
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ik vind zilver ook.....zo gewoontjes.......maar ja, om mijn nog in nieuwstaat verkerende sets (373 en 351 voor de winter) te laten spuiten vind ik ook weer zo zonde.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Op een donkere auto met chroomaccenten vind ik zilverkleurige wielen gewoon mooier.... was het nou een lichtere lak geweest, dan was ik zeker op zoek gegaan naar een met een shadow-line pakket en dan waarschijnlijk ook donkerdere wielen.... Ferric grey dan zeer waarschijnlijk.... zwarte wielen vind ik persoonlijk weer net iets té...
Een witte F11, met carbon accenten of glanzend zwarte accenten kan in mijn ogen dan weer wel zeer mooi zijn met helemaal zwarte wielen.... maar zoals ik al zei: over smaak valt niet te twisten....
Een witte F11, met carbon accenten of glanzend zwarte accenten kan in mijn ogen dan weer wel zeer mooi zijn met helemaal zwarte wielen.... maar zoals ik al zei: over smaak valt niet te twisten....
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Gisteren eindelijk een van de mods uitgevoerd die ik heel erg hoog op mijn wensenlijstje had staan.... het retrofitten van een blackpanel tellerunit. Hiervoor ben ik naar Hans van BimmerID gegaan in Lommel (BE). Helaas is het niet direct gelukt, maar na gisterenavond voor de 3e keer naar Lommel rijden was het dan eindelijk toch gelukt:
Toen ik daar was heb ik gelijk ook mijn mistlichten laten voorzien van LED-lampen, dat stond ook nog op mijn wensenlijstje en hij had ze toch liggen:
Ter compensatie voor de twee keren dat ik zonder resultaat heen en weer heb moeten rijden heeft Hans nog een aantal coderingen gedaan voor me waaronder het direct inklappen van de buitenspiegels wanneer ik de auto op slot doe met de afstandsbediening en de radio uitgaat bij het openen van de deur wanneer ik de motor heb afgezet (dus niet een tweede keer op start/stop knop drukken.
Nu is het wachten tot mijn zomerwielen opnieuw gespoten zijn en dan kan de bandenboer er nieuw rubber omheen leggen.... helaas 4 nieuwe banden i.p.v. alleen de achterbanden, maar goed, dan kan ik er weer een aantal jaren tegen.... :-)
Toen ik daar was heb ik gelijk ook mijn mistlichten laten voorzien van LED-lampen, dat stond ook nog op mijn wensenlijstje en hij had ze toch liggen:
Ter compensatie voor de twee keren dat ik zonder resultaat heen en weer heb moeten rijden heeft Hans nog een aantal coderingen gedaan voor me waaronder het direct inklappen van de buitenspiegels wanneer ik de auto op slot doe met de afstandsbediening en de radio uitgaat bij het openen van de deur wanneer ik de motor heb afgezet (dus niet een tweede keer op start/stop knop drukken.
Nu is het wachten tot mijn zomerwielen opnieuw gespoten zijn en dan kan de bandenboer er nieuw rubber omheen leggen.... helaas 4 nieuwe banden i.p.v. alleen de achterbanden, maar goed, dan kan ik er weer een aantal jaren tegen.... :-)
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ziet er netjes uit. Ik was helemaal vergeten dat je inderdaad de navigatie pijlen tussen de klokken kunt toveren. Die mis ik een beetje, bij mij blijven ze in de HUD. Pas als ik de HUD optie uitzet, komen de pijlen tussen de klokken. Had gehoopt dat ik via coderen die pijlen in zowel HUD als tussen de klokken tegelijk kon, helaas nog niets kunnen vinden.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Ik zie nu eigenlijk pas dat ik wel nog even op zoek moet naar de codering waarmee ik overdag witte lijntjes kan tonen onder de klokken i.p.v. de standaard rode lijtjes onderaan
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Dat is erg mooi, dat black panel! Kan je vertellen wat deze transformatie kost?
Krijg je er vwb de boordcomputer nog andere functies bij? Je km tot lege tank staat nu dus permanent afgebeeld zie ik.
Krijg je er vwb de boordcomputer nog andere functies bij? Je km tot lege tank staat nu dus permanent afgebeeld zie ik.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Das dikke sh** zeg. Ben ook benieuwd naar de kosten daar dit ook op mijn lijstje staat.....
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Dat tellerhuis is echt super!
Ik heb 'm ook.
@jvdheuvel
in de kombi ==> HINTERGRUND_FARBE_TAG
Ik heb 'm ook.
@jvdheuvel
in de kombi ==> HINTERGRUND_FARBE_TAG
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Mochten jullie er nog een tegenkomen op het net voor een diesel zonder HUD dan houd ik me aanbevolen
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Er staan er een aantal op Ebay. Als je zoekt op BMW 6WA dan kan de zoektocht beginnen. Prijzen rond de €400.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Klopt.... voor zo'n € 400,00+ moet je online/op eBay wel een unit kunnen vinden. Echter moet je wel zorgen dat de KM-stand lager is dan de KM-stand van je eigen auto, anders neemt de unit de KM's niet zo mee over. In dat geval zal je de unit moeten flashen met de juiste software.. Dan is er nog het probleem dat je veel meer units hebt die HUD ondersteunen, dan zonder en je hebt de benzine/diesel varianten nog.
Uiteindelijk heb ik er iets meer voor betaald omdat ik besloten heb om het te laten doen en een goedkope(re) teller op dat moment niet beschikbaar was. Ik heb er alles bij elkaar € 800,00 (€ 650,00 voor de unit en € 150,00 voor het inbouwen en coderen). Als ik langer had gewacht tot de leverancier van BimmerID er weer op voorraad had, dan had ik mezelf zo'n € 200,00 kunnen besparen. Nu kwam een passende unit van een andere leverancier, maar die was helaas wel duurder.
Het grote probleem met de nieuwe tellerunit bleek dat deze niet origineel van een F1x model afkomstig was en door de leverancier was niet aangegeven uit welk model dan wel. Op afstand is de unit uiteindelijk voorzien van nieuwe software door de normale leverancier van BimmerID zodat deze naar fabriekswaardes geflashed is. Dit moet met de juiste software gebeuren en is blijkbaar ook nog eens versie-afhankelijk. Toen dat uiteindelijk goed was gegaan, was het gelukkig eindelijk mogelijk om de tellerunit de coderen in mijn auto.
@Source: Bedankt voor de info, zal binnenkort de computer er weer eens aan hangen en de instelling wijzigen.
Uiteindelijk heb ik er iets meer voor betaald omdat ik besloten heb om het te laten doen en een goedkope(re) teller op dat moment niet beschikbaar was. Ik heb er alles bij elkaar € 800,00 (€ 650,00 voor de unit en € 150,00 voor het inbouwen en coderen). Als ik langer had gewacht tot de leverancier van BimmerID er weer op voorraad had, dan had ik mezelf zo'n € 200,00 kunnen besparen. Nu kwam een passende unit van een andere leverancier, maar die was helaas wel duurder.
Het grote probleem met de nieuwe tellerunit bleek dat deze niet origineel van een F1x model afkomstig was en door de leverancier was niet aangegeven uit welk model dan wel. Op afstand is de unit uiteindelijk voorzien van nieuwe software door de normale leverancier van BimmerID zodat deze naar fabriekswaardes geflashed is. Dit moet met de juiste software gebeuren en is blijkbaar ook nog eens versie-afhankelijk. Toen dat uiteindelijk goed was gegaan, was het gelukkig eindelijk mogelijk om de tellerunit de coderen in mijn auto.
@Source: Bedankt voor de info, zal binnenkort de computer er weer eens aan hangen en de instelling wijzigen.
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
De kosten staan hierboven al vermeld.de Wolf schreef:Dat is erg mooi, dat black panel! Kan je vertellen wat deze transformatie kost?
Krijg je er vwb de boordcomputer nog andere functies bij? Je km tot lege tank staat nu dus permanent afgebeeld zie ik.
Qua extra functies weet ik niet of je die er bij krijgt. Wel heeft Hans voor mij de digitale snelheid onder de linker teller geprogrammeerd. Aantal KM's tot lege tank staat nu inderdaad standaard in de onderzijde van de linker cirkel afgebeeld middels een boog die langzaamaan minder gevuld is (met in het midden "400"). Het getal dat daarboven genoemd staat is een standaard instelling van de boord-computer. Persoonlijk vind ik dat handige informatie. Je kan daar ook de andere informatie laten zien die je via de boordcomputer kan oproepen (nu dan ook inclusief digitale snelheid).