Ervaring met Nexus 7 als headunit inbouwen gezocht....

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Martyn

Ervaring met Nexus 7 als headunit inbouwen gezocht....

Bericht door Martyn » 16 jan 2016, 15:03

Ben al een tijdje bezig met het inbouwen van een nexus 7 tablet in mijn e87 en gebruiken als double din head unit.

Inspiratie kwam van onderstaand filmpje:
http://youtu.be/8KjlvHGIK6g

Bij e46 is het al vaak gedaan maar bij e87 nog niet vaak. Zeker niet als double din head unit ter vervanging van originele radio.

Onderdelen die ik heb:
- nexus 7
- amplifier fiio olympus 2
- usb adapter 12v to 5v 2.1 amp
- usb hub
- usb otg y kabel
- e87 wiring harness
- kabels en ander klein spul
- timurz channel (software die nodig is voor audio out + charge via usb)

Alles aangesloten
https://youtu.be/KRe3dWBDXWo

Hier nog een foto ter verduidelijking van hoe alles aangesloten wordt. LET OP dit is voor een e46 met factory amp! Bij mijn e87 zit geen factory amp. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden.
Afbeelding

Het probleem waar ik tegenaan loop is als ik het aansluit zoals de foto hierboven laat zien, dan werkt het niet. Geen geluid door speakers en ook niet opladen. Als ik echter de car battery constant 12v draad pak en deze aansluit met de antenna draad dan krijg ik wel geluid door de speakers. Opladen werkt echter nog niet. Probleem is wel dan de tablet nu stroom blijft krijgen ook als de sleutels uit het contact zijn. Wat dus niet de bedoeling is.

Iemand die me hiermee kan helpen?

Zat zelf te denken dat niet alle pins van het wiring harness juist zitten/ juist gelabelled zijn.
De speakerdraden zitten iig wel goed en heb ik juist aangesloten.

Hoe kan ik erachter komen wat de 12v accesory switch kabel is. Meten met een elektronisch apparaat??

Gr

Patrick11021979

Re: Ervaring met Nexus 7 als headunit inbouwen gezocht....

Bericht door Patrick11021979 » 17 jan 2016, 11:49

Hey Martyn, op de bmw radio zit geen geschakelde plus... Die moet je zelf trekken vanaf de CAS module....

Grt Patrick

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”