Deur sluit niet meer als het vriest
- SubCityZero
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 20:34
- Locatie: Harlingen, Friesland, Nederland
Deur sluit niet meer als het vriest
Beste rijders,
Tegenwoordig heb ik het idee dat een BMW not-done is in de winter. Had het vorig jaar al een aantal keer, en daarvoor in mijn E46 ook.
Sta je de auto te krabben, start je 'm om de spiegels te laten opwarmen, eindelijk klaar, stap je in, trek je de deur dicht, wil de deur niet meer vergrendelen ......... Dan sta je echt alles bij elkaar te vloeken op straat als je nog 10 min hebt om naar het werk te gaan (voor mij voldoende) dus mocht vanochtend wakker worden door 2km te lopen naar het station en de auto achterlaten met de deur los en accu eraf.
Heeft iemand een oplossing hiervoor die wat permanenter is? Ik wordt hier wat moedeloos van, dit heb ik enkel bij BMW. Ook als ik met m'n vinger met de deur open de vergrendel haak om duw 'klikt' ie niet meer vast, dus het pennetje die er achter hoort te vallen blijft hangen.
Heb er WD40 in gespoten, de metalen haak die de deur vast zet verhit met een aansteker etc etc. Ik krijg het niet voor elkaar. Enige wat ik kan doen is de auto laten staan en hopen dat overdag de zon er voldoende op komt, het niet gaat regenen/sneeuwen, zodat ie 's avonds weer dicht kan. Ik durf gewoon de deur de hele winter niet eens meer open te doen.
Tegenwoordig heb ik het idee dat een BMW not-done is in de winter. Had het vorig jaar al een aantal keer, en daarvoor in mijn E46 ook.
Sta je de auto te krabben, start je 'm om de spiegels te laten opwarmen, eindelijk klaar, stap je in, trek je de deur dicht, wil de deur niet meer vergrendelen ......... Dan sta je echt alles bij elkaar te vloeken op straat als je nog 10 min hebt om naar het werk te gaan (voor mij voldoende) dus mocht vanochtend wakker worden door 2km te lopen naar het station en de auto achterlaten met de deur los en accu eraf.
Heeft iemand een oplossing hiervoor die wat permanenter is? Ik wordt hier wat moedeloos van, dit heb ik enkel bij BMW. Ook als ik met m'n vinger met de deur open de vergrendel haak om duw 'klikt' ie niet meer vast, dus het pennetje die er achter hoort te vallen blijft hangen.
Heb er WD40 in gespoten, de metalen haak die de deur vast zet verhit met een aansteker etc etc. Ik krijg het niet voor elkaar. Enige wat ik kan doen is de auto laten staan en hopen dat overdag de zon er voldoende op komt, het niet gaat regenen/sneeuwen, zodat ie 's avonds weer dicht kan. Ik durf gewoon de deur de hele winter niet eens meer open te doen.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Ik rij nu een aantal jaar bmw, en ga ook met de bmw op wintersport, en heb hier echt nog nooit last van gehad...
Gewoon je rubbers etc tijdig insmeren met vaseline, en verder nooit problemen
Zelfs een verlaagde bmw gaat prima in een pak sneeuw van 40 cm je doet gelijk dienst als schuiver, dus met een bmw de winter door gaat naar mijn mening prima
Gewoon je rubbers etc tijdig insmeren met vaseline, en verder nooit problemen
Zelfs een verlaagde bmw gaat prima in een pak sneeuw van 40 cm je doet gelijk dienst als schuiver, dus met een bmw de winter door gaat naar mijn mening prima
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
- SubCityZero
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 20:34
- Locatie: Harlingen, Friesland, Nederland
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Ik heb nog even rondgekeken, het komt vrij veel voor, toch wel. Lees veel over dat het mechanisme tegen het raam aan bevriest, komt ook vaak voor wanneer men hun auto wast in de winter. Ook zie ik dat je met een de-icer spray en/of een föhn een heel eind komt om het 's ochtends op te lossen. Alleen ben ik niet zo'n fan van die vettige anti-ijs-sprays, maar toch maar één halen just-in-case.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 jan 2016, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
De E39 sloten willen ook wel eens intern stuk gaan, misschien loop je er nu tegenaan vanwege de kou. Er breekt dan intern iets af waardoor op den duur het slot niet meer open gaat. (trust me, been there, done that)
Ik zeg niet dat dit bij jou slot het geval is, maar ik zou het risico niet willen lopen en er een vervangend slot in zetten.
Ik zeg niet dat dit bij jou slot het geval is, maar ik zou het risico niet willen lopen en er een vervangend slot in zetten.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
- SubCityZero
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 20:34
- Locatie: Harlingen, Friesland, Nederland
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Ik heb dit vorig jaar ook al gehad, zodra de auto een poosje in de zon stond was het weer goed. Zal sowieso even WD40 nogmaals erin spuiten zodra het mechanisme weer werkt. (Tenzij het stuk is zoals je al aangeeft)
Ik houdt jullie sowieso even op de hoogte zodra ik thuis ben.
Ik houdt jullie sowieso even op de hoogte zodra ik thuis ben.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
toch wel apart dat het vaker voor schijnt te komen.
Dan zou het dus haast betekenen dat er vocht in je deur kan komen, bij je slot?
Zijn je afdichtingen dan nog wel goed? achter je deur paneel?
Dan zou het dus haast betekenen dat er vocht in je deur kan komen, bij je slot?
Zijn je afdichtingen dan nog wel goed? achter je deur paneel?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
- SubCityZero
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 20:34
- Locatie: Harlingen, Friesland, Nederland
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Zal binnenkort ff de deur paneel eraf halen, en eventueel opnieuw kitten. Het heeft hier vanmiddag om 14:15 eventjes 0,7 graden gedooid waardoor de deur weer normaal functioneert. Zal vanavond ff een flesje de-icer halen voor nood. Of voor morgen ochtend eventueel.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Heb precies hetzelfde probleem, sinds afgelopen weekend!
Maar tot nu toe alleen bij de achterdeuren van de touring. De deur linksachter werkte weer nadat het ging dooien. De rechtsachter ga ik straks even bekijken, het dooit hier ook ondertussen.
Ik heb wel vorige week woensdag de auto nog gewassen, mss is er idd wat water achtergebleven.
Hoop dat WD40 voldoende werkt, we gaan het zien iig
Ik ga iig niet meer wassen in de winter
Maar tot nu toe alleen bij de achterdeuren van de touring. De deur linksachter werkte weer nadat het ging dooien. De rechtsachter ga ik straks even bekijken, het dooit hier ook ondertussen.
Ik heb wel vorige week woensdag de auto nog gewassen, mss is er idd wat water achtergebleven.
Hoop dat WD40 voldoende werkt, we gaan het zien iig
Ik ga iig niet meer wassen in de winter
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Goede morgen beste forum leden,
Dit verschijnsel komt echt bij elk merk auto voor, en niet enkel en alleen bij BMW.
Dat het slot mechanisme bevriest.
Ik heb al diverse keren op het werk meerdere malen sloten ontdooid of zelfs via het afsluitrubber bij het raam de sloten opengetrokken met een lasdraad.
Omdat het slot was vast gevroren.
Was auto ook niet vlak voor de vorst periode, dit geeft erg vaak deze verschijnselen.
Gebruik spaarzaam water om de ruiten te wassen, of gebruik een schoonmaak middel wat direct op de ruiten gespoten kan worden, en wat met een doek verwijderd word.
Ik heb het met een A6 meegemaakt, het komt door de condens in het portier, wat bevriest.
Spuit er gewoon wat ruit ontdooier in, of hanteer een föhn, richt deze op het slot, dan word de rest vanzelf warm, en ontdooit.
Op deze wijze verdampt het water wat bevroren is, en verdwijnt ook het condens, naderhand heb je dan erg vaak ook geen problemen meer mee, tenminste niet in mijn geval destijds.
In sommige gevallen is er iets defect, ook dit komt bij de andere merken ook gewoon voor.
Als men de auto goed voorbereid om de winter in te gaan, dan kan men wel eens wat minder problemen hebben.
Zo begin ik in augustus/september alk met het conserveren van de rubbers van alle portieren!
Ik was de rubbers even goed af met een sopje, en maak daarna de rubbers weer vrij van het sop.
Nu kan men er voor zorgen, dat de rubbers netjes opdrogen, laat de portieren open staan, ja, dit kan alleen in een garage of op het afgesloten erf.
Als de rubbers gedroogd zijn, dan neem ik een propje doek, en sprenkel er wat Glycerine op.
Dit is echt een uitstekend middel om de portier rubbers te beschermen tegen het bevriezen, er kan immers echt geen water of condens in de rubbers trekken, het is dus waterafstotend geworden.
Vaak gebruikt men ook wel eens vaseline, dit is echt geen geschikt middel voor de synthetische rubbers, sterker nog, deze kunnen wel eens oplossen, als je pech hebt!
Het ligt er dus aan welke samenstelling deze synthetische rubbers hebben!
Ik heb het wel gezien, dat wanneer er vaseline gebruikt word, dat er zwarte viezigheid op de kleding komt, en dit vieze zwarte goedje, dat krijg je er soms met heel veel moeite uit, of zelfs vaak niet.
Als men de pech heeft, dan kan men zelfs wel eens andere rubbers gaan monteren.
Zorg ook altijd, dat de afwaterings gaatje open blijven aan de onderzijde van de portieren.
Ik wens u allen succes toe, en hopelijk komt u probleemloos de winter door.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dit verschijnsel komt echt bij elk merk auto voor, en niet enkel en alleen bij BMW.
Dat het slot mechanisme bevriest.
Ik heb al diverse keren op het werk meerdere malen sloten ontdooid of zelfs via het afsluitrubber bij het raam de sloten opengetrokken met een lasdraad.
Omdat het slot was vast gevroren.
Was auto ook niet vlak voor de vorst periode, dit geeft erg vaak deze verschijnselen.
Gebruik spaarzaam water om de ruiten te wassen, of gebruik een schoonmaak middel wat direct op de ruiten gespoten kan worden, en wat met een doek verwijderd word.
Ik heb het met een A6 meegemaakt, het komt door de condens in het portier, wat bevriest.
Spuit er gewoon wat ruit ontdooier in, of hanteer een föhn, richt deze op het slot, dan word de rest vanzelf warm, en ontdooit.
Op deze wijze verdampt het water wat bevroren is, en verdwijnt ook het condens, naderhand heb je dan erg vaak ook geen problemen meer mee, tenminste niet in mijn geval destijds.
In sommige gevallen is er iets defect, ook dit komt bij de andere merken ook gewoon voor.
Als men de auto goed voorbereid om de winter in te gaan, dan kan men wel eens wat minder problemen hebben.
Zo begin ik in augustus/september alk met het conserveren van de rubbers van alle portieren!
Ik was de rubbers even goed af met een sopje, en maak daarna de rubbers weer vrij van het sop.
Nu kan men er voor zorgen, dat de rubbers netjes opdrogen, laat de portieren open staan, ja, dit kan alleen in een garage of op het afgesloten erf.
Als de rubbers gedroogd zijn, dan neem ik een propje doek, en sprenkel er wat Glycerine op.
Dit is echt een uitstekend middel om de portier rubbers te beschermen tegen het bevriezen, er kan immers echt geen water of condens in de rubbers trekken, het is dus waterafstotend geworden.
Vaak gebruikt men ook wel eens vaseline, dit is echt geen geschikt middel voor de synthetische rubbers, sterker nog, deze kunnen wel eens oplossen, als je pech hebt!
Het ligt er dus aan welke samenstelling deze synthetische rubbers hebben!
Ik heb het wel gezien, dat wanneer er vaseline gebruikt word, dat er zwarte viezigheid op de kleding komt, en dit vieze zwarte goedje, dat krijg je er soms met heel veel moeite uit, of zelfs vaak niet.
Als men de pech heeft, dan kan men zelfs wel eens andere rubbers gaan monteren.
Zorg ook altijd, dat de afwaterings gaatje open blijven aan de onderzijde van de portieren.
Ik wens u allen succes toe, en hopelijk komt u probleemloos de winter door.
Met vriendelijke groet,
Ad
- SubCityZero
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 20:34
- Locatie: Harlingen, Friesland, Nederland
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Mooi informatief topic op deze manier. Normaal gesproken heb ik mijn wagen meestal in de garage met dit weer. (Garage aangestuurd via domotica toepassingen, dus gaat automatisch open als ik thuis kom.) Maar in de garage ben ik druk aan het werk, werkbank bouwen, goed isoleren met een radiator erin, dak wordt komende lente vervangen, dus dat is nu geen optie.
Mijn garage is door de vorige eigenaar van het huis zelf aangebouwd, en extra breed, dus kan de wagen + motor naast elkaar neer zetten en dan nog de deuren open hebben, dus baal ervan dat ik 'm er niet in kan zetten komende tijd, dan krijg je dit soort dingen. Binnenkort de wagen maar even qua rubbers en ook achter de deurpanelen helemaal nalopen.
Ik herinner me net dat ik wel vorig jaar de bowdenkabel heb vervangen (wat een klote werk om dat goed te krijgen), dus wellicht is de kit van de schuimrubber bedekking niet helemaal goed in de deur.
Bij mij helpt het dus voor nood om 'de-icer'-spray in deur mechanisme te spuiten aan de zijkant van de deur. Dan ff met de vinger een paar keer dat 'haakje' naar vergrendel positie brengen tot die uiteindelijk weer vergrendeld, deur hendel even aan trekken, en kijken of ie dan weer netjes sluit.
Dan doe ik 'm even enkele keren open en dicht om te kijken of het niet weer vast gaat zitten, dan is het voor dat moment opgelost. Het vast vriezen van de deur zelf valt bij mij wel relatief mee, komt alleen voor als er ook echt een laag ijs over de portier randen heen ligt waardoor je geen opening meer hebt, dan is het ff voorzichtig met de ijs krabber erover heen gaan en het ijs breken.
Volgend jaar in de winter gewoon weer in de garage gooien, heb het in de garage al zo makkelijk dat ik niet eens hoef uit te stappen om de auto erin te rijden, en dan kan het momenteel gewoon nog niet :-P.
Mijn garage is door de vorige eigenaar van het huis zelf aangebouwd, en extra breed, dus kan de wagen + motor naast elkaar neer zetten en dan nog de deuren open hebben, dus baal ervan dat ik 'm er niet in kan zetten komende tijd, dan krijg je dit soort dingen. Binnenkort de wagen maar even qua rubbers en ook achter de deurpanelen helemaal nalopen.
Ik herinner me net dat ik wel vorig jaar de bowdenkabel heb vervangen (wat een klote werk om dat goed te krijgen), dus wellicht is de kit van de schuimrubber bedekking niet helemaal goed in de deur.
Bij mij helpt het dus voor nood om 'de-icer'-spray in deur mechanisme te spuiten aan de zijkant van de deur. Dan ff met de vinger een paar keer dat 'haakje' naar vergrendel positie brengen tot die uiteindelijk weer vergrendeld, deur hendel even aan trekken, en kijken of ie dan weer netjes sluit.
Dan doe ik 'm even enkele keren open en dicht om te kijken of het niet weer vast gaat zitten, dan is het voor dat moment opgelost. Het vast vriezen van de deur zelf valt bij mij wel relatief mee, komt alleen voor als er ook echt een laag ijs over de portier randen heen ligt waardoor je geen opening meer hebt, dan is het ff voorzichtig met de ijs krabber erover heen gaan en het ijs breken.
Volgend jaar in de winter gewoon weer in de garage gooien, heb het in de garage al zo makkelijk dat ik niet eens hoef uit te stappen om de auto erin te rijden, en dan kan het momenteel gewoon nog niet :-P.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
Hallo beste SubCityZero,
Leen eens even de föhn van uw vrouw/vriendin.
Verwarm het slotplaat mechanisme eens lekker met de föhn.
Dan is het meeste condens ook weer verdwenen.
Ik heb de gehele winter geen problemen meer gehad.
Nu nog de rubbers gaan reinigen, dat dient dan welk binnen te gebeuren!
Anders vriezen de rubbers vast.
Ja, dat fenomeen heb ik ook al meegemaakt, dat de aansluiting met het dak dichtvriest.
Ik heb voorzichtig met de vuist tegen de sponning gebonkt, dan breekt het ijs los.
Ook dit rubber lekker mee nemen met de reinigings beurt en na het drogen indeppen met de Glycerine.
Succes, ook met de verbouwing van de garage.
Met vriendelijke groet,
Ad
Leen eens even de föhn van uw vrouw/vriendin.
Verwarm het slotplaat mechanisme eens lekker met de föhn.
Dan is het meeste condens ook weer verdwenen.
Ik heb de gehele winter geen problemen meer gehad.
Nu nog de rubbers gaan reinigen, dat dient dan welk binnen te gebeuren!
Anders vriezen de rubbers vast.
Ja, dat fenomeen heb ik ook al meegemaakt, dat de aansluiting met het dak dichtvriest.
Ik heb voorzichtig met de vuist tegen de sponning gebonkt, dan breekt het ijs los.
Ook dit rubber lekker mee nemen met de reinigings beurt en na het drogen indeppen met de Glycerine.
Succes, ook met de verbouwing van de garage.
Met vriendelijke groet,
Ad
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: Deur sluit niet meer als het vriest
ik had dit dus ook van de week e39..
auto open doen starten kachel aan en krabben, ik stap in trek de deur dicht en klunk! viel niet in het slot. aangezien mijn auto ook mijn werk auto is met spullen word dat lastig lopen.. inderdaad een hoop vloeken..!! toen had ik de deur zo dicht mogenlijk getrokken en de deuren vergrendeld met de centrale deurvergrendeling knop binnen in de auto. weliswaar zat het slot in het zoals ze noemen het eerste slot. maar ik kon wel door. een paar km verderop werkte het slot weer gewoon en tot op heden gelukkig niet meer gehad
auto open doen starten kachel aan en krabben, ik stap in trek de deur dicht en klunk! viel niet in het slot. aangezien mijn auto ook mijn werk auto is met spullen word dat lastig lopen.. inderdaad een hoop vloeken..!! toen had ik de deur zo dicht mogenlijk getrokken en de deuren vergrendeld met de centrale deurvergrendeling knop binnen in de auto. weliswaar zat het slot in het zoals ze noemen het eerste slot. maar ik kon wel door. een paar km verderop werkte het slot weer gewoon en tot op heden gelukkig niet meer gehad