Auto bestellen!

Show je BMW F20 / F21. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 13 jan 2016, 00:20

Hi all,

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen :) ik ben Robin en wil binnenkort (lees maart) een Bmw bestellen. Ik rij op het moment een a3 Ultra uit 2013.

Ik moet zeggen dat ik met aardig wat vragen zit en de dealer mij daar niet heel erg goed bij kan helpen. Wellicht kan ik jullie advies meenemen in mijn besluit.

De nieuwe BMW zal gaan om de 116D EDE Corp Lease Sport High Executive. De volgende opties zullen worden toegevoegd:

- Hifi of Harman Kardon (welke raden jullie aan?)
- Antraciet hemelbekleding
- Chrome raamlijst
- Alu inleg in dashboard
- Adaptief M onderstel?? (is dit nodig? het standaard M onderstel is niet leverbaar onder de EDE omdat deze al een afwijkend onderstel bevat welke 1cm verlaagd is.. is dit standaard onderstel van de EDE al sportief genoeg?)
- 18 inch velgen (achteraf optie)
- Dak spoiler M performance (achteraf optie)
- M sportstuurwiel
- Metallic lak
- alle opties in het sport en high executive pakket etc

De eerste twee vragen heb ik reeds gesteld :) mijn laatste vraag is de ervaring met de drie pitter. Ik rij nu in een 4 cilinder auto en ben benieuwd of ik er op achteruit ga.. mijn huidige auto heeft iets minder pk dus die stats liggen redelijk bij elkaar in de buurt.

Ik ga van het weekend goed proefrijden dus dan zal ik het e.e.a. ook ervaren :duim:

ik hoor graag jullie reacties

dannyvdberg
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 dec 2014, 15:41

Re: Auto bestellen!

Bericht door dannyvdberg » 13 jan 2016, 08:52

Hi,

Welkom!

Ik zal een tweetal vragen voor je beantwoorden!

- Hifi of Harman Kardon (welke raden jullie aan?)
Absoluut Harman Kardon!
- Adaptief M onderstel??
Ik weet niet of het probleem al verholpen is. Bij mij M135i heb je soms onwijze last van keiharde bonken bij het adaptief onderstel. Alsof je wiel eruit klapt bij korte bochten met lage snelheden. Verder is onderstel prima, maar dit kan wel stored zijn

Verder zal ik niet op alle opties blindstaren. Overweeg eerder een 118d ipv een 116d als je opties kan laten liggen die je niet nodig hebt!

Succes! :duim:

Gebruikersavatar
EliasEliasElias
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 nov 2015, 15:55

Re: Auto bestellen!

Bericht door EliasEliasElias » 13 jan 2016, 11:23

Ik zou sowieso voor de HK gaan als je het ervoor over hebt!
Bovendien volg ik Danny als het gaat over motorisaties. De 116d EDE is helemaal afgesteld op verbruik, waarbij de auto een langere transmissieoverbrengingen en een langere eindoverbrenging heeft. Zorgt wel voor een mooier verbruik maar echt sportief is het niet... Ga dus voor een 118d als het even kan :duim:

Ik ben trouwens erg tevreden van het standaard onderstel uit mijn F20 pre LCI!
F20 - Glaciersilber - 16i - Styling 385

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 13 jan 2016, 11:52

Thanks! :) ik heb ook zeker naar de 118d gekeken maar die is denk net te duur (straks nogmaals een calculatie maken..)

Wat is wellicht een goede mogelijkheid voor de 118d? de executive sport alleen bijvoorbeeld?

Verder heb ik nu een soortgelijke auto qua vermogen en minder Nm dan de beamer! Dus ik denk dat ik wel aardig uit de voeten kom met de EDE. Ik rij ook motor dus als ik snel/sportief wil rijden pak ik die altijd :D

Zou al een boel geld schelen als ik het M onderstel (adaptief) niet zou nemen maar hoop dus wel dat het EDE onderstel sportief genoeg is. Op het moment heb ik een S line onderstel onder mijn audi (niet adaptief).

Gebruikersavatar
Koots
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 aug 2015, 09:48

Re: Auto bestellen!

Bericht door Koots » 13 jan 2016, 12:56

Ik heb sinds 4 weken mijn 118dA, heerlijke auto.

Ik zou absoluut voor Harman Kardon gaan, vind het (in tegenstelling tot wat sommigen zeggen) een heel mooi geluid geven.

Ik heb het "standaard" M-onderstel (1 cm verlaagd) en dat voldoet prima. Stug, maar niet te.

Verder: tja, als je de mogelijkheid hebt zou ik altijd voor de 118d gaan. 150 pk en 320 NM koppel, is een heerlijke motor. Als het kan, ga zeker voor de automaat.
118dA M Sport HE - Mineralgrau - Dakota Korallrot - 18" Styling 385

Besteld: 218dA GT Luxury HE - Imperialblau Brillianteffekt - Dakota Sattelbraun - 17" Styling 481

"I'll try being nicer if you'll try being smarter..."

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 13 jan 2016, 13:02

ik heb dus een vaag vermoeden dat het EDE onderstel aardig in de buurt komt met het M onderstel. Het EDE onderstel is namelijk ook verlaagd met 1cm..

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 13 jan 2016, 18:27

Overigens vandaag geboord van een andere BMW dealer dat er een soort 100th year edition gaat komen. Deze editie zou beter zijn uitgerust dan de corp lease edition en dan zou mijn huidige calculatie voordeliger uitpakken. Iemand hier al meer info over ? Diegene vertelde dat er vanavond meer info zou worden verstrekt en hij mij dat morgen kon toelichten. Deze versie zou per 1 feb te bestellen zijn..

Gebruikersavatar
gauchov6
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2014, 13:47

Re: Auto bestellen!

Bericht door gauchov6 » 20 jan 2016, 00:20

De HK audio en het M sportstuur zou ik zeker weer nemen, maar het adaptieve onderstel niet. In de praktijk gebruik je het bijna nooit, en in combinatie met de 116d motor niet echte toegevoegde waarde. Ook de High Exec met de navi pro zou je kunnen omzetten naar Exec pakket met navi business, die is ook al erg goed. Zeker icm RTTI en Connected Drive.

Ik zou het budget dan eerder besteden aan een 118d en ook de automaat, die bevalt mij heel goed in mijn 120i. En als je veel in de file rijdt is de adaptive cruise control echt een aanrader, dat rijdt zo relaxed, ik wil niet meer zonder!
'15 F21 120i M-Sport Automaat : ex '04 E60 530i Automaat : '97 Alfa GTV V6 3.0

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 20 jan 2016, 15:19

ja precies, zijn nu al een goeie week verder en ben tot de conclusie gekomen dat ik wat ga puzzelen. De 118d gaat echt te duur worden helaas.. de lease geeft bij ons een fikse korting op een "zuinige" auto.

Ik ga denk voor de 116D (niet de EDE) met M pakket. Dan neem ik denk de executive met navi pro en connected drive.
Volgens de calculatie mis ik dan de uitgebreide telefoonvoorbereiding... wat is dat precies?

Tevens vond ik tijdens de proefrit dat de pook van de 116d echt onwijs trilt.. is dit herkenbaar? De dealer zei dat het normaal was... ik kom zelf van een trillingsvrije pook ;) Voorderest beviel de auto best goed! De motor is voor mij krachtig genoeg, rij nu soortgelijk dus dat is prima. Het trillen is nog wel een dingetje..

Gebruikersavatar
EliasEliasElias
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 nov 2015, 15:55

Re: Auto bestellen!

Bericht door EliasEliasElias » 20 jan 2016, 18:47

Heb je al een plaatje hoe hij er zou uitzien? :whistle:

De uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding (als je die bedoelt) is dat je ook met je telefoon muziek kan streamen, smsjes lezen op het scherm, en waarschijnlijk nog een aantal zaken ipv enkel te bellen.
Ik dacht echter dat die ook te coderen was voor een paar tientjes maar daar kan ik me in vergissen.

Haha ik heb net hetzelfde, VW gereden geen trillingen, BMW handbak veel trillingen en ik rij dan nog benzine...
F20 - Glaciersilber - 16i - Styling 385

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 20 jan 2016, 20:22

ik ga exact deze versie bestellen :) https://www.youtube.com/watch?v=AfuYHEqxs0M

De binnenkant is dan afhankelijk van Executive of H. Executive.

Verder als extra optie HK sound en metallic lak (en als ik Executive neem ook prof scherm en connected drive), vind de auto redelijk compleet met dat M pakket i.c.m. executive.

Ik vind dat trillingen in die handbak wel echt slordig eigenlijk.. is daar een verklaring voor? Heb mijn hand vaak op de pook (dat zal ik dus snel afleren...) bovendien oogt het niet heel premium naar mijn idee. Hoe kun je dan merken of er wat mis mee is haha als mijn pook zou trillen bij de Audi sta ik meteen bij de dealer "er is iets mis.."

Leeuwen59
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2015, 09:50

Re: Auto bestellen!

Bericht door Leeuwen59 » 21 jan 2016, 09:51

Ik heb inmiddels mijn tweede 1-serie F20, de eerste trilde inderdaad ook erg in de pook ( als je er goed op let door de hele auto eigenlijk, ook in het stuur merk je het als je er op let ). De auto welke ik nu heb doet het vrijwel niet ( beide 118 I, de eerste was nog de 170 pk-versie nu de 136 pk versie )

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 13 mar 2016, 13:09

even een update ;) auto is inmiddels besteld :)

Iets wat anders dan hierboven beschreven.

Het is de 116d Automaat geworden, M sport pakket, High Exe.
De volgende opties er nog bij:

HK Sound
M remsysteem
Dimmende binnenspiegel
Live Traffic
Remote
M performance Grill
Carbon spiegels

Kleur Estoril :):) Velgen heb ik 17 inch gelaten staan best mooi en toch wat meer comfort! :duimen:

Nu hopen op snellere levering.. staat nu voor 6 mei!

ls789
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2016, 00:12

Re: Auto bestellen!

Bericht door ls789 » 15 apr 2016, 19:47

nog letterlijk 7 dagen wachten.. wat duurt dat lang!
Anyway, afspraak PM Performance is ook gemaakt :D 1 week na aflevering langs voor een dubbele pijp.

Gebruikersavatar
Koots
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 aug 2015, 09:48

Re: Auto bestellen!

Bericht door Koots » 29 apr 2016, 14:07

Heel goed, maakt hem af!
118dA M Sport HE - Mineralgrau - Dakota Korallrot - 18" Styling 385

Besteld: 218dA GT Luxury HE - Imperialblau Brillianteffekt - Dakota Sattelbraun - 17" Styling 481

"I'll try being nicer if you'll try being smarter..."

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Showroom”