Stefan - E36 Cabrio 318
Re: Stefan - E36 Cabrio 318 - Audio
@Johan Momenteel nog niet, de vorige was eruit gehaald(was mat en kapot) en de nieuwe moet bij mooi weer een keer geplaatst worden. Tot die tijd is het eventjes kwestie van hardtop stallen en einde dag er weer op zetten.
Audio
Ben momenteel aan het uitzoeken wat ik met mijn speakers zal doen. Iemand wellicht een DIY over speakers die bij je voeten zitten(Kickpanels) demonteren? (ik las ergens dat je aan de passagierszijde niet simpelweg het kapje voor de speaker kunt weghalen?)
Kan iemand mij hier een klein beetje mee op weg helpen? Ik heb al aardig rondgekeken op het forum hier en projecten van anderen bekeken maar ik vraag me af of je bij de speakermaten rekening moet houden met de inbouw of uitbouw maat. In dit topic http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=13541 staan deze maten beschreven:
Kickpanels: 5,2" (13cm)
Achterpanelen: 4,2" (10cm)
Tweeters: Standaard maat: 1,0" (2,5cm)
Ik was van plan om de tweeters voor nu eventjes te laten zitten, die neem ik wel mee op het moment dat ik de deurpanelen een keer eraf haal. Het komt er in het kort op neer dat ik de Kickpanels en de achterpanelen speakers wil vervangen voor speakers van een iets betere kwaliteit. Nu heb ik begrepen/gelezen dat in akoestisch opzicht een cabrio het niet gemakkelijk maakt. Ik ben op zoek naar een speaker upgrade, met wellicht in de toekomst een Subwoofer + versterker erbij maar voor nu eerst 2 paar goede speakers zien te vinden.
Op de plek van mijn Kickpanels zat ik naar iets in deze richting te kijken:
https://www.conrad.nl/nl/auto/auto-mult ... ~~m=0%2C12
Dit heeft een inbouw van 120mm en uitbouw van 130mm, kijk ik nu naar de juiste maat of kan ik inbouw 130mm ook aanhouden? Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt een beeld van hoe de kickpanels eruit zien qua speaker bevestiging.
http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl ... iew-1.html <- geen idee of dit passend te maken is
Voor wat betreft de achterpanelen had ik dit op het oog:
https://www.conrad.nl/nl/auto/auto-mult ... 8~~m=0%2C1
http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl ... iew-1.html <- is dit wat?
Is het nodig om bij iets in de trend van het bovenstaande nog andere speakerkabels te trekken en hoe sluit dit aan op de CD43 Business radio.
Ik ben helaas op het gebied van audio aardig een leek
Alvast bedankt voor de moeite!
Audio
Ben momenteel aan het uitzoeken wat ik met mijn speakers zal doen. Iemand wellicht een DIY over speakers die bij je voeten zitten(Kickpanels) demonteren? (ik las ergens dat je aan de passagierszijde niet simpelweg het kapje voor de speaker kunt weghalen?)
Kan iemand mij hier een klein beetje mee op weg helpen? Ik heb al aardig rondgekeken op het forum hier en projecten van anderen bekeken maar ik vraag me af of je bij de speakermaten rekening moet houden met de inbouw of uitbouw maat. In dit topic http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=86&t=13541 staan deze maten beschreven:
Kickpanels: 5,2" (13cm)
Achterpanelen: 4,2" (10cm)
Tweeters: Standaard maat: 1,0" (2,5cm)
Ik was van plan om de tweeters voor nu eventjes te laten zitten, die neem ik wel mee op het moment dat ik de deurpanelen een keer eraf haal. Het komt er in het kort op neer dat ik de Kickpanels en de achterpanelen speakers wil vervangen voor speakers van een iets betere kwaliteit. Nu heb ik begrepen/gelezen dat in akoestisch opzicht een cabrio het niet gemakkelijk maakt. Ik ben op zoek naar een speaker upgrade, met wellicht in de toekomst een Subwoofer + versterker erbij maar voor nu eerst 2 paar goede speakers zien te vinden.
Op de plek van mijn Kickpanels zat ik naar iets in deze richting te kijken:
https://www.conrad.nl/nl/auto/auto-mult ... ~~m=0%2C12
Dit heeft een inbouw van 120mm en uitbouw van 130mm, kijk ik nu naar de juiste maat of kan ik inbouw 130mm ook aanhouden? Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt een beeld van hoe de kickpanels eruit zien qua speaker bevestiging.
http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl ... iew-1.html <- geen idee of dit passend te maken is
Voor wat betreft de achterpanelen had ik dit op het oog:
https://www.conrad.nl/nl/auto/auto-mult ... 8~~m=0%2C1
http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl ... iew-1.html <- is dit wat?
Is het nodig om bij iets in de trend van het bovenstaande nog andere speakerkabels te trekken en hoe sluit dit aan op de CD43 Business radio.
Ik ben helaas op het gebied van audio aardig een leek
Alvast bedankt voor de moeite!
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Een tijdje lang niets meer geplaatst in deze showroom. Komt omdat er niet bijster veel is veranderd in de tussentijd, maar misschien is het toch leuk om wat te posten
Achterin heb ik beide speakers vervangen voor Audio System CO 100 en met dempingsmateriaal de speakerkastjes beplakt. Dit leverde nog maar weinig volume vs. kwaliteitswinst op t.o.v. de standaard speakers.
Vervolgens heb ik mijn Radio vervangen voor een nieuwe Alpine radio en dit gaf in combinatie met de vernieuwde achterspeakers een enorm verschil. Op de planning staat nog om voorin het compo-setje te vervangen i.c.m. een
4-kanaals versterker en een sub (of in skiluik of in kofferruimte voor me skiluik geplaatst, dit moet ik nog eventjes testen). De twee achterspeakers laat ik dan gewoon op me radio zitten, als ondersteunend geluid komen deze zo prima tot z'n recht.
Verder heb ik de paravaan vervangen, deze was verdroogd en toonde aardig wat scheurtjes. Relatief makkelijk te vervangen en toont toch een stuk netter zo!
Ik heb een setje styling 24 weten te bemachtigen en deze eindelijk gemonteerd. Ben er ontzettend blij mee!
Momenteel ben ik aan het kijken wat ik aan kwa verlaging het beste kan doen. Als ik zo op verschillende forums lees dan zou een setje verlagingsveren rondom + bijpassende schokdempers prima zijn voor wat ik ermee wil. Iemand die hier ervaring mee heeft en mij iets kan aanraden? Alvast bedankt!
Achterin heb ik beide speakers vervangen voor Audio System CO 100 en met dempingsmateriaal de speakerkastjes beplakt. Dit leverde nog maar weinig volume vs. kwaliteitswinst op t.o.v. de standaard speakers.
Vervolgens heb ik mijn Radio vervangen voor een nieuwe Alpine radio en dit gaf in combinatie met de vernieuwde achterspeakers een enorm verschil. Op de planning staat nog om voorin het compo-setje te vervangen i.c.m. een
4-kanaals versterker en een sub (of in skiluik of in kofferruimte voor me skiluik geplaatst, dit moet ik nog eventjes testen). De twee achterspeakers laat ik dan gewoon op me radio zitten, als ondersteunend geluid komen deze zo prima tot z'n recht.
Verder heb ik de paravaan vervangen, deze was verdroogd en toonde aardig wat scheurtjes. Relatief makkelijk te vervangen en toont toch een stuk netter zo!
Ik heb een setje styling 24 weten te bemachtigen en deze eindelijk gemonteerd. Ben er ontzettend blij mee!
Momenteel ben ik aan het kijken wat ik aan kwa verlaging het beste kan doen. Als ik zo op verschillende forums lees dan zou een setje verlagingsveren rondom + bijpassende schokdempers prima zijn voor wat ik ermee wil. Iemand die hier ervaring mee heeft en mij iets kan aanraden? Alvast bedankt!
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Prima updates zo te zien!
Alleen nog een stuk zakken voor, dan komen de velgen nog meer tot hun recht
Alleen nog een stuk zakken voor, dan komen de velgen nog meer tot hun recht
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Tijd voor een update!!!
Helaas heb ik aan het eind van de zomer last gekregen van een waterprobleem. Dit probleem is helaas wat uit de hand gelopen. Lekkage 1 is ontstaan doordat de afdekplaat van het softtop opbergbak, bij het rechterscharnierpunt van de softtop, niet goed afgesloten heeft gezeten voor een tijd lang. Dit heeft te maken met een stukje afgebroken rubber aan de onderkant van de softtoprand. Dit strookje is op het scharnierpunt afgebroken en is tussen mijn afdekplaat terecht gekomen. Juist net op het moment dat ik op vakantie was, is mijn bak dusdanig volgelopen, dat mijn achterbank en zelfs het tapijt onder de bestuurders- en bijrijdersstoel het moesten ontzien met een plas water.....
Alsof dit niet erg genoeg was, bleek het dat er nog een lekkage gaande was bij de A-style. Het bekende probleem met de hardtop aansluiting op de hoeken. Ik werd hier niet erg vrolijk van en heb dan ook besloten om het probleem in zijn geheel te tackelen. De demontage kon beginnen
Hierna alles droog gemaakt, alle vliegroest verwijderd en toen kon er begonnen worden met het verhelpen van de lekkage. Dit bleek nog een lastig punt te zijn.... Ik kwam erachter dat aan de rechterzijde van de auto, het bekende hoekrubber probleem zich voordeed. Mijn raam, bij het dichtslaan van de bijrijdersdeur, schoof niet meer perfect in het hoekrubber maar drukte juist tegen het rubber aan op een dusdanige manier dat er een gootje gevormd werd zo mijn auto in....
Dit probleem dien ik nog steeds op te lossen, een nieuw deurrubber kopen is een laatste optie.
Het gekke is dat ik mijn met softtop geen last heb van een lekkage terwijl de hardtop nog steeds op beide A-style hoekpunten een lekkage veroorzaakt... Iemand enige idee hoe ik dit verder kan oplossen? Als ik mijn deur dichtsla met het raam een stukje omlaag en vervolgens als deze gesloten zit, het raam omhoog schuif, dan bevindt deze zich netjes in het hoekrubber en zou alles goed afgesloten moeten zijn. Het rubber van de hardtop lijkt wel iets te zijn uitgezakt in het midden, maar voor mij is het nog onduidelijk waarom de softtop wel en de hardtop niet goed afsluit.
De bovenrand van mijn A-style ziet er zo uit, kan het wellicht kloppen dat die rechter kier de kwaal deels veroorzaakt?
Helaas kan ik dan maar eventjes niet gebruik maken van mijn hardtop
Bij het weer monteren van mijn interieur was dit nog wel een leuke grap
Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn tapijt te reinigen
Nu zit alles weer in elkaar en ben ik ondertussen ook bezig met het upgraden van mijn onderstel. Zoals al eerder in mijn showroom deze afbeelding langs kwam en eronder gereageerd werd dat iets lager wel zou mogen, zou ik het zelf ook erg mooi vinden om de auto iets te verlagen.
Ik ben op zoek naar een volledige set schokdempers + veren. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld de Bilstein B12 Pro-kit/Sportline? Ik ben al een tijdje lang op forums opzoek naar ervaringen van andere mensen maar ik kom er maar niet uit... Wellicht dat iemand mij uit de watervloed kan helpen :p
Momenteel bezig met een andere i.v.m. een nare roestplek:)
Het was alweer een tijd geleden dat ik hier iets gepost heb, ik ben nog steeds ontzettend blij met de aanschaf van deze auto ondanks de uurtjes die er alweer in zijn gaan zitten! Het rijd echt super!
Wellicht dat iemand mij verder kan helpen met bovenstaande punten, ik ben u alvast dankbaar voor de moeite
Helaas heb ik aan het eind van de zomer last gekregen van een waterprobleem. Dit probleem is helaas wat uit de hand gelopen. Lekkage 1 is ontstaan doordat de afdekplaat van het softtop opbergbak, bij het rechterscharnierpunt van de softtop, niet goed afgesloten heeft gezeten voor een tijd lang. Dit heeft te maken met een stukje afgebroken rubber aan de onderkant van de softtoprand. Dit strookje is op het scharnierpunt afgebroken en is tussen mijn afdekplaat terecht gekomen. Juist net op het moment dat ik op vakantie was, is mijn bak dusdanig volgelopen, dat mijn achterbank en zelfs het tapijt onder de bestuurders- en bijrijdersstoel het moesten ontzien met een plas water.....
Alsof dit niet erg genoeg was, bleek het dat er nog een lekkage gaande was bij de A-style. Het bekende probleem met de hardtop aansluiting op de hoeken. Ik werd hier niet erg vrolijk van en heb dan ook besloten om het probleem in zijn geheel te tackelen. De demontage kon beginnen
Hierna alles droog gemaakt, alle vliegroest verwijderd en toen kon er begonnen worden met het verhelpen van de lekkage. Dit bleek nog een lastig punt te zijn.... Ik kwam erachter dat aan de rechterzijde van de auto, het bekende hoekrubber probleem zich voordeed. Mijn raam, bij het dichtslaan van de bijrijdersdeur, schoof niet meer perfect in het hoekrubber maar drukte juist tegen het rubber aan op een dusdanige manier dat er een gootje gevormd werd zo mijn auto in....
Dit probleem dien ik nog steeds op te lossen, een nieuw deurrubber kopen is een laatste optie.
Het gekke is dat ik mijn met softtop geen last heb van een lekkage terwijl de hardtop nog steeds op beide A-style hoekpunten een lekkage veroorzaakt... Iemand enige idee hoe ik dit verder kan oplossen? Als ik mijn deur dichtsla met het raam een stukje omlaag en vervolgens als deze gesloten zit, het raam omhoog schuif, dan bevindt deze zich netjes in het hoekrubber en zou alles goed afgesloten moeten zijn. Het rubber van de hardtop lijkt wel iets te zijn uitgezakt in het midden, maar voor mij is het nog onduidelijk waarom de softtop wel en de hardtop niet goed afsluit.
De bovenrand van mijn A-style ziet er zo uit, kan het wellicht kloppen dat die rechter kier de kwaal deels veroorzaakt?
Helaas kan ik dan maar eventjes niet gebruik maken van mijn hardtop
Bij het weer monteren van mijn interieur was dit nog wel een leuke grap
Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn tapijt te reinigen
Nu zit alles weer in elkaar en ben ik ondertussen ook bezig met het upgraden van mijn onderstel. Zoals al eerder in mijn showroom deze afbeelding langs kwam en eronder gereageerd werd dat iets lager wel zou mogen, zou ik het zelf ook erg mooi vinden om de auto iets te verlagen.
Ik ben op zoek naar een volledige set schokdempers + veren. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld de Bilstein B12 Pro-kit/Sportline? Ik ben al een tijdje lang op forums opzoek naar ervaringen van andere mensen maar ik kom er maar niet uit... Wellicht dat iemand mij uit de watervloed kan helpen :p
Momenteel bezig met een andere i.v.m. een nare roestplek:)
Het was alweer een tijd geleden dat ik hier iets gepost heb, ik ben nog steeds ontzettend blij met de aanschaf van deze auto ondanks de uurtjes die er alweer in zijn gaan zitten! Het rijd echt super!
Wellicht dat iemand mij verder kan helpen met bovenstaande punten, ik ben u alvast dankbaar voor de moeite
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Wat een werk weer zeg.... Waterlast is echt een van de vervelendste dingen! Ik kan je helaas niet helpen, vooralsnog gelukkig geen lekkage bij mijn kap. Wellicht inderdaad een van de deurrubbers vernieuwen?
Succes!
Succes!
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
- BmwCompact
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 06 jul 2011, 16:07
- Locatie: Maastricht
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
goed bezig .
Bmw e36 320i Cabrio 1997
Bmw e46 328ci coupe 1999 SOLD
Bmw e36 318is sedan m44 1997 SOLD
Bmw e36 325i coupe 1992 SOLD
Bmw e36 316i compact 1994 SOLD
Bmw e46 328ci coupe 1999 SOLD
Bmw e36 318is sedan m44 1997 SOLD
Bmw e36 325i coupe 1992 SOLD
Bmw e36 316i compact 1994 SOLD
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Heeft iemand wellicht een suggestie voor wat betreft een verlagings-/schroefset?
Auto mag wel iets lager zodat de velgen meer tot zijn recht komen maar ik wil niet dat alle comfort wegraakt. Ik heb talloze sets via internet bekeken en via forums opgezocht maar ik ben er nog steeds niet uit.
Alvast bedankt
Auto mag wel iets lager zodat de velgen meer tot zijn recht komen maar ik wil niet dat alle comfort wegraakt. Ik heb talloze sets via internet bekeken en via forums opgezocht maar ik ben er nog steeds niet uit.
Alvast bedankt
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Een AP schroefset is wel aan te raden.
De goed koperen zijn zo wie al stug.
En ik zou altijd een schroefset pakken met grove draad.
Want bij fijne draad komt het sneller voor als er vuil tussen komt dat de ringen blokkeren en kan je ze bijna niet meer stellen.
En hoe lager dat je gaat des te stugger worden ze en dat is dan meestal bij alle schroefsets.
Verlagings set heb je wat meer comfort dan schroefsets
De goed koperen zijn zo wie al stug.
En ik zou altijd een schroefset pakken met grove draad.
Want bij fijne draad komt het sneller voor als er vuil tussen komt dat de ringen blokkeren en kan je ze bijna niet meer stellen.
En hoe lager dat je gaat des te stugger worden ze en dat is dan meestal bij alle schroefsets.
Verlagings set heb je wat meer comfort dan schroefsets
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Alweer ruim een jaar geleden, hoogste tijd voor een update!
In de tussentijd zijn een aantal dingen gebeurd:
Een goede voorbereiding is het halve werk
Oud vs nieuw Voordemper
Oud vs nieuw Achterdemper
Oude setup
Nieuwe setup
Hoogte verschil in voorwielen
Nieuwe mattenset
Momenteel heb ik een probleem met de auto. Vermogensverlies en loopt in versnelling maximaal tot 2300 toeren.... Van de week maar eens de bougies + brandstofpomp vervangen en dan hopen dat het zooitje opgelost is.
Upgrade die er z.s.m. op gaat komen:
In de tussentijd zijn een aantal dingen gebeurd:
- - Achterklep gespoten
- Nieuwe veren + schokdempers rondom
- Nieuwe mattenset
Een goede voorbereiding is het halve werk
Oud vs nieuw Voordemper
Oud vs nieuw Achterdemper
Oude setup
Nieuwe setup
Hoogte verschil in voorwielen
Nieuwe mattenset
Momenteel heb ik een probleem met de auto. Vermogensverlies en loopt in versnelling maximaal tot 2300 toeren.... Van de week maar eens de bougies + brandstofpomp vervangen en dan hopen dat het zooitje opgelost is.
Upgrade die er z.s.m. op gaat komen:
- - Complete draagarmset met spoor- + koppelstangen
- Interieur aanpakken (o.a. nieuwe wang instapwang bestuurderskant)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Nette cabbie. Het interieur ziet er echt super uit..!
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Goed bezig, hij wordt lekker aangepakt, je interieur is er wel erg van opgeknapt zeg, heerlijk zo fris en schoon!
>>>>Showroom E36's<<<<
- woutervandriel
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 13 apr 2015, 21:57
- Locatie: Borne
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Hee Stefan, waar heb je de mattenset vandaan? mooi project! hoop dat je snel de motorproblemen hebt opgelost!
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Hoi Wouter,
Ik heb mijn mattenset besteld via https://www.matten-online.nl/
Eigenlijk ben ik wel voorstander van de originele Velours mattenset van BMW maar deze is ongeveer 2x zo duur en ik dacht het kan nooit kwaad om de kwaliteit van een andere set eens te testen. Ik heb wel gekozen voor de zwaarste kwaliteit (Super Velours noemen ze die op hun website).
Voor wat betreft mijn motor probleem, dat is nog steeds gaande. Auto gisteren uit laten lezen en daar kwam helaas niks afwijkend uit naar voren. De auto loopt perfect stationair maar wanneer je het gas indrukt komt deze niet boven de 2250 toeren uit en na verloop van tijd slaat de motor uit. Vervolgens moeite om auto daarna direct weer te starten (pas na flink doorstarten loopt hij weer). Brandstofpomp slaat wel aan als ik het contact omdraai, ik vervang z.s.m. mijn benzine filter (wellicht dat deze de problemen veroorzaakt ivm ouderdom).
Ik heb goed nagekeken of er wellicht valse lucht wordt aangezogen o.i.d. maar dit is niet het geval, sensoren zijn voor zover ik weet ook niet kapot(kwam niks naar voren tijdens uitlezen) dus het lijkt mij een benzine toevoer probleem.... Als iemand nog tips/raad heeft is dat zeer welkom
Ik heb mijn mattenset besteld via https://www.matten-online.nl/
Eigenlijk ben ik wel voorstander van de originele Velours mattenset van BMW maar deze is ongeveer 2x zo duur en ik dacht het kan nooit kwaad om de kwaliteit van een andere set eens te testen. Ik heb wel gekozen voor de zwaarste kwaliteit (Super Velours noemen ze die op hun website).
Voor wat betreft mijn motor probleem, dat is nog steeds gaande. Auto gisteren uit laten lezen en daar kwam helaas niks afwijkend uit naar voren. De auto loopt perfect stationair maar wanneer je het gas indrukt komt deze niet boven de 2250 toeren uit en na verloop van tijd slaat de motor uit. Vervolgens moeite om auto daarna direct weer te starten (pas na flink doorstarten loopt hij weer). Brandstofpomp slaat wel aan als ik het contact omdraai, ik vervang z.s.m. mijn benzine filter (wellicht dat deze de problemen veroorzaakt ivm ouderdom).
Ik heb goed nagekeken of er wellicht valse lucht wordt aangezogen o.i.d. maar dit is niet het geval, sensoren zijn voor zover ik weet ook niet kapot(kwam niks naar voren tijdens uitlezen) dus het lijkt mij een benzine toevoer probleem.... Als iemand nog tips/raad heeft is dat zeer welkom
Re: Stefan - E36 Cabrio 318
Mooie cabrio hoor, met een goed baasje zo te zien! Motor probleem nog niet opgelost? :\
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370