AUX ingang werkt niet?!
AUX ingang werkt niet?!
Hallo.
Ik heb sinds kort een E87 uit 2004.
Nu krijg ik de aux ingang (onder midden armsteun) niet geselecteerd via mijn radio.
Hij switched via de mode-knop alleen tussen radio en cd.
Suggesties?
Gr. Zeger
Ik heb sinds kort een E87 uit 2004.
Nu krijg ik de aux ingang (onder midden armsteun) niet geselecteerd via mijn radio.
Hij switched via de mode-knop alleen tussen radio en cd.
Suggesties?
Gr. Zeger
- Firefighter97
Re: AUX ingang werkt niet?!
Hee,
Wellicht is de AUX functie niet geprogrammeerd in jouw radio, Het kan zijn dat de aux input later ingebouwd is.
Ook is het mogelijk dat de kabel kapot is, of er ergens iets los zit zoals een weerstand o.i.d.
Greets
Wellicht is de AUX functie niet geprogrammeerd in jouw radio, Het kan zijn dat de aux input later ingebouwd is.
Ook is het mogelijk dat de kabel kapot is, of er ergens iets los zit zoals een weerstand o.i.d.
Greets
Follow now! IG: Dutch.X1
If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.
If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.
Ik heb pas een E87 uit 2008 met i-drive.
Met geen enkele mogelijkheid krijg ik geluid via aux/usb.
Er lijkt ook helemaal geen spanning op te zitten. (Opladen van een telefoon lukt niet)
Zekering (nr8) van de sigarettenaansteker heb ik vervangen maar zonder resultaat.
Weet iemand welke zekering ik eventueel nog kan controleren? Of is er iest anders aan de hand?
btw: ik hoop niet dat de vorige eigenaar de parrot ck3100 heeft aangesloten op de voeding van de aux/usb.
Met geen enkele mogelijkheid krijg ik geluid via aux/usb.
Er lijkt ook helemaal geen spanning op te zitten. (Opladen van een telefoon lukt niet)
Zekering (nr8) van de sigarettenaansteker heb ik vervangen maar zonder resultaat.
Weet iemand welke zekering ik eventueel nog kan controleren? Of is er iest anders aan de hand?
btw: ik hoop niet dat de vorige eigenaar de parrot ck3100 heeft aangesloten op de voeding van de aux/usb.
Update: Ik heb wel spanning op de 12v aansluiting.
Laatst gewijzigd door Leen op 08 feb 2021, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende link verwijderd.
Reden: Niet werkende link verwijderd.
Ik kan je zeker helped
Laatst gewijzigd door bmwizard op 24 apr 2017, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Telefoon opladen gaat zoiezo niet, omdat de usb maar 500Ma stroom levert. Werkt de aux wel? Dan blijven er maar twee dingen over... Of je ULF (telefoon module is kapot) Of je usb HUB is kapot (aannemelijker)....
Hm ok Patrick dat verklaard dan het opladen.
Ik ga nu twijfelen...Aux heb ik geprobeerd, een mp3 speler (merkloos) met een jack to jack kabel. Kon ik niet selecteren via idrive. Ook de 2 test usb stickjes. (mp3, 4 en 8 gig, fat32) worden niet herkent. Bij het kiezen van aux springt de drive terug naar radio. Ik zie aux een fractie van een seconde in beeld.
Misschien toch een nieuwere 3de usb stick proberen enof een andere mp3 speler?
ULF zal ik even moeten googlen.
De usb HUB kan inderdaad kapot zijn, wordt nog gecontroleerd.
Ik ga nu twijfelen...Aux heb ik geprobeerd, een mp3 speler (merkloos) met een jack to jack kabel. Kon ik niet selecteren via idrive. Ook de 2 test usb stickjes. (mp3, 4 en 8 gig, fat32) worden niet herkent. Bij het kiezen van aux springt de drive terug naar radio. Ik zie aux een fractie van een seconde in beeld.
Misschien toch een nieuwere 3de usb stick proberen enof een andere mp3 speler?
ULF zal ik even moeten googlen.
De usb HUB kan inderdaad kapot zijn, wordt nog gecontroleerd.
hi
ik heb hetzelfde probleem.
op google heb ik er al veel over gevonden, maar niet de echte oplossing.
nadat mijn accu vervangen is, is mijn AUX niet meer te selecteren, hij verschijnt simpelweg niet meer als optie in het schakelen tussen RADIO-CD-AUX. Hij gaat van CD direct weer terug naar radio.
Opnieuw coderen of resetten schijnt de oplossing te zijn, maar wie kan dit?
@bmwizard kan jij dit verhelpen?
ik heb hetzelfde probleem.
op google heb ik er al veel over gevonden, maar niet de echte oplossing.
nadat mijn accu vervangen is, is mijn AUX niet meer te selecteren, hij verschijnt simpelweg niet meer als optie in het schakelen tussen RADIO-CD-AUX. Hij gaat van CD direct weer terug naar radio.
Opnieuw coderen of resetten schijnt de oplossing te zijn, maar wie kan dit?
@bmwizard kan jij dit verhelpen?
Dit klopt niet, met 500mA (geen Ma dus!) kan je prima opladen ... standaard is de iPhone oplader dit ook namelijk. Het lijkt achteraf ingebouwd, gewoon niet aangesloten dat spul dus?Patrick11021979 schreef:Telefoon opladen gaat zoiezo niet, omdat de usb maar 500Ma stroom levert.
Al een oplossing gevonden? Ik heb een e93 van 2008 en hebt juist zelfde probleem...
Radio switch meteen naar radio/cd wanneer ik aux/usb kies en dat schermpje blijft een fraktke van een seconde te zien en daarna terug op radio/cd...
Als ik mn iphone aansluit op de usb in die armsteun doet het niks (laad ook niet op)
De 12V stekker werkt wel...
Iemand enkg idee?
Radio switch meteen naar radio/cd wanneer ik aux/usb kies en dat schermpje blijft een fraktke van een seconde te zien en daarna terug op radio/cd...
Als ik mn iphone aansluit op de usb in die armsteun doet het niks (laad ook niet op)
De 12V stekker werkt wel...
Iemand enkg idee?
-
AUX ingang werkt niet?!
Beste Bimmer Fans
Bij mij werkt de AUX ook niet. BMW E88
Ik heb een after-market navigatie ingebouwd welke werkt ,Alleen hoor ik geen navigatiestem.
ook zie ik geen optie AUX op de originele autoradio .Dus kan ik hem ook niet selecteren.
pas bij iemand langs geweest (via Bimmer-Portaal) deze kon de gehele AUX niet vinden in de software.
wie kan mij hiermee verder helpen.
stel er is een zekering kapot kan je hem dan ook niet vinden in de software ??
ook wil ik nog de AUX testen onder de armsteun (jacket ingang.
alleen heb ik die niet en weet ook niet hoe ik deze het beste kan testen)
Gr.Willem
Bij mij werkt de AUX ook niet. BMW E88
Ik heb een after-market navigatie ingebouwd welke werkt ,Alleen hoor ik geen navigatiestem.
ook zie ik geen optie AUX op de originele autoradio .Dus kan ik hem ook niet selecteren.
pas bij iemand langs geweest (via Bimmer-Portaal) deze kon de gehele AUX niet vinden in de software.
wie kan mij hiermee verder helpen.
stel er is een zekering kapot kan je hem dan ook niet vinden in de software ??
ook wil ik nog de AUX testen onder de armsteun (jacket ingang.
alleen heb ik die niet en weet ook niet hoe ik deze het beste kan testen)
Gr.Willem
Upload eens een foto van welke systemen je nu in de auto hebt zitten want ik kan het niet meer volgen.
Een foto op afstand werkt het beste.
Een foto op afstand werkt het beste.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||