Trilling in stuur, maar niet constant
Re: Trilling in stuur, maar niet constant
Vrijdag hebben ze hem los gehad, neem aan dat ze hem goed bekeken hebben.
BMW 130i
Re: Trilling in stuur, maar niet constant
Vandaag weer hetzelfde meegemaakt. Zoals te lezen in het topic heb ik begin juni 2014 beide remklauwen laten reviseren. Vanmiddag op de snelweg weer hevig getrim, linker voorwiel onder de remstof en hitte van er vanaf.
Anderhalf jaar geleden gereviseerd, in de tussentijd maar 18.000km gereden en weer hetzelfde probleem. Vind het wel heel apart.
Anderhalf jaar geleden gereviseerd, in de tussentijd maar 18.000km gereden en weer hetzelfde probleem. Vind het wel heel apart.
BMW 130i
Re: Trilling in stuur, maar niet constant
Dat is wel vreemd. Wel heel erg snel.
Re: Trilling in stuur, maar niet constant
Ik heb het meegemaakt met een Audi. Klant had alles al vervangen tot aan de brackets van de remklauwen aan toe. Ik geloof 3 keer nieuwe schijven en blokken omdat zelfs de schijven na 300 km krom waren.
Aangezien ik nummer weetikveel was die het mocht proberen heb ik alles vervangen wat mijn voorgangers nog niet gedaan hadden. Gelukkig hadden ze al bijna alles behalve de wiellagers gedaan.
Ik heb toen, ondanks dat er niets te horen of te voelen was het wiellager van de kant waar het probleem was vervangen. Toen ik deze eruit perste kwam ik erachter dat deze al eerder vervangen was en dat dit niet helemaal lekker gegaan was. Waarschijnlijk iets scheef erin geperst waardoor er wat beschadiging zat in het gedeelte waar het lager ingeperst zat.
Aangezien dit lager bij iedere bocht, kuil in de weg en ook bij het remmen vaak uit het hart van het lager belast wordt kon het gehele lager net ietsje bewegen in z'n behuizing. Hierdoor verandert de positie van de remschijf ten opzichte van de remklauw. Ik heb toen de gehele poot uitgewisseld voor eentje van de sloop en sindsdien was het opgelost en leefde deze Audi meneer nog lang en gelukkig met z'n oootoootje.
Het lager kan, als gaat het heel moeilijk, wat bewegen en kan net zo goed een tijdje op de goede plek blijven hangen. Kan dus zijn dat in die rit van 10km hij net recht genoeg zat om geen probleem te veroorzaken. Rij je bijvoorbeeld over een klaverblad en je wiellager wordt flink belast en hij geeft een knikje van een paar tiende van een mm dan kan hij al licht aan gaan lopen. Dan wordt al heel snel je schijf heet en die zet weer wat uit waardoor het kritieker wordt en dan begint de boel te trillen.
Ik denk dus dat dat je probleem is. Bij trillen tijdens remmen ook even je onderste fuseekogel nakijken. Ook zo'n k*t(Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) iets als je niet weet waar je moet zoeken.
Succes ermee.
Aangezien ik nummer weetikveel was die het mocht proberen heb ik alles vervangen wat mijn voorgangers nog niet gedaan hadden. Gelukkig hadden ze al bijna alles behalve de wiellagers gedaan.
Ik heb toen, ondanks dat er niets te horen of te voelen was het wiellager van de kant waar het probleem was vervangen. Toen ik deze eruit perste kwam ik erachter dat deze al eerder vervangen was en dat dit niet helemaal lekker gegaan was. Waarschijnlijk iets scheef erin geperst waardoor er wat beschadiging zat in het gedeelte waar het lager ingeperst zat.
Aangezien dit lager bij iedere bocht, kuil in de weg en ook bij het remmen vaak uit het hart van het lager belast wordt kon het gehele lager net ietsje bewegen in z'n behuizing. Hierdoor verandert de positie van de remschijf ten opzichte van de remklauw. Ik heb toen de gehele poot uitgewisseld voor eentje van de sloop en sindsdien was het opgelost en leefde deze Audi meneer nog lang en gelukkig met z'n oootoootje.
Het lager kan, als gaat het heel moeilijk, wat bewegen en kan net zo goed een tijdje op de goede plek blijven hangen. Kan dus zijn dat in die rit van 10km hij net recht genoeg zat om geen probleem te veroorzaken. Rij je bijvoorbeeld over een klaverblad en je wiellager wordt flink belast en hij geeft een knikje van een paar tiende van een mm dan kan hij al licht aan gaan lopen. Dan wordt al heel snel je schijf heet en die zet weer wat uit waardoor het kritieker wordt en dan begint de boel te trillen.
Ik denk dus dat dat je probleem is. Bij trillen tijdens remmen ook even je onderste fuseekogel nakijken. Ook zo'n k*t(Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) iets als je niet weet waar je moet zoeken.
Succes ermee.
Re: Trilling in stuur, maar niet constant
Nee denk niet dat de wiellager het probleem is. Ik heb verder geen klachten.
Vandaag naar de dealer geweest en ze zeggen dat ze hem niet meer kunnen reviseren. Ik zou een nieuwe klauw moeten bestellen. Kosten 413 euro. Daarna even de BMW specialist in de buurt gebeld en zegt dat een revisie setje voldoende moet zijn. Als je de zuiger en dergelijke vervangt heb je namelijk in feite een nieuwe klauw. Waarschijnlijk heeft de dealer de zuiger niet vervangen.
Volgende week ga ik naar de specialist voor het revisie setje.
Vandaag naar de dealer geweest en ze zeggen dat ze hem niet meer kunnen reviseren. Ik zou een nieuwe klauw moeten bestellen. Kosten 413 euro. Daarna even de BMW specialist in de buurt gebeld en zegt dat een revisie setje voldoende moet zijn. Als je de zuiger en dergelijke vervangt heb je namelijk in feite een nieuwe klauw. Waarschijnlijk heeft de dealer de zuiger niet vervangen.
Volgende week ga ik naar de specialist voor het revisie setje.
BMW 130i
Re: Trilling in stuur, maar niet constant
Goede kans dat dit het geval is. Als de zuiger al aangevreten is bij de revisie en deze weer opnieuw gebruikt wordt, is het probleem vaak snel weer terug. Revisie setje zijn alleen rubberen ringen. De zuiger hoort daar niet bij, die moet je apart bestellen.
Re: Trilling in stuur, maar niet constant
Gisteren is alles in de klauw vervangen. Hij liet mij de zuiger zien. Daar zat inderdaad behoorlijk wat roest op.
Alles vervangen en rijdt weer heerlijk! Scheelt ff een heel stuk met de prijs van de dealer!
Alles vervangen en rijdt weer heerlijk! Scheelt ff een heel stuk met de prijs van de dealer!
BMW 130i