Rik's 540i touring update's
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 16:45
Re: Rik's 540i touring update's
@chrisb
Ja ben echt super blij met de style 37. (Je hebt ze zelf ook! Ps. Prachtige auto de e38)
En uitlijnen is idd een must. (Onderdeel van mijn werk dus dat gaat goedkomen)
Ja ben echt super blij met de style 37. (Je hebt ze zelf ook! Ps. Prachtige auto de e38)
En uitlijnen is idd een must. (Onderdeel van mijn werk dus dat gaat goedkomen)
Re: Rik's 540i touring update's
Ooooh dan gaat t goed komen.
Dank je wel
styling 37 vind ik een van de mooiste.. Misschien wel het mooiste wiel voor een oudere Bmw.
Hoe ga je t precies aanpakken met je interieur? Ga je alleen t midden van je stoelen bekleden en dan de zijkanten in leder laten?
Dank je wel
styling 37 vind ik een van de mooiste.. Misschien wel het mooiste wiel voor een oudere Bmw.
Hoe ga je t precies aanpakken met je interieur? Ga je alleen t midden van je stoelen bekleden en dan de zijkanten in leder laten?
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 16:45
Re: Rik's 540i touring update's
Heb een reserve interieur met m5 memory stoelen en dat demonteer ik volledig.
Dan haal ik de stiknaden los en maak ik mallen van de losse delen (lees:ik = mijn moeder) daar maakt ze patronen van
De binnenkant wordt idd met m-tech en de rest grijs alcantara (beter te verwerken dan leer) ook mooier in mijn ogen
Dan ben ik eer aan de beurt om het weer te monteren op het frame
Maar eerst nog andere prioriteiten.
Dan haal ik de stiknaden los en maak ik mallen van de losse delen (lees:ik = mijn moeder) daar maakt ze patronen van
De binnenkant wordt idd met m-tech en de rest grijs alcantara (beter te verwerken dan leer) ook mooier in mijn ogen
Dan ben ik eer aan de beurt om het weer te monteren op het frame
Maar eerst nog andere prioriteiten.
Re: Rik's 540i touring update's
Zo dat klinkt goed zeg. Flinke klus maar wel vet als t straks af is.
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Rik's 540i touring update's
Blijft een tijdloos ontwerp. Zeer nette auto.
Zo te zien bij de juiste man terecht gekomen.
Veel plezier ermee.
Zo te zien bij de juiste man terecht gekomen.
Veel plezier ermee.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: Rik's 540i touring update's
verlaging is wel een beetje zigeuner stijl haha!!! ringetje eraf achter en gaan met die banaan.
ik lees de hint ook weer, een deel van mijn bestelling . ik ga wel weer bellen met mijn bmw mattie
ik lees de hint ook weer, een deel van mijn bestelling . ik ga wel weer bellen met mijn bmw mattie
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 16:45
Re: Rik's 540i touring update's
Weer een mooie dag achter de rug!
Een m5 voorbumper gevonden in duitsland
Gelijk een mooie roadtrip van gemaakt met mijn wederhelft
Een paar mooie (??) spots onderweg
En gewoon omdat ik mijn eigen auto dik vind
(Nu nog te laag voor maar wel dik) komende week andere veren eronder zodat het weer in balans is
En hier is hij dan de nieuwe aanwinst
Beetje schuren hier en daar., beetje lak meer hier als daar(vergeet het plamuur niet)
Dat in de pocket te hebben de altstadt van bonn in
Dat was geen succes dus de weg weer op!
En hier wordt je als v8 rijder heel gelukkig van (zowiezo als rijder)
Hop naar de nurburgring! (Als nurburg junk moet je als je in de buurt ben even langs)
En de wegen werden steeds mooier
En een paar mooie positie's aangenomen (baan was dicht helaas)
Pizza en ijsje en weer naar nederland
Een m5 voorbumper gevonden in duitsland
Gelijk een mooie roadtrip van gemaakt met mijn wederhelft
Een paar mooie (??) spots onderweg
En gewoon omdat ik mijn eigen auto dik vind
(Nu nog te laag voor maar wel dik) komende week andere veren eronder zodat het weer in balans is
En hier is hij dan de nieuwe aanwinst
Beetje schuren hier en daar., beetje lak meer hier als daar(vergeet het plamuur niet)
Dat in de pocket te hebben de altstadt van bonn in
Dat was geen succes dus de weg weer op!
En hier wordt je als v8 rijder heel gelukkig van (zowiezo als rijder)
Hop naar de nurburgring! (Als nurburg junk moet je als je in de buurt ben even langs)
En de wegen werden steeds mooier
En een paar mooie positie's aangenomen (baan was dicht helaas)
Pizza en ijsje en weer naar nederland
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Rik's 540i touring update's
Mooi bericht en mooie foto's, kon je niet skiën op de ring
Re: Rik's 540i touring update's
Leuke trip en een mooie aanwinst. Ben benieuwd naar t eindresultaat.
- Blackthunder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 06 mei 2014, 15:14
Re: Rik's 540i touring update's
Ik ben benieuwd naar de vorderingen, succes!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 16:45
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 16:45
Re: Rik's 540i touring update's
Weer een update!
Omdat morgen de lente begint is het hoog tijd om de zomervelgen er weer onder te zetten
Maar als specialist gaat dat niet zoals het normaal gaat
Wij zijn met het bedrijf gespecialiseerd in het balanceren doormiddel van kracht variatie
Dat wil zeggen.
Een band icm met een velg "kan" een oneffenheid hebben die elke omwenteling een bepaalde druk uitoefent op het wegdek. (hobbelen van een band)
Eerst al het oude lood en ex lood plaksel eraf
Daarna de velg/band controleren op onbalans en de "niet rondheid" van velg en band
Het is de bedoeling dat je dit tegen elkaar weg kan zetten doormiddel van de band draaien op de velg
Zoals te zien een kracht op het wegdek van 135 newton (links onderin) en een onbalans van 105 gram (dat is ook niet niets) en sommige bedrijven plakken echt dat lood erop of draaien de band zonder te weten wat er dan met de krachtvariatie gebeurd.
Het is opzich niet erg om veel lood te hebben als de druk op het wegdek maar minimaal is.
Daarna meet je de slag van de velg en de oneffenheid van de band.
(Waarde van een andere velg. Vergeten foto van eerste te maken)
Draaien van band op velg.
Na controle. (Wel van eerste situatie)
Zoals te zien weinig lood te plakken en verwaarloosblare druk op de weg
Eindsituatie en klaar voor het mooie weer
Een tijdrovende klus. Maar de best mogelijke situatie zit nu onder de auto
Een must voor elke liefhebber.
Omdat morgen de lente begint is het hoog tijd om de zomervelgen er weer onder te zetten
Maar als specialist gaat dat niet zoals het normaal gaat
Wij zijn met het bedrijf gespecialiseerd in het balanceren doormiddel van kracht variatie
Dat wil zeggen.
Een band icm met een velg "kan" een oneffenheid hebben die elke omwenteling een bepaalde druk uitoefent op het wegdek. (hobbelen van een band)
Eerst al het oude lood en ex lood plaksel eraf
Daarna de velg/band controleren op onbalans en de "niet rondheid" van velg en band
Het is de bedoeling dat je dit tegen elkaar weg kan zetten doormiddel van de band draaien op de velg
Zoals te zien een kracht op het wegdek van 135 newton (links onderin) en een onbalans van 105 gram (dat is ook niet niets) en sommige bedrijven plakken echt dat lood erop of draaien de band zonder te weten wat er dan met de krachtvariatie gebeurd.
Het is opzich niet erg om veel lood te hebben als de druk op het wegdek maar minimaal is.
Daarna meet je de slag van de velg en de oneffenheid van de band.
(Waarde van een andere velg. Vergeten foto van eerste te maken)
Draaien van band op velg.
Na controle. (Wel van eerste situatie)
Zoals te zien weinig lood te plakken en verwaarloosblare druk op de weg
Eindsituatie en klaar voor het mooie weer
Een tijdrovende klus. Maar de best mogelijke situatie zit nu onder de auto
Een must voor elke liefhebber.