325d of 330d lci of niet lci aanschaftips

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
doubjj20
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 dec 2010, 09:33

325d of 330d lci of niet lci aanschaftips

Bericht door doubjj20 » 08 feb 2016, 20:49

Eigenlijk HD ik mijn zinnen op een e61 gezet,maar gezien de mogelijke problemen met dit model overweeg ik toch om weer een 3 te zoeken.

Wat zijn zaken waar ik op moet letten bij deze auto?
Ik wil een automaat, schuifdak en liefst trekhaak, maar die kan er altijd nog onder komen.
Wat is het verschil tussen de lci en niet lci? Bij de 5 zit er blijkbaar een groot verschil bij de lci met de versnellingsbak. Is dat bij de 3 bv ook?

ik heb als zitten zoeken in de verschillende topics,maar nog niks kunnen vinden

Ik hoor graag jullie ervaringen

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: 325d of 330d lci of niet lci aanschaftips

Bericht door Mikkie » 09 feb 2016, 20:33

Moet je toch iets beter zoeken want er is genoeg te vinden. 330d LCI is een nieuwe motor, met aluminium. Iets meer pk's, wat zuiniger ook, maar je levert aan betrouwbaarheid wel wat in.

Leooo
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2014, 20:34
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 325d of 330d lci of niet lci aanschaftips

Bericht door Leooo » 17 feb 2016, 11:56

Zoals Mikke al aan gaf, het blok is iets anders. Het is een upgrade waar BMW zeer waarschijnlijk goed over na heeft gedacht. Ik heb uiteindelijk een 325d uit 04-2008 geïmporteerd. En mijn schoonvader een 330d uit 2010. De 330d oogt wel een stuk moderner. De koplampen, en kofferklep incl achterlichten smoelen wat mij betreft beter. Echter lopen beide blokken soepel en kunnen ze beide prima 2000kg trekken. Je merkt wel verschil in koppel. De 330d heeft toch wel echt een bak meer koppel dan een standaard 325d. Dus ik moet hem wel laten chippen binnenkort;). Verder heeft de LCI CIC, dit is met een hardeschijf. Ik heb nog CCC dit gaat via een DVD welke ik ook ga ombouwen tot CIC. Het oogt namelijk net allemaal wat nieuwer.
Ik heb nu 35000 km er op zitten met de E91 325d en het is een super auto. Lekker veel koppel, kan goed meekomen met het verkeer en het gros ook voorblijven;).
Als je een M onderstel hebt, let op onregelmatige bandenslijtage aan de binnenkant van de achterband.
De negatieve camber zorgt er voor dat, wanneer niet goed uitgelijnd, de banden echt verkeerd afslijten. Check dus de binnenkant van de bandjes achter.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”