importeren 6 pitter diesel
importeren 6 pitter diesel
Ik zit te overwegen om een 530d of 525d uit Duitsland of Belgie te importeren.
Dit, omdat ik in NL voor mijn budget geen mooi exemplaar kan vinden met acceptabele km stand.
Het zou dan gaan om een LCI, automaat, schuifdak. Dat zijn de eisen.
Wensen zijn M-pakket, sportstoelen met memory en trekhaak. Als ik er 1 vind zonder trekhaak, moet die er wel onderkomen.
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden of waar ik op moet letten?
Wellicht heeft iemand een goede website voor het inschatten van de BPM kosten?
Is het verstandig om bij een particulier een auto te kopen?
Dit, omdat ik in NL voor mijn budget geen mooi exemplaar kan vinden met acceptabele km stand.
Het zou dan gaan om een LCI, automaat, schuifdak. Dat zijn de eisen.
Wensen zijn M-pakket, sportstoelen met memory en trekhaak. Als ik er 1 vind zonder trekhaak, moet die er wel onderkomen.
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden of waar ik op moet letten?
Wellicht heeft iemand een goede website voor het inschatten van de BPM kosten?
Is het verstandig om bij een particulier een auto te kopen?
Re: importeren 6 pitter diesel
BPM kosten kun je volgens mij gewoon via Autoweek.nl berekenen.
Ik dacht dat de 525D LCI geen swirlflaps heeft, de 530D heeft deze wel. Die zou ik verwijderen na aanschaf (zoek maar even op het forum).
Als je er bij 1 gaat kijken check dan of hij goed op temp komt --> YouTube: Temp E60.
Panoramadak is leuk maar kan ook flink in de kosten lopen als er wat aan de hand is, in het ergste geval staat een deel van je kofferbak onder water en moet je modules vervangen. Ik had juist als eis dat hij geen panodramadak had
.
Als eis zou ik dus panodramadak en sportstoelen/comfort stoelen omwisselen
.
Trekhaak later plaatsen komt wel heel wat bij kijken volgens mij ivm koeling, is op het forum wel genoeg over te lezen.
En ik zou altijd een aankoopkeuring laten doen!
Ik dacht dat de 525D LCI geen swirlflaps heeft, de 530D heeft deze wel. Die zou ik verwijderen na aanschaf (zoek maar even op het forum).
Als je er bij 1 gaat kijken check dan of hij goed op temp komt --> YouTube: Temp E60.
Panoramadak is leuk maar kan ook flink in de kosten lopen als er wat aan de hand is, in het ergste geval staat een deel van je kofferbak onder water en moet je modules vervangen. Ik had juist als eis dat hij geen panodramadak had

Als eis zou ik dus panodramadak en sportstoelen/comfort stoelen omwisselen

Trekhaak later plaatsen komt wel heel wat bij kijken volgens mij ivm koeling, is op het forum wel genoeg over te lezen.
En ik zou altijd een aankoopkeuring laten doen!

Re: importeren 6 pitter diesel
Om een vooraf inschatting te maken van BPM zou je gebruik kunnen maken van http://www.importautos.nl/gratis-bpm-berekenen/ Heb ook even kort naar auto's in Duitsland gekeken en toen bij hen een berekening (zitten op dat moment nog geen kosten aan) te laten doen voor het BPM bedrag. Als je daarna de definitieve berekening wilt hebben dan zitten er wel kosten aan. Alternatief is http://www.autotelex.nl/ hier moet je wel direct betalen voor een inzicht in de kosten maar daar staat tegenover dat ze dit tegen een zeer scherp tarief doen.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: importeren 6 pitter diesel
Volgens mij hoor je in België iets van een verklaring of soort verkoopkeuring te doen/krijgen van de verkoper. Maar het fijne weet ik daar niet van. Belgische forum leden aanwezig?
Maar het beste lijkt mij een aankoopkeuring bij een plaatselijke dealer. Hoe minder verstand je hebt van auto's en techniek des te eerder je de neus kan stoten.
En een paar keer voor niks een paar honderd km een ander land in rijden en teleurgesteld met lege handen naar huis rijden zal ook snel tegen gaan staan...
Mocht je dicht bij de grens wonen dan kun je waarschijnlijk nog redelijk in de uurt net over de grens zoeken.
Maar het beste lijkt mij een aankoopkeuring bij een plaatselijke dealer. Hoe minder verstand je hebt van auto's en techniek des te eerder je de neus kan stoten.
En een paar keer voor niks een paar honderd km een ander land in rijden en teleurgesteld met lege handen naar huis rijden zal ook snel tegen gaan staan...
Mocht je dicht bij de grens wonen dan kun je waarschijnlijk nog redelijk in de uurt net over de grens zoeken.
Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn.... Het beste is er uit.
Re: importeren 6 pitter diesel
België hebben wij een keuring bij verkoop (uitgebreide APK) en carpass (Document om km stand te checken).
Maar dit is voor verkoop in België. Betwijfel of je dit nodig hebt voor Nederland.
Maar dit is voor verkoop in België. Betwijfel of je dit nodig hebt voor Nederland.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: importeren 6 pitter diesel
thanks voor de reacties zover.
Ik woon idd erg dicht bij de grens, dus dat is niet zo’n dilemma. Als ik in Nl voor een auto moet gaan kijken, ben ik bijna net zover aan het rijden als dat ik 2 a 300 km Duitsland in rijdt…
Ik heb na veel lezen en zien nog wat aanvullende vraagtekens gekregen.
Ik kan me nog herinneren toen ik mijn e46 330d kocht dat deze standaard M onderstel heeft. Is dat bij de E61 ook zo geregeld?
De sportstoelen is zeker een goede aanvulling. Ga ik meenemen.
Hoe zit het memory stand van de stoelen? Is dat gekoppeld aan de sleutel waar je de deur mee open doet? En zet ie dan de spiegels ook meteen in de voorkeur stand?
Schuifdak is voor mij een absolute must, mede ook omdat ik mijn cabrio de deur uit moet doen. Heb ik nog een beetje een vrij gevoel met het schuifdak….
Ik ga nog even het topic van RBA lezen…. Is ook met een zoektocht bezig zie ik.
Ik woon idd erg dicht bij de grens, dus dat is niet zo’n dilemma. Als ik in Nl voor een auto moet gaan kijken, ben ik bijna net zover aan het rijden als dat ik 2 a 300 km Duitsland in rijdt…
Ik heb na veel lezen en zien nog wat aanvullende vraagtekens gekregen.
Ik kan me nog herinneren toen ik mijn e46 330d kocht dat deze standaard M onderstel heeft. Is dat bij de E61 ook zo geregeld?
De sportstoelen is zeker een goede aanvulling. Ga ik meenemen.
Hoe zit het memory stand van de stoelen? Is dat gekoppeld aan de sleutel waar je de deur mee open doet? En zet ie dan de spiegels ook meteen in de voorkeur stand?
Schuifdak is voor mij een absolute must, mede ook omdat ik mijn cabrio de deur uit moet doen. Heb ik nog een beetje een vrij gevoel met het schuifdak….
Ik ga nog even het topic van RBA lezen…. Is ook met een zoektocht bezig zie ik.
Re: importeren 6 pitter diesel
Sportonderstel, oftewel m-onderstel is niet standaard
Met de comfortstoelen heb je memory waarbij de spiegels etc inderdaad in de jouw stand gaan, opgeslagen op de sleutel
Schuifdak is heel erg mooi, koop alsjeblieft alleen geen wagen waarbij hier geen garantie op zit
Met de comfortstoelen heb je memory waarbij de spiegels etc inderdaad in de jouw stand gaan, opgeslagen op de sleutel
Schuifdak is heel erg mooi, koop alsjeblieft alleen geen wagen waarbij hier geen garantie op zit
Re: importeren 6 pitter diesel
http://link.marktplaats.nl/m1012758143
Zou dit iets zijn? Heb nooit een 535d overwogen eigenlijk, maar deze heeft nog meer dan ik zou willen. Alleen de km stand zit me niet zo lekker...
Zou dit iets zijn? Heb nooit een 535d overwogen eigenlijk, maar deze heeft nog meer dan ik zou willen. Alleen de km stand zit me niet zo lekker...
Re: importeren 6 pitter diesel
Ziet eruit als een mooi ding, en erg compleet! Waar ben je qua kmstand bang voor? Dat ie meer gelopen heeft? Kwestie van de boekjes checken en evt sleutel laten uitlezen bij de dealer. Op zich is voor zo'n powerbak zo'n tellerstand niet gek. Een 535d wordt niet altijd net zoals een doorsnee diesel pas gekocht voor 40k per jaar.
Re: importeren 6 pitter diesel
Mijn 525d heeft 365.000 gelopen inmiddels. Geen centje pijn. Ik ga de 400.000 ook nog wel halen.
Ik zou me over 195dkm geen zorgen maken. Ik vind de prijs wel aan de hoge kant, maar misschien ben ik wel verwend.
Ik zou me over 195dkm geen zorgen maken. Ik vind de prijs wel aan de hoge kant, maar misschien ben ik wel verwend.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: importeren 6 pitter diesel
Mooi ding idd! Flink in de opties 
Prijs is niet mega hoog aangezien het een FL is en zeer dik aangekleed + relatief lage kmstand

Prijs is niet mega hoog aangezien het een FL is en zeer dik aangekleed + relatief lage kmstand

Re: importeren 6 pitter diesel
Die auto uit de marktplaats link is al weg, dus daar hoeftie niet meer over na te denken 

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: importeren 6 pitter diesel
Wellicht heeft ie hem al gekocht? 
Was waarschijnlijk een goeie deal dus...

Was waarschijnlijk een goeie deal dus...
Re: importeren 6 pitter diesel
Hihi,
Nee,nee.. Heb hem niet gekocht.
Ik ben meestal wat traag met het nemen van beslissingen omdat ik een enorme twijfelkont ben.
Wil van het weekend wel bij een gaan kijken met de misses. We hebben er allebei nog nooit in gereden, dus we willen wel een bete beeld hebben van de rij eigenschappen van deze auto.
Wordt vervolgt.
Mogelijk dat ik nog een keer kom vragen om jullie mening.
Maar ik zal zeker laten weten welke ik gekocht heb.
Nee,nee.. Heb hem niet gekocht.
Ik ben meestal wat traag met het nemen van beslissingen omdat ik een enorme twijfelkont ben.
Wil van het weekend wel bij een gaan kijken met de misses. We hebben er allebei nog nooit in gereden, dus we willen wel een bete beeld hebben van de rij eigenschappen van deze auto.
Wordt vervolgt.
Mogelijk dat ik nog een keer kom vragen om jullie mening.
Maar ik zal zeker laten weten welke ik gekocht heb.
Re: importeren 6 pitter diesel
http://link.marktplaats.nl/m1019472800
Heb met deze mensen gesproken. Ik kan er geen garantie bijkrijgen omdat ze VW/Audi garagre zijn.
Maar ik mag wel alle keuringen laten doen en ook het chassisnr bij de dealer op laten zoeken om de historie erbij te krijgen.
Zijn er nog zaken om bij een 535d rekening mee te houden?
Zijn de onderhoudskosten hoger dan van een 525D of 530D?
Heb met deze mensen gesproken. Ik kan er geen garantie bijkrijgen omdat ze VW/Audi garagre zijn.
Maar ik mag wel alle keuringen laten doen en ook het chassisnr bij de dealer op laten zoeken om de historie erbij te krijgen.
Zijn er nog zaken om bij een 535d rekening mee te houden?
Zijn de onderhoudskosten hoger dan van een 525D of 530D?